Celestia Skrevet 7. mai 2012 #41 Skrevet 7. mai 2012 Synes du ikke?? Jeg synes ikke det så ut som hun veide under 80 kg. Nei det syns jeg ikke. Ikke pga fett i såfall! Mer muskler da. Men nei. 70 kanskje. Jeg ble overrasket.
Bobsi Skrevet 25. februar 2013 #42 Skrevet 25. februar 2013 Dette er en gammel tråd, men jeg fikk lyst til å kommentere. Det er ikke benbygning som skiller oss fra hverandre. Faktisk varierer vekten av benbygningen vår med bare omtrent 750 gram for kvinner, og med cirka en kilo for menn. Men muskelmassen vil variere mye. Og fettprosenten. I stedet for å spørre seg hvor mye en bør veie, bør en heller spørre seg hvilken fettprosent en bør ha. Selv er jeg også en dame på 173cm. Jeg har en såkalt fettfri kroppsmasse (bein, muskler og vann) på ca 53kg. Dersom jeg da er 63kg, vil jeg har 10kg fett på kroppen, noe som tilsvarer ca 16%. Dette er MEGET lavt for en dame. Jeg er ikke i nærheten av å være der, men målet mitt er å komme til 20-22%. Da vil vekten min være 66-65kg. Om jeg samtidig øker muskelmassen med en kg eller tre, vil jo totalvekten også gå opp med samme fettprosent. Ta en InBody test i stedet for kun vekta. Den sier fint lite, speilet forteller egentlig mer. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #43 Skrevet 25. februar 2013 Åjo benbygningen har mye å si, bare se på den asiatiske rammen hvor liten den er sammenlignet med oss nord. Det er ikke snakk om kilo, men hvordan man bærer kiloene. Anonym poster: c45051c72653d189c870d124a1ecd950
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå