smilla1 Skrevet 25. januar 2004 #1 Skrevet 25. januar 2004 Hei! Noen her som har vært i Thiland og kan gi meg litt info?
smilla1 Skrevet 25. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2004 Haha Mente selvfølgelig THAILAND!!! :D
Gjest Myumi Skrevet 25. januar 2004 #4 Skrevet 25. januar 2004 Haha Mente selvfølgelig THAILAND!!! :D Gå til hovedinnlegget ditt og rett opp overskriften også du
smilla1 Skrevet 26. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2004 Er vist ikke helt med i dag, men du skjønte sikkert hva jeg mente :blunke: Men takk for at du gjorde meg oppmerksom på det :D Det jeg trenger å vite er: Hvordan det er å bo der, priser på bolig, hvilke områder som er bra osv. evt. en link til en side som har bra info om dette :D
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2004 #6 Skrevet 26. januar 2004 Jeg har vært i Thailand flere ganger. Hva lurer du på?
smilla1 Skrevet 26. januar 2004 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2004 Jeg har vært i Thailand flere ganger. Hva lurer du på? Ehhhhhhhh ???????
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2004 #8 Skrevet 27. januar 2004 [ Ehhhhhhhh ??????? Hva mener du med det? Det er litt enklere å svare på spørsmålet ditt hvis du er litt mer spesifikk på hva du ønsker info om. Jeg hjelper deg gjerne.
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2004 #9 Skrevet 27. januar 2004 Og svaret ovenfor var fra Valmue, ikke innlogget. :D
smilla1 Skrevet 27. januar 2004 Forfatter #10 Skrevet 27. januar 2004 OM du leser det jeg tidligere har skrevet så har jeg vel tydelig gitt utrykk for hva jeg vil vite :D Det som står i rødt, er kopi av det jeg har skrevet tidligere :D Det jeg trenger å vite er: Hvordan det er å bo der, priser på bolig, hvilke områder som er bra osv. evt. en link til en side som har bra info om dette :D
valmue Skrevet 30. januar 2004 #11 Skrevet 30. januar 2004 [quote=smilla1]OM du leser det jeg tidligere har skrevet så har jeg vel tydelig gitt utrykk for hva jeg vil vite :D Det som står i rødt, er kopi av det jeg har skrevet tidligere :D Det jeg trenger å vite er: Hvordan det er å bo der, priser på bolig, hvilke områder som er bra osv. evt. en link til en side som har bra info om dette :D Beklager så mye! :oops: Jeg leste bare hovedinnlegget og skummet resten. Får skylde på ammetåke! Så til spørsmålene dine: Snakker vi her om å flytte til Thailand for en lengre periode eller er det en ferietur du har i tankene? Det er lettere for meg å svare hvis først klargjør dette.
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2004 #12 Skrevet 30. januar 2004 smilla, det hadde vært fint å angi om det er en familieferie med små barn, eller et par. Da er det lettere å gi mer presis informasjon. Vil anbefale Thailand. Spesielt Phuket, og da Karon Beach eller Kata Beach. Du får begynne å kikke i reisekataloger. Dersom du da finner noe du liker, så kan sikkert KG-folket hjelpe deg med info om stedet du har lyst til å reise.
LucidLunacy Skrevet 31. januar 2004 #13 Skrevet 31. januar 2004 Hei, Jeg har vært i Thailand en del. Det er et supert enkelt land å reise i + en masse "must see" bl.a. i Bangkok. Det er for øvrig en av mine favoritt hovedsteder. Sjekk ut denne linken http://www.asia-discovery.com/index.html + kjøp deg Lonely Planet og sjekk ut siden deres på nettet også. ha en fin reise
smilla1 Skrevet 1. februar 2004 Forfatter #14 Skrevet 1. februar 2004 Takk for svar :D Skal prøve å være litt mer spesifikk :D Min mann og jeg vurderer å flytte til et annet land, på grunn av helsen hans om vinteren. Vi har hele tiden snakket om Spania, men nå har vi begynt å snakke om at kanskje vi skal vurdere andre land også. Så derfor er jeg egentlig inntresert i all info. Slik som priser på bolig f.eks. Luftfuktigheten er etter det jeg har skjønt ganske høy, hvordan virker det? Hvordan er maten og rensligheten på resturanter og i dagligvarebutikker? Hvor kan det evt. være bra å bo? slike ting lurer jeg på :D Setter pris på alt dere kan fortelle meg
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #16 Skrevet 2. februar 2004 Rensligheten er veldig bra. Alt er så rent og pent. Er du vant til Spania er det et "griseland" i forhold Og Tyrkia en "møkkabinge! i forhold. har reist veldigmye i Thailand. Det er billigere opp i nord(bangkok) personlig syns jeg Phuket er best. Der møter du Thailand.
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #17 Skrevet 6. februar 2004 Masse info om Thailand på norsk samt et aktivt forum på norsk finner dere her www.bangkok.no
Gjest Nuske77 Skrevet 10. februar 2004 #18 Skrevet 10. februar 2004 Hvor mye må en beregne totaltsett for en 14 dagers tur da?? Noen som har peiling??? Tenker da reise, overnatting og ca beløp i lommepenger... Er det omtrentlig det samme prisnivået over hele landet?? Tenker meg en tur rundt juletider og det blir vel til østkysten....
gladidag Skrevet 11. februar 2004 #19 Skrevet 11. februar 2004 Akkurat kommer hjem etter tre uker i Thailand( tredje turen min til Smilets land. ) Har hatt en kjempedeilig ferie. Vi reiste med Lillegull på 11mnd. Begynte med en natt i Bangkok og fløy til Krabi neste ettermiddag. der bodde vi på Krabi Seaview hotel en natt.Det var et nytt, rent og pent hotell, betalt 700B for lite dobbeltrom. Neste dag tok vi båten til Ko Lanta, fant oss kjempefin bungalow på Khlong Dao Beach, Diamond Sands, 800B for natten. Dobbeltseng+enkelseng, tv, kjøleskap, AC og varmt vann. Noen få meter fra gylden og varm sand m grei restaurant på stranden. vi bodde der en uke, likte Lanta kjempegodt. vi spiste middag fra enkel nudelsuppe på hjørnet til overdådig skalldyr middag i Saladan på restaurant på påler over vannet. Lanta er billig. Reiste videre til PhiPhi, kom oss fort utav kaoset som Ton Sai er blitt og dro til en dame som het POL. Hun driver et hyggelig "resort" som heter Toh Kor, bungalw fra 400B.Men de er veldig enkle, kun strøm fra 1800 til midnatt. storkoste oss der, Lillegull ble dullet og lekt med hele dagen. Skulle prøve oss på en natt i TonSai for å få litt liv og røre.Fant ingen bosteder som var i vår prisklasse elleverdt prisen...men vi ankom på ettermiddagen og da er det rimelig fullt overalt. Endte opp i liten bukt rett v LongBeach(Maemao?) ikke bra for småbarn nei... Mye mygg og fæl fæl bungalow. Vi holdt ut den ene natten og fortsatt ferden til Ao Nang. Veldig turist men hyggelig. Vi endte opp på Noongeed til 1350B for bungalow av ok standard. Vi ville aller helst bo på LagunaPeace resort eller SomkietBuri resort som er helt nydelig, men dessverre fullt. Koste oss her en uke , båtturer og deilig mat. Tilbake til Bangkok i tre dager, bodde i Chinatown på Great China Princess. Greit hotell m bra beliggenhet, midt i kaoset i Chinatown. Nå er vi godt på plass i sofaen hjemme, solbruna og glade. Har ikke reknet sammen alle utleggene ennå, men alt i alt har vi hatt en rimelig ferie. Nytt hvert øyeblikk med sol, varme, hygge, god mat og iskald Singha..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå