Gjest Tidssone Skrevet 29. april 2012 #21 Skrevet 29. april 2012 vel, grunnen til at jeg tror det kan fungere er at jeg har slått meg til ro, har leilighet, flyr ikke på byn, og vil gjerne gifte meg/bli samboer, få barn og leve familielivet. Det er ikke sikkert han har slått seg til ro. I tillegg kan det hende han allerede har fått de barna han vil ha og liker de periodene han har barnefri. Dette finner du nok ut av. Jeg skjønner ikke hva som er så farlig med å slå av en prat når du likevel er på hils med mannen. 1
Snipa Skrevet 29. april 2012 #22 Skrevet 29. april 2012 Du kan ikke gi andre råd utifra ett enkelt unntak du vet om. Bra for deg, men uansett er dine foreldre altså ett unntak. Men du kan tydeligvis gi råd, på hvilket grunnlag? Har du vært i forhold med en 18 år eldre eller yngre? Eller noen i det hele tatt?
Snipa Skrevet 29. april 2012 #23 Skrevet 29. april 2012 Men til TS, det er vel bare å snakke med fyren. Spørre hva han skal gjøre i helga f.eks., nå er vi jo inne i en sesong med flere langhelger. Kanskje han sier han skal til svigermor, da vet du jo hvor landet ligger.
Gjest Janus Skrevet 30. april 2012 #25 Skrevet 30. april 2012 Og jeg er helt sikker på at SSB ville (be)vise at intervallet +/- 10 år er det dominerende for alle aldersgrupper av begge kjønn. Dette er en inkomplett setning, men om jeg skjønner deg rett så sier du at du tror at aldersforskjellen typisk er +/- 10 år mellom personer som inngår ekteskap i Norge? Det er godt mulig at dette er sant uten at jeg har verifisert det, men denne statistikken i seg selv er neppe interessant, da den ikke opplyser om så mye annet enn nettop aldersforskjell. Da er det vel mer interessant å se på skilsmissestatistikken som nærmer seg 50% for alle inngåtte ekteskap her til lands. Og plutselig så var vi like langt kommet. Kanskje er aldersforskjell det som skal til tross alt?
Steinar40 Skrevet 30. april 2012 #26 Skrevet 30. april 2012 Dette er en inkomplett setning, men om jeg skjønner deg rett så sier du at du tror at aldersforskjellen typisk er +/- 10 år mellom personer som inngår ekteskap i Norge? Det er godt mulig at dette er sant uten at jeg har verifisert det, men denne statistikken i seg selv er neppe interessant, da den ikke opplyser om så mye annet enn nettop aldersforskjell. Da er det vel mer interessant å se på skilsmissestatistikken som nærmer seg 50% for alle inngåtte ekteskap her til lands. Og plutselig så var vi like langt kommet. Kanskje er aldersforskjell det som skal til tross alt? Jeg skrev intervallet +/- 10 år. Som betyr at mannen (typisk) kan være alt ifra 10 år eldre til 10 år yngre enn dama. Noen større aldersforskjell tror jeg ikke er sunt. Vanligvis. Unntak finnes som sagt alltid. F.eks da dine foreldre. En viss aldersforskjell skader altså ikke. Men når det gjelder skilsmisser/samlivsbrudd så hadde nok antallet vært sterkt redusert hvis folk bare hadde ventet til de passerte 30 års alder, tenker jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå