AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Jeg har et godt øye til en fyr på jobben, men da vi ikke jobber i samme avdeling, snakker ikke med hverandre, ses bare i korridoren etc og har kun så vidt hilst på han, men vi ser hverandre ofte. Han virker som en veldig fin og god kar som jeg gjerne skulle tenke meg å bli bedre kjent med, men vet ikke hvordan jeg skal få til det, vet heller ikke om han er singel. Finner han ikke på facebook (tenkte jeg kunne finne ut av det der). Så hvordan går jeg nå frem? Dette har jeg selv så lite erfaringer med. Han er forresten litt eldre enn meg, kanskje nærmere 18 år, jeg har bikka midten av 20`åra...Tror dere jeg alikevel kan være i hans interesse tiltross for at jeg er noe yngre? Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om aldersforskjellen Håper noen kan komme med gode råd, han kan være vært å utforske, jeg vil så gjerne bli ordentlig forelsket igjen
drosophilia Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Du er ganske ung, så du kan lære deg dette først som sist: IKKE involver deg med folk på jobben. For det første er det uprofesjonellt, for det andre ender det i ubehagelig drama.
Steinar40 Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 18 år er altfor mye i aldersforskjell. Spesielt når du er såpass ung. Finn en annen nærmere din egen alder i stedet. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Hva med å spørre han? Huff nei, noe så kleint, tenk om han ikke er det...
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Du er ganske ung, så du kan lære deg dette først som sist: IKKE involver deg med folk på jobben. For det første er det uprofesjonellt, for det andre ender det i ubehagelig drama. Vi jobber ikke sammen, men deler bygg Min aller beste venninne fant sin mann på jobben, det funker flott det forholdet, de jobber forresten også sammen den dag i dag. Men svar på spørsmålene da folkens?
Gjest Janus Skrevet 29. april 2012 #7 Skrevet 29. april 2012 18 år er altfor mye i aldersforskjell. Spesielt når du er såpass ung. Finn en annen nærmere din egen alder i stedet. Bullshit. Hvor tar du alt i fra egentlig?
TheSgirl Skrevet 29. april 2012 #8 Skrevet 29. april 2012 Huff nei, noe så kleint, tenk om han ikke er det... Sier ikke at du må gå rett bort til han å spørre. Men visst du er så keen på denne fyren bør du kanskje vurdere å prate med han skikkelig,og da kommer jo sånt frem som oftest i samtalen uten at du må spørre slik direkte.
Gjest Janus Skrevet 29. april 2012 #9 Skrevet 29. april 2012 Mitt enkle råd går ut på at du prøver å snakke mer med han på jobb. Finn gjerne en unnskyldning eller noe du kan spørre han om veiledning eller tips rundt. Så kan du bare ta noen enkle spørsmål derifra og dere vil vel etterhvert bli bedre kjent. Tror du det kan være en mulig strategi?
Steinar40 Skrevet 29. april 2012 #10 Skrevet 29. april 2012 Bullshit. Hvor tar du alt i fra egentlig? Når du blir 43 (25 + 18) så skjønner kanskje (forhåpentligvis) også du hvorfor ei jente på 25 år ikke er særlig aktuell som partner. 3
Cata Skrevet 29. april 2012 #11 Skrevet 29. april 2012 Enig med Steinar40. 18 års aldersforskjell er for mye. Dessuten fører "jobbforhold" sjelden noe bra med seg, selv om det er litt mindre skummelt så lenge dere ikke jobber i samme avdeling og ser hverandre daglig.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #12 Skrevet 29. april 2012 Når du blir 43 (25 + 18) så skjønner kanskje (forhåpentligvis) også du hvorfor ei jente på 25 år ikke er særlig aktuell som partner. Hva er de grunnene Steinar, kan du ikke bare si det?? Som andre foreslår så funker det vel best å prøve å komme i snakk med han. Evt spørre noen felles kjente om han er ledig
Gjest Tidssone Skrevet 29. april 2012 #13 Skrevet 29. april 2012 Man er som oftes på forskjellig sted i livet når det er så stor aldersforskjell. Hvorvidt denne mannen kan bli interessert i deg selv om aldersforskjellen er der, kan ingen her inne svare på, kun mannen selv. Jeg har mange menn i førtiårene i min omgangskrets. Ingen av de kunne tenke seg en ti, femten år yngre dame for fast forhold, men flere av dem kunne gjerne hatt løse seksuelle forbindeler med såpass mye yngre damer. (Nei, ikke spesielt sjarmerende trekk, dette.) Når det gjelder å stalke noen for å finne ut om de er singel osv, går det an å søke opp adressen feks og se om det er flere som bor der.
Steinar40 Skrevet 29. april 2012 #14 Skrevet 29. april 2012 Hva er de grunnene Steinar, kan du ikke bare si det?? Først og fremst fordi man under normale omstendigheter ikke er på samme "sted" i livet. Det kan selvfølgelig være en veldig umoden 43 åring, eller at du er en veldig moden 25 åring, men dette er altså absolutt ikke vanlig. Det er isåfall et unntak som bekrefter regelen. Hva får deg til å tro at denne fyren er på samme sted i livet som deg?
Gjest Janus Skrevet 29. april 2012 #15 Skrevet 29. april 2012 Når du blir 43 (25 + 18) så skjønner kanskje (forhåpentligvis) også du hvorfor ei jente på 25 år ikke er særlig aktuell som partner. 43 år og bitter? Uten å gå i detaljer så er det større aldersforskjell mellom mine foreldre og de er fortsatt lykkelig gift. Jeg på min side er glad at de tok den risikoen de gjorde.
Steinar40 Skrevet 29. april 2012 #16 Skrevet 29. april 2012 43 år og bitter? Uten å gå i detaljer så er det større aldersforskjell mellom mine foreldre og de er fortsatt lykkelig gift. Jeg på min side er glad at de tok den risikoen de gjorde. Du kan ikke gi andre råd utifra ett enkelt unntak du vet om. Bra for deg, men uansett er dine foreldre altså ett unntak.
Gjest Janus Skrevet 29. april 2012 #17 Skrevet 29. april 2012 Du kan ikke gi andre råd utifra ett enkelt unntak du vet om. Bra for deg, men uansett er dine foreldre altså ett unntak. Har du da et stort utvalg av eksempel på hvor aldersforskjell ikke har fungert? Det har jo vært mange tråder her på forumet som på lang vei bekrefter at aldersforskjell fint kan fungere og jeg vet selv om flere par i det virkelige liv enn mine foreldre. Jeg skjønner tankegangen din, men jeg mener at det er feil å forhåndsdømme når du gjør det kun på grunnlag av to tall, da det er langt mer som påvirker et forhold mellom to mennesker. Den eneste måten å finne ut om man passer sammen på er å bli bedre kjent.
Steinar40 Skrevet 29. april 2012 #18 Skrevet 29. april 2012 Har du da et stort utvalg av eksempel på hvor aldersforskjell ikke har fungert? Det har jo vært mange tråder her på forumet som på lang vei bekrefter at aldersforskjell fint kan fungere og jeg vet selv om flere par i det virkelige liv enn mine foreldre. Jeg skjønner tankegangen din, men jeg mener at det er feil å forhåndsdømme når du gjør det kun på grunnlag av to tall, da det er langt mer som påvirker et forhold mellom to mennesker. Den eneste måten å finne ut om man passer sammen på er å bli bedre kjent. I dette tilfellet har ikke TS engang pratet med denne fyren. Og jeg er helt sikker på at SSB ville (be)vise at intervallet +/- 10 år er det dominerende for alle aldersgrupper av begge kjønn.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #19 Skrevet 29. april 2012 Først og fremst fordi man under normale omstendigheter ikke er på samme "sted" i livet. Det kan selvfølgelig være en veldig umoden 43 åring, eller at du er en veldig moden 25 åring, men dette er altså absolutt ikke vanlig. Det er isåfall et unntak som bekrefter regelen. Hva får deg til å tro at denne fyren er på samme sted i livet som deg? vel, grunnen til at jeg tror det kan fungere er at jeg har slått meg til ro, har leilighet, flyr ikke på byn, og vil gjerne gifte meg/bli samboer, få barn og leve familielivet.
Steinar40 Skrevet 29. april 2012 #20 Skrevet 29. april 2012 vel, grunnen til at jeg tror det kan fungere er at jeg har slått meg til ro, har leilighet, flyr ikke på byn, og vil gjerne gifte meg/bli samboer, få barn og leve familielivet. Og hvorfor tror du at han vil det samme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå