Pingting Skrevet 1. mai 2012 #21 Skrevet 1. mai 2012 Mye bra som er nevnt her. Jeg vil i tillegg slå et slag for en TV-serie, jeg. Den er vel litt på kanten av dokumentarsjangeren, men fakta- og undersøkelsesbasert er det ihvertfall. Penn & Teller: Bullshit! Det er litt utenfor det normale: to tryllekunstnere som er veldig amerikanske, veldig liberalister, noget kontroversielle - og det merkes. De tar gjerne opp temaer som det er mye synsing og veldig sterke meninger rundt, alt fra prostitusjon til religion til økologisk mat til rettigheter for funksjonshemmede. Det som er så bra med serien er at den ikke nødvendigvis får deg til å skifte mening, jeg har ofte vært dypt uenig med argumentene deres, eller ment at de har utelatt noe viktig. Men jeg opplever så og si alltid at jeg må ta en nærmere kikk på mine egne meningerm fordi jeg har en masse ureflekterte og nærmest instinktive oppfatninger om noe. Dét er kult. Noen synes formatet med mye klipping og hopping, banning og seksuelle referanser er barnslig og slitsomt, jeg synes det er litt forfriskende og morsomt. Men det ER altså ikke prisvinnende, dyptpløyende, tunge saker det her. En liten smakebit: http://www.youtube.com/watch?v=zzLebC0mjCQ 1
Meaty Skrevet 1. mai 2012 #22 Skrevet 1. mai 2012 Mye bra som er nevnt her. Jeg vil i tillegg slå et slag for en TV-serie, jeg. Den er vel litt på kanten av dokumentarsjangeren, men fakta- og undersøkelsesbasert er det ihvertfall. Penn & Teller: Bullshit! Ååhh, jeg elsker P&T, selv om det kan bli litt for mye pupper av og til. (Nå skal det sies at de også viser nakne menn, så man kan ikke klage heller.) Veldig intressant og underholdende serie, og jeg fryder meg nok litt når de gjør narr av fanatikere. Heldigvis er P&T store nok til å innrømme når de tar feil, det er en flott egenskap. De hevdet at passiv røyking ikke var farlig, men gikk tilbake på det senere. (Heldigvis! ) 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #24 Skrevet 1. mai 2012 Horizon fra BBC er jo bare fantastisk. Kom en todels dokumentar for kort tid siden som het "Modern spies" fra BBC2, den var veldig interessant. Ellers lot jeg meg facinere av Kimjongilia fra 2009, den handler om Nord Korea, utrolig bra dokumentarfilm!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå