eplebanan Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Jeg elsker å se dokumentarer om alt mulig. Noen anbefalinger?
Gjest Bobler Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Farenheit 9/11 Capitalism - A love story
Thought-Fox Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Grizzly Man Woodstock Heima Baraka Koyaanisqatsi The Times of Harvey Milk Sans Soleil Nuit et brouillard The Thin Blue Line 1
Strange Doll Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Historien om Ragnhild Det vakreste på kvinnen Når kilden er betalt bowling for columbine
Meaty Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 (endret) Jeg vil anbefale dokumentarene til Louis Theroux, han kommer virkelig inn under huden på folk av alle slag. Ble spesielt fascinert (og skremt) da han bodde hos gærningene i familien Phelps i Westboro Baptist church. Dette er altså folka som har slagord som "God hates fags" og drar til soldaters begravelser for å demonstrere. NRK har jo vist en del av disse dokumentarene, det hender de har det liggende på sin nett-TV. Endret 29. april 2012 av Meaty 4
AryaUnderfoot Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Skulle også anbefale Louis Theroux! Han er fantastisk, jeg såg mesteparten av hans dokumentarer på YouTube, der ligger de i 4 deler på 25 minutt hver. Feks The Most Hated Family In America som nevnes her og det er også lagt enda en om de. Ellers så har du Louis Theroux Weird Weekends hvor han rett og slett tilbringer tid med merkelig folk som lever på interessante og noen ganger svært provoserende måter. Han intervjuer på en kul og helt spesiell måte, her kan du finne ut mer om ham : (ja, jeg er kanskje blitt litt betatt av ham som følge av disse dokumentarene ) http://louistheroux.com/index.php Også har topdocumentaryfilms.com MASSE bra og gratis på nett innenfor de aller fleste dokumentar-subsjangrene. 3
Rumle Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Vil gjerne følge med i denne tråden - og kan også anbefale Louis Theroux's dokumentarer på det varmeste, han er virkelig god!
AryaUnderfoot Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 (endret) Så akkurat en dokumentar om religiøse menn i USA som går til store lengder for å få døtrene til å avstå fra sex før ekteskap. Den var veldig interessant, kan sees gratis og lovlig på denne linken : http://topdocumentaryfilms.com/virgin-daughters/ *leif Endret 30. april 2012 av AryaUnderfoot 1
vogue90 Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 På mandager klokken 19.45 går det en dokumentar som heter "Barn for enhver pris." Den er veldig bra.
Ambivalent Skrevet 30. april 2012 #13 Skrevet 30. april 2012 Ser en del her jeg: http://documentaryheaven.com/
Gjest Jytte Skrevet 30. april 2012 #14 Skrevet 30. april 2012 Min absolutte favoritt er Grand Designs eller Drømmedesign på norsk. BBC Lifestyle har også en serie som kalles "Et nytt liv på landet" - det er noe lignende som Grand Designs ...
Gjest NozMonster Skrevet 30. april 2012 #15 Skrevet 30. april 2012 sicko! - og at man selvfølgelig henter opp den delen som ble utelatt fra youtube, om helsevesenet i norge
Gjest Corto Maltese Skrevet 30. april 2012 #16 Skrevet 30. april 2012 Hvilken som helst dokumentar med David Attenborough
Gjest hogwash Skrevet 30. april 2012 #17 Skrevet 30. april 2012 Horizon serien til BBC synes jeg vanligvis har høy kvalitet.
karella Skrevet 30. april 2012 #18 Skrevet 30. april 2012 sicko! - og at man selvfølgelig henter opp den delen som ble utelatt fra youtube, om helsevesenet i norge Ja! Den er kjempe bra. FoodInc og Gasland burde også sees, begge handler om miljøpolitikk i usa. 1
eplebanan Skrevet 30. april 2012 Forfatter #19 Skrevet 30. april 2012 Ser en del her jeg: http://documentaryheaven.com/ Tnx! Her er det jo månedvis med dokumentarer Nice:)
Gjest mari kontrari Skrevet 1. mai 2012 #20 Skrevet 1. mai 2012 Du har alt fått nesten alle tipsene jeg hadde tenkt å gi, men kan legge til en ting til: Jeg pleier å se etter dokumentarer i gamle program fra BIFF (du finner lenke på biff.no), det er alltid endel interessant jeg ikke fikk med meg på kino. Mange av disse finner du enten på nrk sine sider, på youtube, på filmens egen hjemmeside eller dokumentarsiden som er lenket til over. Kos deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå