AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Hei! Jeg er en jente på 11 år og og er 1.61 og veger 52 kg. Jeg er ikke sjukk for og si det sånn, er sånn som de i klassen er og andre vanlige på min alder. Men likevell føler jeg meg ganske overvektig! Har dere forslag til hva jeg kan gjøre for og gå ned i vekt minst 10 kg? Vil være fin og slank til sommer'n. PLIS SVAR!!!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Kjære deg! Du er slank. 51 kilo er ikke mye. Å gå ned 10 kilo er vanvittig.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Kjære deg! Du er slank. 51 kilo er ikke mye. Å gå ned 10 kilo er vanvittig. Beklager. 52 kilo. Det er heller ikke mye.
Sweet77 Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Hei! Jeg er en jente på 11 år og og er 1.61 og veger 52 kg. Jeg er ikke sjukk for og si det sånn, er sånn som de i klassen er og andre vanlige på min alder. Men likevell føler jeg meg ganske overvektig! Har dere forslag til hva jeg kan gjøre for og gå ned i vekt minst 10 kg? Vil være fin og slank til sommer'n. PLIS SVAR!!! Ikke sikkert du skjønner dette svaret jeg skal gi deg nå, men jeg skal prøve likevel. Vekten din, lille venn, er helt normal. Du sier selv at du ikke er tykk i forhold til de andre i klassen. Men at du føler deg overvektig. Siden vekten din er normal er det ikke den som er problemet. Problemet ditt er den følelsen du har som sier at du er overvektig. Derfor er det ikke vekten din du må gjøre noe med, men følelsen din. Det kan det hende du trenger hjelp til, så det er et lurt råd å gå til helsesøster. Dette er du ikke alene om, ser du, det er kjempemange som har det slik, og mange, mange av dem har snakket med helsesøster før deg. Så hun vil nok forstå deg veldig godt om du tar en prat med henne. Hør på det jeg sier nå, for om du begynner å tukle med vekten din i din alder kan du få ganske store problemer etter hvert, problemer som du ikke vil ha. Ta heller den praten med helsesøster - det kan uansett ikke skade, for det er din kropp og hun kan ikke hindre deg i å slanke deg. Men hun kan kanskje hjelpe deg til å tenke over andre ting enn du kanskje ser akkurat nå - og det kan vel ikke skade? 4
Kosemose Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Kjære trådstarter. Du sier selv at du ikke er tykk og at du er som de andre i klassen, og det tror jeg og at du er. Jenter på din alder kommer i mange størrelser og fasonger. Du høres ut som en flott og normal jente. Jeg stenger tråden din nå. Så anbefaler jeg deg om å gå til helsesøster på skolen og fortelle henne om dine bekymringer vedørerende kropp. Ta gjerne med deg en venninne du stoler på, hvis du syns det er flaut å gå alene. Håper du får en fin sommer! Kosemose, mod 3
Fremhevede innlegg