Gå til innhold

Magetrøbbel - Noen råd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har siden oktober hatt problemer med magen. Omtrent annen hver dag har jeg våknet med vondt i magen, og flydd rett på do og blitt sittende der i omtrent en halv time (diare) .. Jeg er også kvalm når det skjer, og noen ganger har jeg sterke magemerter etterpå, men som regel går det over og retsen av dagen er som vanlig. Jeg er ellers i god form, fysisk aktiv og spiser normalt sunt.

Har vært hos legen med problemet, han sjekket meg for graviditet, kreft, allergi (melk og gluten) og tarmbakterier, og klarerte meg for alt dette. han virket ikke videre ivrig etter å finne ut hva det egentlig var som feilet meg, sa bare at jeg fikk ta tiden til hjelp og heller kontakte ham igjen hvis det ble værre.

Saken er at det plager meg endel allerede, det gjør at jeg ofte blir forsinket om morgenen. Dessuten er det ikke noen behagelig opplevelse i seg selv.. Jeg lurer på hva det er, for jeg har aldri tidligere hatt problemer med magen.

Noen som har råd om hva jeg bør prøve for å bli kvitt det, eller formening om hva det kan komme av? Noen som har hatt det på samme måte? Bør jeg oppsøke spesialist? Må jeg venne meg til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har hatt dette problemet i snart 3 mnd. er det nok på tide og oppsøke en mage/tarm spesialist, men du må nok få henvisning fra legen din så bestill ny time og vær klarere, få legen din til å forstå at dette faktisk plager deg. Du er også nødt til å gjennomgå kostholdet ditt med pinlig nøyaktighet.

Biola er godt for fordøyelsen, har du forsøkt det?

Skrevet

Har du prøvd aloe vera juice?

Jeg har en venn som hadde samme problemet som deg, og iflg legen var alt i orden. Men problemet var der fortsatt og smertene store!

Etter 14 dager med aloe vera juice, begynner han nå og få bedre fordøyelse, mindre smerter og mer energi.

Skrevet

Jeg blir slik hvis jeg bruker flytende jern- eller vitamintilskudd. Hvis du ikke kan finne noen opplagte grunner til hvorfor du er blitt slik (endret matvaner, medisiner e.l.) ville jeg tatt en prat med legen.

Skrevet

Regner med at du ikke har vært til undersøkelse av tarmen? Syns uansett du burde få en time på sykehuset til en slik undersøkelse, dette må jo være utrolig plagsomt for deg! Få fastlegen din til å henvise deg, det må han kunne gjøre, dessuten har han utredet deg for det meste - bortsett fra inflammatorisk tarmsykdom (slags betennelse i tarmen) som en vil kunne finne/utelukke med denne undersøkelsen...

Skrevet

Gå på helsekost å få tak i Moducare, dette hjalp meg. Jeg gikk veldig lenge med vondt i magen, måtte svelge den fordømte slangen men de fant ingenting. Det er magekatarr som er årsaken, det bedret seg når jeg ble flinkere med mat samt at jeg tok disse tablettene. jeg kuttet ut melk,spiste lite av raffinerte matvarer,unngikk stekt mat for en periode,sjokolade er gift samt være forsiktig med nøtter. Drikk vann i stedet for kullsyreholdige drikker,kutt ned på kaffe og sterkt krydret mat. Du får prøve deg fram,blir mer som magesårkost du må leve på.

Skrevet

Syns absolutt at du skal få deg en henvisning til spesialist. Her inne kan vi nok gi deg mange gode, velmenende råd som nok kan fungere på både deg og meg, men synes likevel at en skikkelig utredning er på sin plass.

Dersom du får et svar, så kan du jo i samråd med spesialist vurdere type behandling og senere forebygging.

Ellers kan du jo også vurdere ditt eget kosthold og livsstil generelt. Kanskje kan det være noe som har med magesyren å gjøre?

Men føler rett og slett at dette hørtes for avansert ut til å stole på oss amatører i første instans.

Hilsen Ella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...