Gjest Ludovie Skrevet 1. mai 2012 #21 Skrevet 1. mai 2012 Tar bare med europeiske byer her: Barcelona Paris London Amsterdam København ... og litt flere: Marseille Edinburgh Berlin Lisboa Praha
Dragonfly84 Skrevet 1. mai 2012 #22 Skrevet 1. mai 2012 Jeg tar bare steder jeg har vært, for jeg vet jo ikke om Sydney er bedre enn Tokyo når jeg ikke har vært noen av stedene Vancouver - utrolig koselig by! New York Seattle Barcelona Gøteborg
Kristina Skrevet 2. mai 2012 #24 Skrevet 2. mai 2012 Moro! 1. Roma 2. Buenos Aires 3. Panama by 4. Paris 5. Washington, DC Det er maaaange storbyer jeg aldri har besøkt, men er veldig glad i disse fem! Drømmer om Tokyo, Sydney, Cape Town, Berlin... (En by jeg ikke er så glad i er London, selv om det virker som "alle" nordmenn elsker den...)
CathFoto Skrevet 2. mai 2012 #25 Skrevet 2. mai 2012 Moro! 1. Roma 2. Buenos Aires 3. Panama by 4. Paris 5. Washington, DC Det er maaaange storbyer jeg aldri har besøkt, men er veldig glad i disse fem! Drømmer om Tokyo, Sydney, Cape Town, Berlin... (En by jeg ikke er så glad i er London, selv om det virker som "alle" nordmenn elsker den...) Jeg er heller ikke så glad i London tiltross for at jeg elsker England.
TheHairyToothfairy Skrevet 2. mai 2012 #26 Skrevet 2. mai 2012 what?? Narvik?? hvorfor det? Fordi jeg er en jævel på alpint. Fordi jeg elsker å dykke. Fordi jeg liker hele fjorden og naturen rundt, og fordi det er ufattelig avslappende. Akkurat som jeg lurer på hva alle liker Paris så fantastisk mye for. Dødskjedelig by full av arrogante franskmenn og innflyttede som desperat forsøker være noe. Og amerikanske turister. Flott by for oss som liker kunst, men da drar jeg allikevel heller til Budapest.
aglaea Skrevet 3. mai 2012 #27 Skrevet 3. mai 2012 Mine topp 5: -London -Barcelona -Paris -Ho Chi Minh -Nice men kunne jeg valgt flere, ville jeg nok ha føyd til Bangkok og Cardiff også, iallefall! Byer jeg vil til: -New York (jeg vil jeg vil jeg vil!!) -Istanbul -Edinburgh -Marrakesh Sikkert flere der også!
aglaea Skrevet 3. mai 2012 #28 Skrevet 3. mai 2012 Fordi jeg er en jævel på alpint. Fordi jeg elsker å dykke. Fordi jeg liker hele fjorden og naturen rundt, og fordi det er ufattelig avslappende. Akkurat som jeg lurer på hva alle liker Paris så fantastisk mye for. Dødskjedelig by full av arrogante franskmenn og innflyttede som desperat forsøker være noe. Og amerikanske turister. Flott by for oss som liker kunst, men da drar jeg allikevel heller til Budapest. Ville vel ikke akkurat kalt Narvik for en storby? Er jo mange andre steder/mindre byer som er fine da.. Men temaet var jo topp 5 storbyer.. måtte bare kverulere litt 2
Dragonfly84 Skrevet 3. mai 2012 #29 Skrevet 3. mai 2012 Ville vel ikke akkurat kalt Narvik for en storby? Er jo mange andre steder/mindre byer som er fine da.. Men temaet var jo topp 5 storbyer.. måtte bare kverulere litt Stakkars, nå blir Narvik lei seg! *trøste Narvik* Du er jo den tredje største byen i Nordland, du er så stor, atte! *klappe på* 2
Kristina Skrevet 3. mai 2012 #30 Skrevet 3. mai 2012 Jeg er heller ikke så glad i London tiltross for at jeg elsker England. Bra det ikke bare er meg!
TheHairyToothfairy Skrevet 4. mai 2012 #31 Skrevet 4. mai 2012 Ville vel ikke akkurat kalt Narvik for en storby? Er jo mange andre steder/mindre byer som er fine da.. Men temaet var jo topp 5 storbyer.. måtte bare kverulere litt Psj, narvikværinger er jævlig store på det ^^
Mezzo Skrevet 4. mai 2012 #32 Skrevet 4. mai 2012 Mine topp 5: New York London Roma Los Angeles Yogyakarta
FruLuna Skrevet 4. mai 2012 #33 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Tilfeldig rekkefølge: Tokyo Kyoto Beijing Barcelona København Edit: Glemte New York. Bør vel være med. (Har aldri vært i Stockholm, men har veldig lyst å dra dit!) Endret 4. mai 2012 av FruLuna
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #34 Skrevet 4. mai 2012 Tenke, tenke... Jeg har reist mye Ok. her er mine: 1. Bangkok 2. Stockholm 3. New York 4. Tokyo 5. Moskva
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #36 Skrevet 5. mai 2012 Hvilke storbyer liker du best, evt drømmer du om? Min topp 5-liste: New York (den byen har alt) Venezia (helt unik og fantastisk) Paris (helt egen stemning og fantastiske kunstgallerier) Tallinn (rett og slett utrolig koselig) Sydney (fabelaktig, synd det er så dyrt/langt å reise) Verken Venezia eller Tallinn er vel strengt talt storbyer, de er bare "byer". Det samme gjelder for mange andre byer folk nevner her. Oslo er feks ikke en storby i mine øyne. Men ok, jeg skal komme med et bidrag i tillegg til det sure oppgulpet mitt Mine favorittBYER er følgende: 1. Firenze 2. Villefranche Sur-Mer 3. Dublin 4. Roma 5. Gøteborg
Gjest Gorgonzola Skrevet 5. mai 2012 #37 Skrevet 5. mai 2012 1. Rio de janeiro - ingen over ingen ved siden (jeg har ikke vært i New York enda, det må sies) 2. Roma 3. Stockholm 4. St. Petersburg 5. Berlin
Dolce Skrevet 5. mai 2012 #38 Skrevet 5. mai 2012 Enig med siste AB. Mange av byene her er ikke storbyer. F.eks.: Venezia er en liten by, og det er flere andre mindre byer på listene her. Men uansett, her er mine favoritter blant storbyer jeg har vært i: 1. Roma 2. New York 3. Paris 4. Hong Kong 5. Milano Mindre byer: 1. Firenze 2. København 3. Lucca 4. Stockholm 5. Oslo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå