Silfen Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Mye op.mas her nå, men jeg har fått satt på noen små vanntette bandasjelapper som skulle sitte på til de falt av. Det er nå snart 4 døgn siden op. og det klør noe infernalsk og bortsett fra den som satt på navlen og falt av i første dusj (som jeg klistret en ny en på) så viser de ikke tegn til å falle av med det første. Noen som vet når jeg tidligst kan fjerne de selv om de ikke har falt av av seg selv?
skruf Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Mye op.mas her nå, men jeg har fått satt på noen små vanntette bandasjelapper som skulle sitte på til de falt av. Det er nå snart 4 døgn siden op. og det klør noe infernalsk og bortsett fra den som satt på navlen og falt av i første dusj (som jeg klistret en ny en på) så viser de ikke tegn til å falle av med det første. Noen som vet når jeg tidligst kan fjerne de selv om de ikke har falt av av seg selv? Har du blødd mye da? Jeg har brukt å byttet etter et par dager, så jeg fikk på rene uten stivnet blod. Ellers så har de fått vært der til det er på tide for å fjerne stingene.
Silfen Skrevet 29. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2012 Jeg har ikke blødd noe. Det er kikhullsop. Jeg regner med det er et par sting eller noe, så er det strips og altså dissse lappene oppå der igjen.
skruf Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Jeg har ikke blødd noe. Det er kikhullsop. Jeg regner med det er et par sting eller noe, så er det strips og altså dissse lappene oppå der igjen. Hvis det klør mye så kan det være at du reagerer på limet.... Gjør ingenting å bytte, men du bør ha det på til du skal fjerne stingene. God bedring! 1
Silfen Skrevet 29. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2012 Jeg vet ikke noe om jeg skal fjerne stingene? Hmm. De faller kanskje av selv. Takk for svar.
skruf Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 (endret) Jeg vet ikke noe om jeg skal fjerne stingene? Hmm. De faller kanskje av selv. Takk for svar. Mest sannsynlig skal du fjerne stingene:-) Har hatt kikkhullsoperasjon selv, noen få sting som jeg fjernet på dag 10. På legesenteret der jeg går gjør de sånt på labratoriet, så en trenger ikke bestille legetime for å fjerne stingene Nevnte legen noe ang stingene? Hvis ikke kan du ringe sykehuset å spørre...det står ofte i epikrisen. Endret 29. april 2012 av maya76 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #7 Skrevet 29. april 2012 Og jeg hadde sting som løste seg opp av seg selv etter kikkhullsoperasjon.
Silfen Skrevet 29. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2012 Nei, eneste som ble nevnt var at lappene (og stripsene) skulle sitte på til de falt av selv. Men jeg tar en telefon i morgen og spør for sikkerhets skyld. 2
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2012 #9 Skrevet 29. april 2012 Jeg har tatt samme operasjon som deg, ts, og da fikk jeg med nye bandasjelapper jeg skulle bytte med etter ca 2 dager. Ble lagt inn en uke etter op pga infeksjon, da hadde jeg (nye) bandasjelapper og sykepleieren trodde først jeg ikke hadde byttet på 5 dager og sa at DA var det ikke rart jeg hadde fått infeksjon.. Så ville ikke hatt de på for lenge. (Hadde byttet hver dag etter jeg fikk infeksjon i navelsåret, de andre lappene tok jeg av etter ca 4 dager og hadde ikke noe på). Jeg ble forøvrig lappet sammen med klips som forsvant av seg selv.
Silfen Skrevet 29. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 29. april 2012 Takk. Jeg blir sprø av at det er så forskjellige måter å gjøre ting på. Jeg bytter etter dusjen i morgen tidlig, tenker jeg. Er jo ikke lysten på noe infeksjon heller.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2012 #11 Skrevet 29. april 2012 Det er vel mest de første 3-4 dagene det er mest kritisk vil jeg tro med bandasjelapper på.. Nå skal det sies for ordens skyld at infeksjonen hadde jeg nok fått allerede på sykehuset operasjonsdagen, det var bare sykepleieren som mente den kunne komme dersom man ikke skiftet bandasjelapper ofte nok/hadde de på for lenge, men jeg hadde dog skiftet disse ofte. Var bare dumme meg som ikke ville innse at noe var galt og dermed ikke gikk til lege før infeksjonen var godt utviklet. Er forøvrig gjesten over
Minya Skrevet 30. april 2012 #12 Skrevet 30. april 2012 Jeg ville tatt av plasterlappene og evt byttet til en annen plastertype. Jeg hadde et brannsår på leggen for en del år tilbake hvor min mor plastret meg en kveld med sånne store fine bandasjeplaster som de bruker i sykepleien. Noe lignende Melolin, bare store gasbind med plaster over (om noen skjønte hva jeg mente der) Jeg klødde så infernalsk den natta at jeg holdt på å krepere. Viste seg at jeg reagerte på limet og brannsåret mitt ble verre av at jeg lå å klødde på plasteret rundt.
Silfen Skrevet 30. april 2012 Forfatter #13 Skrevet 30. april 2012 Jeg har byttet i dag. Men iom at jeg ikke visste hvilket merke jeg hadde fra før, så ble det en sjanse. Men enn så lenge klør det ikke. Og det så fint ut under. Takk for svar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå