Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lenge slitt med øyenbrynene mine... til tider er jeg fornøyd og så er jeg ufornøyd igjen. Jeg liker bryn a`la Camilla Belle.. men klarer ikke å få det til selv. Noen som har noen øyenbryns-tips? Kanskje noen tips for å få bryn til å vokse fortere osv.?

Har også litt vanskeligheter med fargen på brynene mine.. pleier å fylle litt inn med en penn/skygge.. men føler jeg aldri finner den rette fargen. Den er alltid litt for mørk og "rødlig". Noen med samme problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ut i fra bilder av Camilla Belle, ser fargen på øyenbrynene hennes ut som veldig mørk brun til svart. Hun har også ganske tykke øyenbryn.

For å få slike øyenbryn vil jeg anbefale å ikke nappe/forme de, og heller prøve å la de vokse ut igjen. Når øyenbrynene når sin naturlige form, napp kun enkelte hår som er "viltvoksende"/som ikke vokser i ett med selve øyenbrynsformen.

Angående vekst: Det er jo flere kjerringråd f.eks. å bruke vaselin, og ellers er det flere andre tips i andre tråder her. Noe som jeg personlig vet at virkelig virker, er produktet Neu Lash.

Du kan også bruke permanent øyenbrynsfarge, jeg tror du kommer mye nærmere øyenbrynene til Camilla Belle med det enn kun ved å fylle de inn. F.eks. Depend.

Men hvis du vil ha lysere øyenbryn blir nok depend litt for mørkt.

Jeg har tenkt til å bestille fra denne siden. Her har de øyenbrynsfarger som frisører bruker, i fine fargenyanser. Det er også noen produkter på siden som skal hjelpe til med vekst.

Når det gjelder formen på øyenbryn: Det er ikke sikkert at formen som for eksempel en kjendis har passer deg. Det er viktig å tenke på ansiktsform når man former brynene. Kjendiser ser som regel alltid bra ut med sine øyenbryn fordi de har fått dem profesjonelt tilpasset sitt ansikt.

Du kan få noen tips på denne siden.

Øyenbryn er virkelig ekstremt viktig for ansiktet, formen gjør utrolig mye. Du kan skape en illusjon av kortere, rundere, smalere, lengre ansikt osv osv. Så det er veldig viktig å ikke ha feil øyenbrynsform for ditt ansikt, det kan ødelegge hele uttrykket i ansiktet. Spesielt om du har oval ansiktsform bør du holde de så naturlige som mulig, men flere former kan kle denne ansiktsformen.

(Edit, flere tips:) Tynnere øyenbryn kan se mer feminint ut mens tykkere kan se mer maskulint ut. Har du "mykere" ansiktstrekk kan tynne øyenbryn se bra ut, mens med mer definerte ansiktstrekk som for eksempel en større nese, kan tykkere øyenbryn balansere dette.

Standard "reglene" for forming er slik: 71072.jpg

Det første punktet definerer hvor brynet skal begynne, det andre punktet definerer hvor brynet skal være høyest og det tredje definerer hvor brynet skal slutte.

Det å ha et stort mellomrom mellom brynene kan "åpne" ansiktet. Men: Det å gå etter standaren fungerer ikke like godt for alle. Standardbegynnelsen på øyenbrynet kan hos noen få ansiktet til å se for åpent ut. Imidlertid får du et mer "søtt og uskyldig"/åpent uttrykk om du utvider mellomrommet. Det + litt smalere bryn kan også få øynene til å virke større, og som kjent kan det å nappe brynene på undersiden gi en ansiktsløft-effekt.

Det å begynne brynet litt lenger inn mot nesen enn standard, kan få deg til å se mer "sexy" ut, eventuelt strengere. Så å ha litt kortere mellomrom mellom brynene kan være det som gjør susen for noen. Se for eksempel på Megan Fox, hun har kortere mellomrom mellom brynene og dette utgjør nærmest hennes utseende.

Standardregelen for forming mener jeg faktisk at er litt utgått på dato (selv om det absolutt kan passe for noen). Marilyn Monroe og tidligere pinupmodeller hadde mer mellomrom mellom brynene, mens i dag har mange hakket mindre mellomrom.

Her er en grei video med tips angående forming etter ansiktsform:

Uansett bør man som regel holde seg nært sin naturlige form.

Endret av The Rebs
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...