Gå til innhold

Hvordan kan folk like lettbrus?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver av og til å drikke lettbrus istedenfor vanlig brus. Jeg hadde en periode på 3 uker der jeg bare drakk lettbrus istedenfor vanlig brus, for å prøve å bli vant til det.

Men jeg liker det bare ikke. Syns det smaker skikkelig kunstig og ekkelt, og blir utrolig kvalm av det.

Mens mange jeg kjenner elsker Pepsi Max, og mener det er den beste brusen... Fatter det ikke.

Moren min sier hun ikke smaker forskjell, hun er heldig.

Er det flere enn meg som ikke kan fordra lettbrus? Tror dere det går an å endre slik at jeg liker det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg klarer det heller ikke.

Nå er jeg ikke så begeistret for vanlig brus heller, men lettbrus er virkelig drepen. Hvis jeg drikker pepsi max så får jeg et slags klissete belegg i hele munnen, og en intens lyst til å bruke munnskyll.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner heller ikke forskjell. Jeg er diabetiker, så jeg er uansett nødt til å drikke lettbrus dersom jeg vil ha brus. Har ikke tenkt over det, men jeg er faktisk litt heldig. :fnise:

Skrevet

Klarte det heller ikke før. Så plutselig en dag veide jeg så masse at jeg bare droppet brus helt. Dette var rundt juletider, så finnes favorittjulebrusen min som sukkerfri. Drakk denne og så prøvde jeg cola zero og sånn ble jeg hektet. Lettbrus var liksom bedre enn ingen brus :)

Skrevet

Foretrekker vanlig brus, men skal ned noen kilo og da er lettbrus mer gunstig. Synes cola zero er greit, ellers drikker jeg mye iste peach uten sukker. Er ikke det beste, men er grei erstatter om man er desperat etter noe "godt".

Gjest Bobler
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk greier å drikke sukkerbrus :ler: Jeg takler ikke solo eller fanta eller lignende. Til nøds kan jeg greie litt Cola i ny og ne, men ellers drikker jeg kun Pepsi Max. Var "Colaholiker" før, men etter jeg prøvde Pepsi Max har jeg nesten ikke drukket annet. Og liker ikke Cola :gjeiper:

• Liker 2
Gjest badeand1
Skrevet

Pepsi max er grusomt. Men cola light, cola zero og lettbrusen til fanta er gode. ^^

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med Raindrops!

Pepsi Max er jo forferdelig.. Lurer på om jeg tolererer lettversjonen av solo om jeg ikke husker feil?

Hører jo mye om at lettbrus uansett ikke er bra på mange måter, så kanskje like greit at vi ikke liker det? ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg smaker heller ikke forskjell. Har lest at det er noen mennesker som ikke kjenner smaken av søtstoffene i lettbrus, kanskje jeg er en av dem?

Drikker stort sett bare lettbrus når jeg først drikker brus :)

Skrevet

Jeg liker heller ikke lettbrus.

Jeg har prøvd å like det mange ganger - før all infoen kom om at mange mener det er skadelig - men ga opp.

En venninne av meg har bare lettbrus i huset, og hver gang jeg er der får jeg Pepsi Max :spy: . I løpet av en kveld klarer jeg vel å få ned halve innholdet i glasset, men ikke mer.

Det er en bismak på alle lettbruser (og enda verre; light-saft :spy:) som får mine smaksløker til å vri seg av vemmelse....

• Liker 1
Skrevet

Folk liker jo forskjellige ting! Noen liker PepsiMAX, andre liker Fanta. Jeg kan f.eks. ikke fordra Coca Cola, men jeg synes ikke det er merkelig at andre liker noe ikke jeg liker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes oskar sylte sine bruser er like god i light versjon, og krever ikke tilpasning. Personlig kan jeg ikke forfra enkelte brus med sukker, som cola.

Skrevet

Jeg syns Pepsi Max er langt bedre enn Cola og Pepsi. De er så full i sukker at det blir for mye av det gode og da snakker vi belegg i munnen.

Men den, samt Tab xtra er stort sett de lettbrusene jeg liker. Solo light, cola light og zero er nasty.

Åh, en til, sånn mozell er også best i light, slipper igjen det sukkerbelegget.

Skrevet

Gud var i svært godt humør den dagen han skapte Cola Light. :)

• Liker 2
Skrevet

Og jeg fatter ikke at noen liker brus i det hele tatt. Det smaker bare søtt, og kunstig. Og ødelegger smaken på maten man spiser. Jeg skjønner ikke at noen klarer å drikke brus i noen som helst form, verken lettbrus eller vanlig brus.

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg drakk vanlig Cola daglig i flere år. Jeg kunne ikke fordra lettbrus og bannlyste de.

Nå drikker jeg kun Pepsi Max. Ikke drukket vanlig brus på 3 år.

Det er en tilpasningsgreie, og ja, du kan klare det. :)

• Liker 1
Skrevet

Og jeg fatter ikke at noen liker brus i det hele tatt. Det smaker bare søtt, og kunstig. Og ødelegger smaken på maten man spiser. Jeg skjønner ikke at noen klarer å drikke brus i noen som helst form, verken lettbrus eller vanlig brus.

Drikker ikke brus til mat, man er da ikke total hillbilly heller.

AnonymBruker
Skrevet

Drikker ikke brus til mat, man er da ikke total hillbilly heller.

:flau:

*gjemmer bort brusen og middagstallerknene*

• Liker 1
Skrevet

Orker det ikke. Kan til nød få ned Sprite Light, for jeg tror sitronsmaken kamuflerer litt av bismaken, men de der colavariantene er forferdelige. Drikker det aldri. Skal jeg først på "vannvogna" i forhold til brus så tar jeg heller farris (gjerne grønn farris) i stedet for brus. Det smaker langt bedre enn lettbrusen noensinne kan gjøre.

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

:opplyser: jeg heter NozMonster, og jeg er lettbrusholiker!

drikker aldri noen annen "tørstedrikk" enn lettbrus, og kan ikke fatte hvordan noen kan like sukkerbrus fremfor sukkerfri!

det eneste unntaket er fanta free! den er ikke god!

jeg takler ikke det pelslaget jeg får på tenna av sukkerbrus..

og smaken av lettbrus er så mye bedre!

godt mulig det bare er en vanesak, for da jeg var liten så var det ikke vanlig med lettbrus, og jeg var veldig glad i sukkerbrus!

men jeg må si jeg forundrer meg over brukere her som sier de er veldig glad i lettbrus, og kaller den sukkerfri varianten av solo, for "solo light" :tunge1:

Endret av NozMonster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...