Gå til innhold

Hvorfor kan jeg ikke motta/sende MMS med min iPhone?


Banan

Anbefalte innlegg

Jeg kan bare motta og sende MMS på iPhonen min via iMessage. Så jeg må altså være påkoblet nett og kan bare sende til andre iPhoner. Hvis jeg får MMS fra noen uten at jeg er på nett, får jeg bare en vanlig tekstmelding med en beskjed om at jeg kan laste ned bildet i fra nettet med en pinkode. Hvis jeg ikke er på nett, eller personen jeg skal sende bilde til ikke er på nett, får jeg ikke sendt..

Hvorfor er det slik? Hva skal jeg stille inn på for at jeg skal kunne sende/motta MMS? Håper noen her vet hva jeg skal gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har muligens ikke aktivert MMS på din telefon? Tror det bare er Telenor som setter det opp slik automatisk. Jeg har OneCall og måtte sette det opp selv. Sjekk på nettsidene hos din leverandør så finner du sikkert en instruks for hvordan det skal gjøres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpius

Jeg har telenor og jeg må alltid slå på "mobildata" for å sende eller motta mms. Bruker det som regel hvor det er trådløst nett, ellers så må jeg jo betale penger i tillegg til mms'en jeg sender. Hvorfor er det slik egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skru på mobildata.

Man betaler ikke noe i tillegg til mms' en. Er jo ikke slik at man er online bare fordi man har skrudd på mobildata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Hvis du ikke allerede her gjort det, er det lurt som de andre over meg her sier, få tilsendt oppsett fra din operatør. Dette vil du finne på nettsiden hos de fleste operatører i Norge. Sjekk i tillegg pakkedata er skrudd på. Etter dette er gjort, hold inne hjem-logoen og på/av knappen til du ser apple logoen på skjermen, før du slipper. Da skal telefonen være oppdatert og klar til bruk :) hvis dette fortsatt ikke funker kan det jo være noe med telefonen din, kanskje du bør sjekke innstillingene dine? Det er også lurt å kryssbytte sim, for videre feilsøking om problemet skulle vedvare. Håper du finner ut av det! :)

Endret av Muff.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster penger når man aktivierer mobildata...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det koster penger når man aktivierer mobildata...

På hvilken måte koster det penger så fort den er skrudd på.

Min telefonregning er ikke noe høyere?

Det har jo noe med hva du gjør når mobildataen er på, koster jo ikke penger å bare skru den på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte koster det penger så fort den er skrudd på.

Min telefonregning er ikke noe høyere?

Det har jo noe med hva du gjør når mobildataen er på, koster jo ikke penger å bare skru den på...

Men bruker man ikke nett da? Det er jo greit når man er hjemme etc. mht. trådløst nett, men når man er ute, så koster det jo... Eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker jo ikke nett om du ikke er PÅ nett? At du har skrudd på mobildata betyr bare at du KAN koble deg på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bruker man ikke nett da? Det er jo greit når man er hjemme etc. mht. trådløst nett, men når man er ute, så koster det jo... Eller hva?

Je har på mobildata døgnet rundt uansett hvor jeg er.

Men når jeg er et sted hvor jeg ikke kan koble meg på nettet så bruker jeg ikke f.eks Safari, FB eller andre ting som krever tilgang til nettet. Trenger ikke skru av mobildata av den grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med AKKURAT det samme problemet, det er så irriterende! iphone har virkelig noe å forbedre på MMS-fronten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere mottatt oppsett? Koblet via iTunes??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere mottatt oppsett? Koblet via iTunes??

Jeg mottok ikke noe oppsett. Jeg måtte inn på telefonselskapets side og lese instruksen der, for så å sette opp mms manuelt. (Bruker OneCall.) Var enkelt nok det, da jeg først kom på at jeg måtte gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...