Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Si nei selvom om du tror. Fordi det er mye bedre og lyve om det. En og blitt gjort narr av fordi du tror på Gud.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Bra du har fasiten da. Hvorfor skal folk lyve om det? De med litt vett i skallen respekterer at andre tror på noe (annet enn dem selv). Jeg sier nei, men det er fordi jeg oppriktig ikke tror.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For folk med normalt lang utdanning, evne til analytisk tenkning og oppvekst utenfor religiøse miljøer er det temmelig selvsagt at det ikke finnes noen god, allmektig Gud. Derfor blir religion gjort narr av.

• Liker 16
Skrevet

Jeg for min del forstår ikke hvordan folk kan tro på noe sånt, men jeg respekterer da folk som gjør det. (selv om det er sjeldent jeg møter på noen)

• Liker 8
Skrevet

Man kan ikke finne på unnskyldninger for å gjøre narr av folk som tror på gud. Så lenge det ikke skader deg eller andre, så skal man ikke bry seg i det hele tatt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke finne på unnskyldninger for å gjøre narr av folk som tror på gud. Så lenge det ikke skader deg eller andre, så skal man ikke bry seg i det hele tatt.

Når de får barn skader det psyken til barna. Derfor bryr jeg meg.

• Liker 6
Skrevet

Når de får barn skader det psyken til barna. Derfor bryr jeg meg.

Ok, så du mener at 88% av verdens befolkning er skada?

• Liker 1
Skrevet

Si nei selvom om du tror. Fordi det er mye bedre og lyve om det. En og blitt gjort narr av fordi du tror på Gud.

Kristne mennesker nekter ikke for sin tro.

Dessuten er det bare ynkelige personer som ikke har noe annet å hevde seg med, som driver med slike stakkarslige ting. Vær heller stolt av troen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Verden er temmelig "skada", om du ikke har merket det.

Jeg er ikke AB-en du svarte, men jeg går ut ifra at h*n ikke mente at alle som blir oppfostret til å tro på en religion tar noen skade av det. Bare det faktum at det finnes en god del som tar skade av det, betyr mer enn nok. Pluss at det gjør livet jævlig for homofile verden over, og Bibelen er full av kjønnsdiskriminering. Hvordan en kvinne kan tilbe denne guden er uforståelig i mine øyne. Jeg tror at hvis alle kristne leste Bibelen, så ville det så vidt vært noen kristne igjen...

• Liker 6
Skrevet

Verden er temmelig "skada", om du ikke har merket det.

Jeg er ikke AB-en du svarte, men jeg går ut ifra at h*n ikke mente at alle som blir oppfostret til å tro på en religion tar noen skade av det. Bare det faktum at det finnes en god del som tar skade av det, betyr mer enn nok. Pluss at det gjør livet jævlig for homofile verden over, og Bibelen er full av kjønnsdiskriminering. Hvordan en kvinne kan tilbe denne guden er uforståelig i mine øyne. Jeg tror at hvis alle kristne leste Bibelen, så ville det så vidt vært noen kristne igjen...

Jeg skrev faktisk i stad at så lenge det ikke skader en selv, eller andre, så skal man ikke bry seg. Jeg vet også at homofile og kvinner (og andre) blir undertrykt pga religion, da bryr jeg også meg. Da er jeg også i mot måten de praktiserer religionen.

Jeg tror anonymbruker misforsto hva jeg mente, og det er ikke min feil, for jeg var ganske tydelig.

• Liker 2
Skrevet

Det er helt uaktuelt at jeg skal lyve om det, da det absolutt er et av de mest esensielle grunnlag mitt liv er basert på.

Jeg tror på Gud og alle budskapene Han har sendt til oss, og det står jeg ved uansett hva vedkommende jeg møter måtte mene om det. Forventer man at jeg skal respektere deg som person tross ditt standpunkt, forventer jeg faktisk det samme tilbake.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ærlig overfor alle som ikke er kristne om at jeg er det. Men jeg unngår å fortelle det til andre kristne. Sier alltid som sant er når noen spør, men kristne skal alltid ha lange foredrag om hvorfor jeg ikke følger ting og tang i bibelen, selv om de ikke følger bibelen selv på andre punkter...

• Liker 4
Skrevet

Jeg må ærlig si at jeg blir litt satt ut om noen sier de er kristne sånn ut i det blå. Det er ikke noe tema jeg pleier å ta opp. Og jeg blir litt satt ut fordi jeg ikke deler samme syn, men jeg tar det jo ikke som en invitasjon til å starte en diskusjon eller gjør narr av de som har en religion. (dere er i flertall).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det bare er kristenekstremister som spør om det, så det er bedre å bare si ja for å få dem til å gå og plage noen andre.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg mener at religiøse mennesker er skada. Vi har solide beviser for at Bibelens skapelsesberetning ikke er sann. Tidsperspektivet er en ting, men det kunne ikke på noen måte ha foregått i den rekkefølgen Bibelen beskriver heller. Nokas ark er også fri fantasi fra ende til annen. Det er en fysisk, matematisk og biologisk umulighet å få plass ti to av hver art i en fysisk og matematisk mulig båt. Det er heller ikke mulig å fore dyrene i flere uker uten at svært mange av dem blir borte. Selvfølgelig finnes det heller ingen geologiske spor etter noen syndeflod. Hvorfor skulle resten av det som står i Bibelen da være sant?

Og OM Bibelen skulle være sann; hvordan klarer noen å summere opp det som står der og konkludere med at Gud er god? Om Gud eksisterer, på tross av at alt i Bibelen peker i motsatt retning, må Gud være enten allmektig eller god.

Om bønn; det er 7 mrd mennesker på denne kloden. Hvorfor i all verden skal han ta seg tid til å høre på deg, om det tydeligvis går på beksotning av barn i Haiti, Somalia, Eritrea, Etiopia, Murmansk osv. Vi kan sammenlikne med regnestykket som beviser at julenissen ikke eksisterer. Enhver med et snev av kritisk sans og evne til logisk tenkning ser også at Gud ikke finnes. Religiøse scorer gjennomsnittlig mye lavere på IQ-tester enn ateister gjør. Med de mulighetene vi har for utdanning i Norge er det en skam at vi fortsatt har så mange religiøse mennesker her.

• Liker 6
Skrevet

Ja, jeg mener at religiøse mennesker er skada. Vi har solide beviser for at Bibelens skapelsesberetning ikke er sann. Tidsperspektivet er en ting, men det kunne ikke på noen måte ha foregått i den rekkefølgen Bibelen beskriver heller. Nokas ark er også fri fantasi fra ende til annen. Det er en fysisk, matematisk og biologisk umulighet å få plass ti to av hver art i en fysisk og matematisk mulig båt. Det er heller ikke mulig å fore dyrene i flere uker uten at svært mange av dem blir borte. Selvfølgelig finnes det heller ingen geologiske spor etter noen syndeflod. Hvorfor skulle resten av det som står i Bibelen da være sant?

Og OM Bibelen skulle være sann; hvordan klarer noen å summere opp det som står der og konkludere med at Gud er god? Om Gud eksisterer, på tross av at alt i Bibelen peker i motsatt retning, må Gud være enten allmektig eller god.

Om bønn; det er 7 mrd mennesker på denne kloden. Hvorfor i all verden skal han ta seg tid til å høre på deg, om det tydeligvis går på beksotning av barn i Haiti, Somalia, Eritrea, Etiopia, Murmansk osv. Vi kan sammenlikne med regnestykket som beviser at julenissen ikke eksisterer. Enhver med et snev av kritisk sans og evne til logisk tenkning ser også at Gud ikke finnes. Religiøse scorer gjennomsnittlig mye lavere på IQ-tester enn ateister gjør. Med de mulighetene vi har for utdanning i Norge er det en skam at vi fortsatt har så mange religiøse mennesker her.

Jeg bryr meg vel ikke om hva som er sant eller usant. Har heller ikke nevnt noe om kristendommen, for det er ikke bare i kristendommen gudstroen finnes. Jeg sier bare at vi ikke burde bry oss så lenge det ikke skader andre eller en selv.

Jeg tror på gud, så vær så god og skam deg. Må være et slitsomt liv å gå rundt og dømme folk som som tror på noe overnaturlig uten noen som helst informasjon om de er religiøse eller ei. Guds troen er ikke bare knyttet til kristendommen, jeg vet om flere mennesker som tror på noe overnaturlig, men ikke er religiøse. Overskriften på tråden sier "Hvis du tror på gud", ikke "hvis du er religiøs kristen/ religiøs jøde" osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kristne,muslimer,jøder må holde sammen. Vi må ikke la ateister tråkke på oss.

Skrevet

Si ja, trådstarter. Det er en effektiv måte å sortere bort trangsynte drittstøvler fra ditt liv. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Voksne mennesker med fantasivenner er dumme.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Voksne mennesker med fantasivenner er dumme.

Ifølge deg er 95% prosent av befolkningen på jorden dumme :skratte:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...