Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

:grine:

Nå er jeg sint, skuffa, lei meg, oppgitt og mere til. Har bare lyst å grave meg ned i et sort hull, og bli der resten av dagen og lenger om jeg føler for det.:( Fikk lærerkommentar på oppgaven min. Den hadde jeg faktisk lagt ned timesvis med arbeid i, men ikke EN ENESTE positiv kommentar fra hun der lærerrøya! :sinna: Vi ble riktignok advart i går om at hun kom til å være strengere og sånn, men snakk om å sende humøret mitt rett ned i kjelleren. :cry: Det eneste jeg tenker nå, er at jeg gleder meg så vannvittig til å bli ferdig på det #&¤*^%&#¤ universitetet at jeg ikke har ord for det. Det er greit med konstruktiv kritikk, men det må da være NOE positivt i min oppgave. Jeg skrev den kanskje ikke sånn hun ønsket, men det er mange måter å tolke en oppgave på. Jeg og andre syntes den var strukturert med tanke på oppsett. Jeg hadde innledning, byer i vikingtid, byer i tidlig middelalder, sammenligning og oppsummering. Læreren mente at den var ustrukturert. :grine: Der forsvant den lille lysten jeg hadde for å jobbe med faget. Fra nå av er det visst like greit å gi en god faen. :frustrert: Arbeidsinnsatsen blir ikke satt pris på alikevel. Så lenge jeg består eksamen, og dette kurset så er det ok for meg. Det skal litt til for å stryke meg i dette kurset. Jeg kommer jo til å skrive den siste oppgaven. Jeg har kommentert andres oppgaver og ellers vist progresjon, men jeg kommer nok til å drite i å jakte på de helt store karakterene. Nå vil jeg bare bli ferdig med faenskapet. :cry: :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff! :klem: Det er ikke noe morsomt når en får en mye verre kommentar enn en kunne ha tenkt seg eller enn en hadde forventet. Sikker på at den var god. Du fikk jo gode kommentarer fra andre og du fikk jo vite på forhånd at hun er ekstra streng. Noen sensorer gjør hva de kan for å gjøre livet surt for folk. Tror ikke en kan ta dem veldig seriøst, men det er klart at slike som ødelegger karakterer bare for å være skrekkinngytende og strenge er ikke er spesielt morsomt.

Det går sikkert mye bedre på den siste oppgaven.

:klem:

Hodet opp, lille du!

Trøsteklem fra

Isiselin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for :klem: og trøstende ord, Isiselin. Jeg ble så frustrert. Har lest gjennom noen av de andres lærerkommentarer, og det virker som om de fleste har fått kommentar om at det er ustrukturert. :roll:

Satser på at det går bedre neste gang. Håper for all del at det er lærer Frode som skal kommentere. Uansett så har jeg har fått grått en liten skvett og fått ut litt frustrasjon. Ny giv kommer sikkert snart. Skal prøve å kose meg i helgen, og ikke tenke på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Det var litt av en tilbakemelding! Av og til tror jeg de som retter oppgaver og eksamener lar en dårlig dag gå ut over de som har jobba skikkelig med besvarelsen... :evil:

Hev deg over det, Saeria, en vakker dag kan kjerringa få spise sine ord når du er rik og berømt!

:klem: Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en tilbakemelding! Av og til tror jeg de som retter oppgaver og eksamener lar en dårlig dag gå ut over de som har jobba skikkelig med besvarelsen... :evil:

Hev deg over det, Saeria, en vakker dag kan kjerringa få spise sine ord når du er rik og berømt!

:klem: Ha en fin helg!

Takk for hilsen, Bjørnsdatter.

Ja, her skal det heves over! Det som er så rart med den læreren er at hun er kjempesøt når hun ikke retter oppgaver. :-? Det er vel litt sånn "de gamle vet mest, og de vet det best" holdninger av og til på instituttet. Men, men...

I kveld skal jeg kose meg med Entrecôte, pottis salat og noe annet til. Dessuten så fikk jeg 200gram biff, og resten av wienerbrødene som de steker selv i butikken, gratis! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt trøstemat må en ha. Dessuten er jeg en sånn en snill jente som er på godfot med butikkeierene. De synes det er synd å kaste kakene, derfor får jeg det som blir igjen på lørdagen. Når det er noe igjen. :tunge1:

Men spøk til side. Jeg gleder meg litt til i kveld. Vi blir muligens 4 til middag. Saeriamannen, 2 kompiser og meg. Han ene vet vi ikke om kommer enda. Men han som er her, er kokk. :sjarmor: Han har som regel et triks på lager, angående matlaging.

Kose deg i helgen du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moro med sånne kommentarer som det der - kjenner til det har fått et par sånne selv av lærere som er SÅÅÅÅÅÅ søte og snille når man snakker med dem, men totalt motsatt når det gjelder retting/kommentering av oppgaver. :evil: Sender mange positive tanker og :klem: din vei.

Håper kvelden igår var vellykket og at dere koste dere masse.

Hun venninna mi som var på besøk på fredag sa ja til at hun kunne synge i bryllupet vårt så da er nok en ting i boks :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moro med sånne kommentarer som det der - kjenner til det har fått et par sånne selv av lærere som er SÅÅÅÅÅÅ søte og snille når man snakker med dem, men totalt motsatt når det gjelder retting/kommentering av oppgaver. :evil: Sender mange positive tanker og :klem: din vei.

Håper kvelden igår var vellykket og at dere koste dere masse.

Hun venninna mi som var på besøk på fredag sa ja til at hun kunne synge i bryllupet vårt så da er nok en ting i boks :klappe:

Så koselig at du har fått sangerinne til bryllupet! :D

Dagen i går var fin den. Kan ikke klage. Kommentarene er glemt. I morgen, når vi får ny oppgave, kommer jeg til å ha litt ny giv igjen. Kommer nok til å vente noen dager før jeg begynner, men jeg bør ha den klar en stund før innleveringsfristen. Det er nemlig 6 timers eksamen 2 dager etter fisten får innlevering går ut, og jeg trenger noen lesedager for å huske det vesentlige i yngre bronsealder og eldre jernalder. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med den lærerkomentaren! Det er vel ikke noe poeng i å rive elevene helt ned helller!,- det positive bør jo også komme med, så man vet hva læreren er ute etter,- ikke bare hva hun ikke er ute etter. :roll:

I dag har det vært digg vær her nede i sør! Faktisk så varmt at jeg ble helt svett da jeg lå og solte meg i bare bh og truse. (På en svært privat plass of course).Resultatet av solinga ble, som vanlig, en ganske rødlig farge :ler: Men jeg er fornøyd,- jeg er ikke ordentlig brent, men jeg får liksom alltid en sånn rødaktig brunfagre. Er ganske lys i huden fra naturens side, så det er jo derfor. Drømmen er ¨å oppnå "nøttebrun" farge, men det kan jeg nok se laaangt etter :hoho:

Har fått brukt sykkel og henger både i dag og går. Deilig det og. Er i det hele tatt lysere til sinns etter helga :P

Hvordan har du det? Var det kos med gjester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Naken! :D

Har heldigvis kommet meg etter den dumme kommentartingen, og det hjalp med besøk. Det har vært skikkelig varmt her også i dag, men jeg har ikke vært ute. :oops: Jeg burde skamme meg, men har ikke hatt lyst til å gå ut.

Jeg holder jo på med prosjekt bli brun, og jeg begynner å få farge. Skal jo til frisøren, men nå er jeg usikker på om jeg vil ha hvitblondt hår eller mørkt. :ler: Klarer aldri å bestemme meg. Uansett så er jeg lei den fargen jeg har.

Når det gjelder huden, har jeg også en tendens til å bli rødaktig brun. Heldigvis forsvinner det noen timer etter jeg har vært i solarium. Rumpa der i mot er rød til dagen etter. :hoho: Det blir sånn når jeg er i solariumet.

Ellers så håper jeg at jeg blir tibudt en del jobbing i mai, og full stilling i jobb resten av sommeren på tirsdag. Det hadde vært supert om det var muligheter for å jobbe til høsten også. Særlig hvis jeg kommer inn på skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle si god morgen! :tommelsmil: Er for en gangs skyld ganske morgenfrisk. :-)

Skal nå inn og finne søknadsskjema til allmennfag,- det er en plass jeg ikke visste om før nå, og dermed ikke har søkt på enda. Det er jo alt for sent, of course, sånn i forhold til søknadsfrister, men det er jo muligheter hvis det ikke er nok søkere som har levert til fristen.

Ha en strålende dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen, Naken og Seleena!

Her er det ikke fullt så morgenfriskt, men det bedrer seg nok. :D MÅ på materialkurs hvis jeg ikke vil stryke i ARK 104. Håper søknaden din går i boks uansett, Naken. Det hadde vært kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for :klem: Greenie! :D

Planene for i dag:

Materialkurs (gjort)

Lage mat når mannen kommer hjem

Se Cæsar :oops:

Se Nummer 19. :D

Slappe av.

Ikke så mye å gjøre når en ikke har ei krone, og alle flaskene er panta. :( Heldigvis bor jeg ved verdens beste nærbutikk. Jeg kjenner jo sjefene godt, og han som var der i dag (kona, som er den andre sjefen, satt med en unge hjemme som skulle ha vært hentet av mammaen sin) gav meg mat som jeg kunne betale på torsdag når jeg får penger.

Snille er de!

Dine planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest GreenSky

Snill butikk, ja. Mannen i kiosken på hjørnet her er også sånn. Han har alltid et smil og krite-bok på lur. :-) Og de har slutta å selge Kims chis i nærbutikken, så jeg handler alltid chips i kiosken i stedet. Er innom der temmelig ofte. :oops:

Har vært i møte med jobben i dag, gått tur, tatt solarium, og nå synker jeg middagen foran pc-en. Skal begynne på leksene snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CHIIIIPS! ÅÅÅÅÅH som jeg SAVNER chipsen! :grine:

Vi er heldige vi som kan krite. :wink: Det er ikke alle som får det hos han. Men det er ikke så rart, med tanke på en del av kundene. Mange er narkomane, alkoholikere, doplangere (som forøvrig kan være livsfarlige, selv om de ser ut som snottunger :roll: ), andre trygdede og sosialsnyltere. Ikke kremen akkurat.

Alkoholikerene er ikke så ille. De fleste er ganske snille, men en del av rusmisbrukerene kan være skikkelig hissige når de er på vei oppover i rusen og ned. Senest i forrige uke hadde en rabiat narkoman, som forøvrig har betydd problemer fra første dagen de åpnet, flydd i eieren. Det endte med at eieren fikk hjelp av en amerikansk eks. elitesoldat, og en svææær neger til å få han bort. Han narkomane anmeldte butikkeieren. :klaske: Trenger jeg å si hvem politiet trodde på? :wink:

Doplangerene er for det meste forholdsvis unge asiatiske (fillipinske tror jeg) innvandrere, som sikkert ikke har så mange andre grunner for å være her enn for å finne på faenskap. :sinna: De banker damene sine, som forøvrig blir hos sin "kjære", de trakkaserer damene sine, og de har null samvittighet, følelser eller andre menneskelige egenskaper en gjennomsnitts nordmann vil sette pris på. Det å drepe noen er visstnok ikke noen big deal for dem. :o

Det bjeffer nok mye mer enn de biter, men det er best å bare holde seg unna dem.

Derfor er jeg heldig som har fått krite. Det var eierens eget forslag. Han stoler på meg og Saeriamannen. Vi er to normale, oppegående, ærlige og redelige mennesker. Derfor synes han det er hyggelig å kunne hjelpe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

:o

bodde ikke dere i nærheten av drammensplasen, eller en eller annen"plass" synes jeg å huske? Syntes ikke det virka så ille der. Var på fest der med "Han" en gang vi begge var i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmarksplass, ja.

Det er rolig der jeg bor, men 2 kvartaler ovenfor finnes det mange trygdede, narkomane, alkoholikere og innvandrere fra et utall kulturer og land. Det bare må bli litt tumulter da. Men vi merker det ikke her hvor jeg bor.

Sykebilen og politiet kjører forbi en gang i blant. Da er det som regel en overdose. Dessuten har nærpolitiet (vi har egen lokal politistasjon noen kvartaler over oss) hjulpet på, sånn at det blir roligere. Men området var en gang byens verste bydel. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...