Tule Skrevet 25. januar 2004 #1 Skrevet 25. januar 2004 Hei Hadde ioikke tenkt og lage flere slike inlegg men jeg syns jeg må alikeve. les her dette er en helt grotesk sak http://www.barnasrett.no/Relevante%20Saker...ita%20Saken.htm Moren her ble testet av en ekspert fordi hun skule ha stilt en diagnose, de fant hun var litt mindre inteligent an vanlig og satte en diagnose. litt senere lbir hun gravid da varsler psykologen barnevernet, de kommer hun blir med o samarbeide eksperten mener hun ikke vil kunne greie og få job dette beviser hun imot etterpå nå har hun job. men for det hna sa så for hun hjelp av de offentlige med penger og skaffer utstyr, dagen før hun skal på sykehuset kommer barnevernet til henne og ser at utstyret er der, de er bestemt på og samarbeide, dagen etter dra hun på sykehuset og hu føder. men barnevernet har ikke tenkt og samarbeide, de har i det tatt kontakt med et foreldrepar som ønsker og adoptere og avtalt der, nor moren har ligget der i tre dager kommer de og henter barnet, moren blir fotrtvilet hun harbegynt og amme, hun blir bare gitt noe ntabletter som skal ta vekk melken de går med barnet de har lagt hastevedtak, senere taperr moren i fylkesnemda av en eller anne grun får de saken en runde til der den skal egentlig i retten, de taper da også men så for de overprøvd den i retten, der er den sakyndig eikke enig med barnevernet, og moren for medhold hun tror hun skal få barnet igjen men barnevernet barefnyser henne opp i trynet og sier det ikke er grunn for og utvide sammveret heller og disse kaller seg fagfolk, den for anket barnevernet liker ikke det den sakyndige sier og vil ha ny men det for de ikke, moren vinner nå blir de ber ojm tvangsforelagt dom det vil si at barnevernet må tilbakeføre barnet uansett om de anker de ba om de i tingretten og men de fikk det ikke, de får det nå og barnet blir tilbkeført, retten mener at moren kanskje er noe svak men det grotekse er atbarnevernet ikke har vurdert om faren kan utfylle henne det er det groteske, de er samborere det interesant at fagfolk menere at fare ikke har betyr noe for barn, de fikk ikke barnet tilbake på et og et halvt år, de fikk ikke samarbeidet med barnevernet for de hentet barnet før, de ifkk ikke prøvd se som foreldre skal vi ha det slik eller skal vi stå opp for vår rett det er ikke mye de hadde igjen for og samarbeide med barnevernet. de i barnevernet fortsetter som igen ting har hendt Toril muller som er sjef for barnevernet der sier hun har medfølelse for forledrene hun vet faen ikke hva medfølelse er hun kan ikke ha føleser i det hele tatt tenk og gjøre slik mot folk, og disse testenee jeg vet at faglighold at disse testene er usikre jeg vet om en person som er testet med iq å 75 det er likvel ikke grunnlag ofr og si a t han er utviklingshemmed, likefremt i den andre saken om den tobarnsmoren vi vet om så blir hun altså fortsatt holt for og vere letter utviklingshemmed når hun i den siste testen har fåt 98. uansett h r hun vanlige karakjterer på skolen og ikke trenkt hjelp de ter ille at hun blir terorisert påden måten, men jeg mener hun kunne gjort mer og hun kunne gått på mødrehjemmet som de ville og barnevernet kunne gått ut med at de hadde tilbydt det ofr og forvsvare seg da hadde det ikke blitt så mye bråk de har gåt tut med det tnå. vor lenge skal vi finne oss i denn overgripene og terroreren jeg syns noe bør gjøres og noe nbør gjøre no. disse som har hat anssvar i denne skaen bør få sparken og ikke kunne jobbe for barneverne igjen jeg håepr noe nkan gjøre noe og noe snart hilsen
Gjest Tule ikke i log Skrevet 29. januar 2004 #2 Skrevet 29. januar 2004 hei vil bare vise til denne linken her ser dere om systemet i fylkesnemda og vor rettsikkerheten er dårlig, det er pågrunn av dette at det er vanskelig og vinne fra i nemda http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/10/16/180437.html håper dere vil lese det hilsen
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2004 #3 Skrevet 31. januar 2004 Jeg blir så fortvilet og lei meg når jeg leser slikt. Barnevernet går rettens vei og støtter seg til kjennelsen hvis de vinner,da er det liksom en dom i saken. Men her virker det jo som om et rettssystem er bare tull. Barnevernet overgår og overkjører sine egne på en måte. Det er ikke snakk om barnets beste fra barnevernets side når det har gått så langt. Ungen skal tilbake til foreldrene er det bestemt,barnevernet vil ikke tape ansikt. de har økonomi til å ta den ene rettsaken etter den andre,har mange å støtte seg til, og de har mange års utdannelse bak seg,så de vil knuse disse foreldrene for enhver pris virker det som. Alle i denne saken skulle vært oppsagt. La Bodø kommune få kompetente folk i slike saker. Håper foreldrene går til sak mot barnevert. Og at barnevernet taper.
Gundel Gaukeley Skrevet 2. februar 2004 #4 Skrevet 2. februar 2004 Den dagen de fjerner barnevernets taushetsplikt fra saker hvor klienten går ut i media, så skal jeg vurdere å uttale meg i saker som dette. Da tenker jeg forresten at det var flere som valgte å tie stille, og de som fremdeles gikk til pressen ville antageligvis ha en meget god grunn. Slik som det er nå så går det faktisk ikke an å skille klinten fra hveten. Det er jo helt håpløst å diskutere når man bare har hørt den ene siden av en sak. :-?
HMSP Skrevet 2. februar 2004 #5 Skrevet 2. februar 2004 Jeg har redigert en del. Venligst hold dere til saken. -moderator
Gjest Tule ikke i log Skrevet 3. februar 2004 #6 Skrevet 3. februar 2004 Jeg blir så fortvilet og lei meg når jeg leser slikt. Barnevernet går rettens vei og støtter seg til kjennelsen hvis de vinner,da er det liksom en dom i saken. Men her virker det jo som om et rettssystem er bare tull. Barnevernet overgår og overkjører sine egne på en måte. Det er ikke snakk om barnets beste fra barnevernets side når det har gått så langt. Ungen skal tilbake til foreldrene er det bestemt,barnevernet vil ikke tape ansikt. de har økonomi til å ta den ene rettsaken etter den andre,har mange å støtte seg til, og de har mange års utdannelse bak seg,så de vil knuse disse foreldrene for enhver pris virker det som. Alle i denne saken skulle vært oppsagt. La Bodø kommune få kompetente folk i slike saker. Håper foreldrene går til sak mot barnevert. Og at barnevernet taper. hei eer enig, jeg håper de får erstatning det er det eneste riktig jeg suns de burde vert anmeldt for barnekiddnapping det er det eneste riktig noe annet kan ikke gå jeg vil gjerne kommentere litt det du sier, når det gjelder det er det en tilbakeføringsdom når den var anket er den ikke rettskraftig derfor trenger de ikke og sette den i ginag, men når det er klart at det er en grund til at barnevernet har tapet kan de gå med et tvnagsforelagt dom det betyr at de må gi ungen tilbake uansett om de anker det gjorde de her. Det er ille at barnevernet har ankerett de burde ikke ha det de har kunnskapen og de ka nlage en ny sak hilsen
Gjest Danielle 73 Skrevet 4. februar 2004 #7 Skrevet 4. februar 2004 Hei Helt forferdelig. Og ofte så er vi så maktesløse mot sånne "onde makter". Barne vernet er ikke alltid til barnas beste. og bygger bare på "sansynligheter" og ikke fakta. Skremmende fordi de også noen ganger dikter opp usanne historier og hendelser. Og alt vil bli brukt mot foreldre. Barnevernet gjør i noen tilfeller en god jobb også, men bare så synn at flere opplever det motsatte. De misbruker makten sin.
*Kaisa* Skrevet 4. februar 2004 #8 Skrevet 4. februar 2004 Den dagen de fjerner barnevernets taushetsplikt fra saker hvor klienten går ut i media, så skal jeg vurdere å uttale meg i saker som dette. Da tenker jeg forresten at det var flere som valgte å tie stille, og de som fremdeles gikk til pressen ville antageligvis ha en meget god grunn. Slik som det er nå så går det faktisk ikke an å skille klinten fra hveten. Det er jo helt håpløst å diskutere når man bare har hørt den ene siden av en sak. :-? Enig! Det er lett å kritisere enn som ikke kan ta til motmele og snakke for seg. :fy: Barnevernet kommer bestandig til å bli en hoggestabbe for enkelte. Jeg tror vi skal være glade for at vi har ett barnevern, når alt kommer til alt. Jeg tror og vet at barnevernet går ikke til ett så drastisk steg og fjerner barn fra hjemmet hvis det ikke er grunn til det. I de fleste tilfeller så venter de heller litt forlenge, av hensyn til foreldrene og i håp om at ting kanskje kan komme på rett spor igjen. Kan du ikke heller prøve å komme på en solskinnshistorie fra barnevernet; hvis du tenker etter så er jeg sikker på at du kommer på en. :blunke:
Amber Skrevet 4. februar 2004 #9 Skrevet 4. februar 2004 Kjære Tule : Helt håpløst å lese innlegget ditt, språket er jo helt forferdelig! Vet det er utenfor tema, men måtte bare si det
Loolaa Skrevet 4. februar 2004 #10 Skrevet 4. februar 2004 Kjære Tule : Helt håpløst å lese innlegget ditt' date=' språket er jo helt forferdelig! Vet det er utenfor tema, men måtte bare si det[/quote'] Og hva om Tule er dyslektisk og det koster henne en del å skrive her?
Gjest Tule ikke i log Skrevet 8. februar 2004 #11 Skrevet 8. februar 2004 Enig! Det er lett å kritisere enn som ikke kan ta til motmele og snakke for seg. :fy: Barnevernet kommer bestandig til å bli en hoggestabbe for enkelte. Jeg tror vi skal være glade for at vi har ett barnevern, når alt kommer til alt. Jeg tror og vet at barnevernet går ikke til ett så drastisk steg og fjerner barn fra hjemmet hvis det ikke er grunn til det. I de fleste tilfeller så venter de heller litt forlenge, av hensyn til foreldrene og i håp om at ting kanskje kan komme på rett spor igjen. Kan du ikke heller prøve å komme på en solskinnshistorie fra barnevernet; hvis du tenker etter så er jeg sikker på at du kommer på en. :blunke: hei det er ikke helt slik solskinn som du sier de fleste vbarn blir i dag hentet tidlig fordi man tor det kan ksje noe ftremover det er sjeld3en de vneter lenge det er feil en bør ikke hente noe barn før det er dukumentert omsorgsvikt i hjemmet og det skjer ikke og jeg syns denne saken er grotesk de har fåt dom mot seg på at de har gått inn for tidlig og det børd de gjøre noe med, når det gjelder solskinnshistorier så har jeg det og men jeg ysns ikke det passer her jegb vil heller kanskje kommet til bake til den i en anne n tråd om vhordan barnevernet bør jobbe hilsen
Gjest Tule ikke i log Skrevet 9. februar 2004 #13 Skrevet 9. februar 2004 Skyt meg' date=' jeg skal jobbe i barnevernet.[/quote'] hei det er ikke meningen og skyte noen her det er det at det er folk her som mner og ast det ikke gjøres feil og at det ikke er dårlige arbeidere jeg legger ut dette for og vise at det gjøres feil og og at jeg syns systemet ikke er riktig jeg syns det er greit når en sjefen i en avdeli av barnevernet her går ut og ber okm en offentlig debatt om tiltakene derexs for at det skal kun lges "nye tiltake og måter og hjelpe barn på" det er jeg enig i, jeg syns og det er rart at du skal begynne og kjobe der vis du sitter her som småbarnsforelder og ikke harmye erfaring før jeg syns en skal ha aerfaring fra de meste opdragelses situasjoner før man jobber med andres opdragelse måter men det er jo hundreogørten forskjelige jobber i barnevernet og jeg vet ikke va dud skal jobbe med. jeg har ikke vert ute etter allre bare de som gjør overgrep det er det som gjør barnevernet et dårlig rykte og de ha et dåtlig rykte fra før det er dumt at politikerene ikke fjernet navnet hislen
Twigi Skrevet 9. februar 2004 #14 Skrevet 9. februar 2004 Beklager, jeg er likevel enig med Amber. Det blir for krevende å skulle gjette seg til hva avsenderen mener når det er så mange feil. Jeg er ikke spes.ped, men for meg så ser det ut som hastverksfeil av en som skriver touch og blander bokstavene, sammen med mye ortografiske feil (som selvsagt kan komme av dysleksi). Er ellers enig med Gundel Gaukeley - når de som går ut i media samtidig fristiller barnevernet fra taushetsplikten - ja da begynner det å ligne en real diskusjon!
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #15 Skrevet 10. februar 2004 Kanskje det hadde vært en fordel å få flere menn inn i barnevernett?! Men de er vel kanskje ganske lik kvinner når det gjelder tenkemåte..eller så blir de vel det av å jobbe med kvinner...
Gjest Poirot Skrevet 10. februar 2004 #16 Skrevet 10. februar 2004 Jeg bør vel minne om nok en gang at foreldre slett ikke kan frita barnevernet for den taushetsplikten barnevernet har ovenfor BARNA. Om foreldre eks gjerne lar barnevernet opplyse om at de har vært narkomane i avisen, er det slett ikke sikkert dette er til barnets beste. Barnet skal leve videre, og riskikerer mye om alle mulige detaljer om en traurig oppvekst ble kjent for gud og hvermann i nabolaget.
Gjest Tule ikke i log Skrevet 10. februar 2004 #17 Skrevet 10. februar 2004 hei de fritsar barnevernet for taushetspilkte men de utaler seg ikke ølikevel hilsen
Gjest Tule ikke i log Skrevet 10. februar 2004 #18 Skrevet 10. februar 2004 Kanskje det hadde vært en fordel å få flere menn inn i barnevernett?! Men de er vel kanskje ganske lik kvinner når det gjelder tenkemåte..eller så blir de vel det av å jobbe med kvinner... hei det e nok noen menn som jobber i barnevernet og men faglig tenking er faglig tenkting hislen
Gjest Tule ikke i log Skrevet 10. februar 2004 #19 Skrevet 10. februar 2004 Jeg bør vel minne om nok en gang at foreldre slett ikke kan frita barnevernet for den taushetsplikten barnevernet har ovenfor BARNA. Om foreldre eks gjerne lar barnevernet opplyse om at de har vært narkomane i avisen, er det slett ikke sikkert dette er til barnets beste. Barnet skal leve videre, og riskikerer mye om alle mulige detaljer om en traurig oppvekst ble kjent for gud og hvermann i nabolaget. hei de kan frita dem fra taushetplikten om seg se oplysninger om dem kan de si oplysnbinfger om barna er taushetsbelagt uansett er det bedre at sanhetn kommer fram en at det blir spekulasjoner og historier og aksjoner lik som vi har sett, det er vnaskelig og ha tilit til avgjørelser når vi ikke vet grunnen og de er rare jeg tror som gundel gaukly at vis flere hadde utalt seg så ville ikke mange gått ut og de som hadde vert de hadde en grun, j4eg tror det er greit at ting kommer fram da vilvi fortstå jeg tror bare barnet vil møte omtanke og forståelse av det og ikke høre at det synd at det er flytte, jeg tror og barna flest blir flyttet ut der de er i fra og jeg tror ikke det ernoen risiko og de kan forsvares eg når de ølbir store. jeg syns og man skla tenke på de barnasom ingen tør melde i fra om fordi de ikke har tilit og ikke barna som ar fått hjelp de kan beskyttes uansett, det er og slik atr det erbliut bestemt at barnevernet skal verelitt mer åpent og det er blit sakt at de ikke skal bruek taushetsplikten som skjold desuten vil lokalmiljøet vite det om foreldrene er narkomane ganske ne gang jeg bor på landet og her vet vi alt som sånnne forledre med en gang ryker går fort, jeg vil også si om denne tobarnsmoren i nordnorge som mistet barna ine der ble det mye spekulasjoner, media fikk ikke vere in i tingretten men i lagmanskreten ble det sakt at det var feil det er ille vordan barnevernet kan manipulere nå fikk vi vite at hun ikke hadde samarbeidet med barnevernet blant at hun ikke ville flytte på mødrehjem det hadde ikke skadd barna og vite det kune d sakt med en gagn jeg vil o nevne saken om den fjortenåringen som rømte fra barnevernet i høst i greåker der ba barnevernet om og bli fritat fra taushetsplikten for og kunn utale seg med staff advokaten til forstermoren sa nei for henne det er feil det blir mye spekulasjone jeg syns det er ille og det ør endres hilsen
Gjest Tule ikke i log Skrevet 10. februar 2004 #20 Skrevet 10. februar 2004 hei her er nok en grotesk sak her har de ikke tatt hensyn til kultureølle forksjeller på invandrere her har de taa barna fra en mor enda de har tapt i fylkesnemda og trek saken fra tingretten og alle de sakkyndige har sakt at det er best for barna og vere hos moren fordi stabilitet de har hat det ille de har hat t traumatisk og her lager de hastevetak og henter barna etter og ha hentet de mfølr og sent dem hjem og de sier barnas breste det er ille les her http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article232357 bare fordi de er fagmennesker så kan de gjøredet vil om maktgrep og gjøre de de vil og tro det barnas beste hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå