Gå til innhold

Han synes navnet er rart

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg vil så gjerne overtale mannen min til å kalle vår datter Fay. Han mener det er rart, jeg kan ikke forstå hvor det kommer fra. Er ikke Fay et ganske pent og greit navn da?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde en venninne når jeg vokste opp som het Fay så jeg er godt vandt med det og liker det:) jeg liker også Faylinn :)

• Liker 1
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg likte det heller ikke, men det er vel ikke relevant.

Hvis ikke mannen din liker det, så må dere finne et annet navn som dere kan bli enige om.

• Liker 7
Gjest Søgni
Skrevet

Det er vel egentlig likegyldig hva vi mener om navnet, så lenge mannen din ikke liker navnet så vil det være bedre å finne et navn som begge liker. Det mener iallefall jeg :)

Fay er ikke et navn jeg selv ville valgt, men det er selvsagt en smakssak.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan uttaler du det da?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan uttaler du det da?

samme som May bare med F.

Skrevet

Liker ikke navnet, verken som "Faj" eller "Fej".

Men hovedsaken er at barnefar ikke vil ha det, da finner dere et nytt forslag.

• Liker 1
Skrevet

Det er fint navn på engelsk, men på norsk så høres det litt rart ut ja. Liksom "Hva skjera fæiii" ..

Skrevet

Har aldri hørt navnet før.

Jeg er også der at skal man velge navn bør man være enig.Skal ikke være mas og føles som en tvang.:)

Gjest Gjæst
Skrevet

Ingen av foreldrene skal måtte si ja til et navn de absolutt ikke liker. Da går man videre på lista, til man finner et navn begge kan enes om. Dette betyr kanskje at ingen får favorittnavnet sitt, men at begge får et navn de syns er OK.

Det sagt syns jeg Fay er et morsomt navn. Syns ikke det er alle etternavn som passer så godt til dog.

• Liker 3
Skrevet

Hei, jeg vil så gjerne overtale mannen min til å kalle vår datter Fay. Han mener det er rart, jeg kan ikke forstå hvor det kommer fra. Er ikke Fay et ganske pent og greit navn da?

I den grad min mening teller: Jeg syns Fay er et uvanlig navn, men jeg syns det er et uvanlig navn som kan fungere bra i motsetning til mange andre uvanlige navn som ofte er svulstige eller tåpelige (i mine øyne). Så eneste motargument jeg har mot navnet er at barnefaren tydeligvis ikek syns det er noe fint. For meg er det tabu at den ene foreldren presser gjennom et navn den andre ikke liker.

• Liker 5
Skrevet

Helt enig med de andre i at du ikke kan trumfe gjennom et navn. Forsåvidt er jeg også helt enig med mannen din i at det er merkelig på norsk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke navnet var fint jeg heller. Og det er dårlig gjort å skulle overtale mannen din, navn er noen man må bli enige om!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Fay er pent.

Du sier han synes det er rart – kanskje det går over etter hvert? Jeg tenker at det lureste du kan gjøre er å gjøre det klart for ham at Fay er det navnet du liker best, og la han få tid på seg. Kanskje ender han opp med å like det? Men ikke legg press på han, og prøv å finn et navn dere kan være enige om i tilfelle han ikke endrer mening.

Skrevet

Om han ikke liker det så blir det helt feil å mase om det. Da jeg fikk yngste sa han plutselig fra til meg under fødselen at hun ikke kunne hete det vi hadde planlagt. Var utrolig rart, jeg kalte jo henne det et par ganger også første dagene. Til slutt kom vi frem til ett navn ingen av oss egentlig likte - men ingen av oss hatet, som passet til storebror sitt. Men allerede ett par uker etterpå elsket vi det begge to ;)

Skrevet

Jeg har likt det navnet siden jeg var liten men slo fra meg å bruke selv fordi jeg ikke syns det fungerer så godt på norsk. Og som de andre sier, hvis han ikke liker det er det bedre å finne et navn begge to kan være enig om :)

• Liker 1
Skrevet

I den grad min mening teller: Jeg syns Fay er et uvanlig navn, men jeg syns det er et uvanlig navn som kan fungere bra i motsetning til mange andre uvanlige navn som ofte er svulstige eller tåpelige (i mine øyne). Så eneste motargument jeg har mot navnet er at barnefaren tydeligvis ikek syns det er noe fint. For meg er det tabu at den ene foreldren presser gjennom et navn den andre ikke liker.

Einig med deg.

Men korleis uttalar folk det?

Eg har, i den grad eg har høyrt namnet, alltid høyrt det uttalt som "Fei" på norsk. Då synest eg namnet er heilt greitt. "Fai" høyrast jo kjemperart ut? :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Fay som uttales "Faj" er kjempefint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...