AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Er det noen av dere som føler at dere drikker for mye? Hvor mye er for mye? Hva er "normalt"?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Ja, definitivt. Resultatet av 3-4 glass vin pr. dag gjennom 15 år har resultert i "fettlever". Synes ikke selv at det er mye, er sjelden/aldri full, men tydelig at kroppen min ikke tåler det...
Gjest Maneater? Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Når jeg først drikker en lørdags kveld, så drikker jeg mer enn det som er normalt. Men drikker ikke i ukedagene
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 For 15-20 år siden drakk jeg så mye i helgene at d kunne stå om livet i den grad at d kunne stå om livet. Hver gang jeg skulle hjem måtte jeg over E6 på en av de mest traffikerte delene av veien. Den dag i dag hadde jeg ikke turt d samme, jeg kunne jo ha blitt overkjørt eller blitt voldtatt siden jeg gikk aleine hjem
Gjest _La Femme Skrevet 28. april 2012 #6 Skrevet 28. april 2012 (endret) Jeg drikker ikke for mye. Drikker mindre enn det som Helsedirektoratet anbefaler for kvinner. Og drikker mye mindre enn andre på min alder, hehe. Endret 28. april 2012 av _La Femme
frøkna Skrevet 28. april 2012 #7 Skrevet 28. april 2012 Jeg drikker ikke mye, men drikker nok mer enn gjennomsnittet. Sjelden overstadig beruset men godt med litt vin om kvelden
DetteErMeg Skrevet 28. april 2012 #8 Skrevet 28. april 2012 Siden jeg er 17 og mindreåring er jeg ikke ute og drikker hver helg, kanskje annen hver? Og da drikker jeg en del, men vil si du finner mange andre på min alder som drikker mer
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #9 Skrevet 29. april 2012 Jeg føler ogå at jeg drikker mer en gjennomsnittlig, men blir ikke full. Litt brisen kanskje. Men det er jo ikke bra for levra i lengden. Når jeg var i tenårene, drakk jeg meg ofte full. Liker ikke den følelsen av å ikke ha kontroll. Kjøper mann en pappvin så er det lett å ta et par glass mer enn man burde.
Surriball Skrevet 29. april 2012 #10 Skrevet 29. april 2012 Jeg drikker ikke så ofte, og stort sett drikker jeg heller ikke for mye. Men det hender det blir litt for mye på større studentfester eller hvis det er sprit inne i bildet, så jeg prøver å unngå det...
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #11 Skrevet 29. april 2012 Jeg drikker helt klart mer enn tidligere, men i stede for helgefyll så blir det mer jevnt utover uka. En øl eller to på en varm sommerdag eller etter en skikkelig jobbeøkt ute er bare toppen. Et glass vin på kvelden. Jeg syntes faktisk det ble litt vel mye så min løsning var å ikke kjøpe disse berømmelige 3-litersdunkene med vin. De er skumle å ha i hus. Et glass nå og et glass da kan fort bli til 3 hver gang. Man ser ikke at det blir mindre igjennom på dunken. Jeg kjøper ei flaske vin til helga og så kan det bli noen øl i uka. Garantert mer nå som sommeren står for dør.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #12 Skrevet 29. april 2012 Jeg drikker for mye, men er sjelden full. Jeg drikker omtrent daglig, men holder memg til noen øl. Men, det hender det blir for mye, drinker osv og da blir jeg beruset. Men bank i bordet, jeg har hittil hatt en jernhelse og leververdiene er normale.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2012 #13 Skrevet 29. april 2012 Drikker lite, men tydeligvis av "feil" grunner i følge mange. Jeg har til tider sterke smerter, og mye angst, og i peridoer bruker jeg sprit for å døyve dette. Det utgjør ca 1 dl pr måned (aldri over 3, og har til dags dato aldri skjedd mer enn 2 ganger i løpet av et kalenderår), og er mer effektivt enn smertestillende, og jeg får den bonusen at jeg faktisk slapper av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå