AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Noen andre her som er plaget med det? Hvordan arter det seg for deg? Hvordan hindrer det deg i hverdagen? Hvor store-lange anfall har du? Hva bruker du for det? Hvor får du utbruddene dine? Og vet du selv hva som utløser det?
Gjest pellepirat Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Jeg hadde det to ganger i min ungdom. Aner ikke hva som utløste det, og har ikke funnet det ut. Men jeg fikk over hele kroppen, og det varte i mange timer, helt til jeg fikk fatt i noen tabletter fra apoteket, da ble det bedre med en gang (husker ikke hva det het) Skulle egentlig ta de i en uke, men jeg stoppet dagen etter det var forsvunnet, kom ikke tilbake. I mellomtiden til jeg fikk medisin lindret jeg det litt med å ta en varm dusj, det lindret kløen en liten stund hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Jeg får det av visse typer medisin så i dag som jeg vet så kan jeg unngå det. Hos meg varte utslettet i mange dager. Jeg hovnet også opp i øyne og munn. Allergitabletter er det som hjalp meg.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #4 Skrevet 28. april 2012 Jeg har kronisk elveblest, aner ikke hva det kommer av. Det holder seg borte ved bruk av allergitabletter hver dag. Så fort jeg har glemt en tablett så begynner det å klø, fryktelig plagsomt.
cornflake_girl Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 Har hatt det en gang for noen år siden, legen trodde det var stressutløst. Var helt grusomt. Antihistaminer tok kverken på det i løpet av noen timer, da. Føler virkelig med dere som lider av dette kronisk!
MalloryK Skrevet 28. april 2012 #6 Skrevet 28. april 2012 Jeg får det, og helst i ansiktet. Stess, tørr luft, parfyme, det er noe av det som utløser det. Og det kommer når det vil. Zyrtec og hydrokortisonsalve hjelper
Britt Banditt Skrevet 28. april 2012 #7 Skrevet 28. april 2012 Har hatt det en gang jeg ble voldsomt stresset. Zyrtec hjalp på meg også.
Gjest Misteltein Skrevet 28. april 2012 #8 Skrevet 28. april 2012 Noen andre her som er plaget med det? Hvordan arter det seg for deg? Hvordan hindrer det deg i hverdagen? Hvor store-lange anfall har du? Hva bruker du for det? Hvor får du utbruddene dine? Og vet du selv hva som utløser det? Ja. Det arter seg ved at jeg føler at jeg må klø, så klør jeg, så klør det enda mer, så klør det enda mer. Dette fortsetter i en ond sirkel. Evleblesten dukker fort opp når jeg klør. Det hinder meg ikke så mye i hverdagen lengre. Det er lenge siden sist jeg hadde det kraftig. Når jeg hadde det tidligere så var det en alvorlig hindring. Det dukket plutselig opp til alle mulig døgnets tider. Det hindret meg fra å gjøre ting. Noen ganger så hindret det meg fra å sove, noen ganger så hindret det meg fra å jobbe, noen ganger så hindret det meg fra å være sosial. Det var en pain-in-the-ass, spesielt når det var noe jeg virkelig ville, men ikke kunne. Lange? Tja. Det varer i mange timer, mange timer. Jeg bruker ingenting for det. Jeg har fått utskrevet MASSE fra legen, men ingenting har funket. Det er bare noe som skrur seg av og på. Det som har hjulpet er å slutte med søppelmat, sterke kryddere, og godteri. Dette gjelder kun i perioder. F.eks når jeg var 14 så hadde jeg sterke anfall. Vi kuttet ut godteri, og nudler. Det funket. To år senere spiste jeg det samme uten noen reaksjoner. Det er antatt at jeg, muligens, har noe allergier mot stoffer i ferdiglaget mat. Dette kan ikke påvises via tester hos leger. Men det er flere leger som har sagt at dette ikke kommer av allergier uten å gi meg noe svar på hva det kommer av. Jeg får over hele kroppen, med unntaket fra ansiktet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå