Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte å lage amerikanske frokostpannekaker i morgen, men i de fleste oppskrifter så står det at det skal være kefir og jeg har bare vanlig Q lettmelk.

Regner jo med at det går greit siden man kan lage vanlige pannekaker med vanlig lettmelk, men spørsmålet mitt er hva det er med kefir som er så viktig i amerikanske pannekaker?

Er det smaken?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

smaken blir jo litt anerledes når jeg bruker kefir i muffins da...så kansje det er det da;p

Skrevet

Okey :)

AnonymBruker
Skrevet

Litt med konsistensen også, jeg regner med at røren blir mye tynnere om du bytter ut kefir med tilsvarende mengde melk.

Skrevet

Men kan jeg bruke litt mindre melk og erstatte det med rømme eller creme fraiche?

Skrevet

Hva slags hevemiddel er det i oppskriften? Hvis det er noe da, tror jeg har sett oppskrifter både med og uten.

Natron funker f.eks ikke hvis du ikke har noe surt i røra. Jeg har en gang brukt vanlig melk og en dæsj sitronsaft fra sånn kjip gul plastflaske. Funka greit det. Men vil du ikke ha i noe annet syrlig ville jeg bytta ut med bakepulver.

Skrevet

Har ikke bestemt meg for en spesiell oppskrift egentlig, bare søkt litt rundt på nettet

Har du en oppskrift du kan anbefale? :)

AnonymBruker
Skrevet

Men kan jeg bruke litt mindre melk og erstatte det med rømme eller creme fraiche?

Ja, litt mindre melk pluss rømme ville nok jeg gjort dersom jeg ikke hadde kefir!

Skrevet

Det funket veldig fint med bare melk forresten :)

Det jeg gjorde da var å stivpiske egghviten og bare vende det inn med resten som jeg da allerede hadde pisket sammen (mel, eggplommer, bakepulver og litt salt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...