Gå til innhold

Cookies

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var innom meny i dag og fikk smake på noen store, litt myke cookies. Tror det var med melkesjokolade og 4 i pakken? Uansett, jeg kunne tenkt meg å bake, men mangler oppskrift. Kan noen hjelpe????

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo søke på google etter oppskrifter :) Har sikkert mange der!

Skrevet

Ja, de har jeg også smakt. Eller vet ikke om det er samme, men de var helt fantastisk gode! Kunne tenkt meg å prøve å lage i morgen :) Søkt litt på google, men vil gjerne ha oppskrift fra noen som har laget og kan gå god for at de smaker fantastisk!

Gjest Mahareth
Skrevet
Denne har jeg laget flere ganger, og den er helt fantastisk god! De blir myke og saftige. Du kan helt sikkert bruke akkurat den typen sjokolade du helst vil. Nøtter har jeg aldri hatt oppi.
Skrevet

Denne bruker jeg:

Big, Fat, Chewy Chocolate Chip Cookie

2 cups all-purpose flour

1/2 teaspoon baking soda

1/2 teaspoon salt

3/4 cup unsalted butter, melted

1 cup packed brown sugar

1/2 cup white sugar

1 tablespoon vanilla extract

1 egg

1 egg yolk

2 cups semisweet chocolate chips

Preheat the oven to 325 degrees F (165 degrees C). Grease cookie sheets or line with parchment paper.

Sift together the flour, baking soda and salt; set aside.

In a medium bowl, cream together the melted butter, brown sugar and white sugar until well blended. Beat in the vanilla, egg, and egg yolk until light and creamy. Mix in the sifted ingredients until just blended. Stir in the chocolate chips by hand using a wooden spoon. Drop cookie dough 1/4 cup at a time onto the prepared cookie sheets. Cookies should be about 3 inches apart.

Bake for 15 to 17 minutes in the preheated oven, or until the edges are lightly toasted. Cool on baking sheets for a few minutes before transferring to wire racks to cool completely.

Bare navnet er jo nok til å få i gang spyttproduksjonen...

Jeg pleier ikke gidde å kjøpe usaltet smør, det norske vanlige smøret er ikke så salt som i USA, så da dropper jeg bare den halv teskjea med salt og bruker vanlig smør.

AnonymBruker
Skrevet

Åherregud de cookiesene er så sykt gode, minner meg veldig om de lyse cookiesene på 7-11. Jeg har prøvd maaaange oppskrifter, men mine blir alltid sprø med muligens litt mykt indre - men sånne seige, myke cookies... *slurp*

Skrevet

Denne har jeg laget flere ganger, og den er helt fantastisk god! De blir myke og saftige. Du kan helt sikkert bruke akkurat den typen sjokolade du helst vil. Nøtter har jeg aldri hatt oppi.

Nam, disse skal jeg lage i dag :) Men lurer på en ting, hvor mye er en cup, altså tilsvarende i dl?

Gjest Mahareth
Skrevet

Nam, disse skal jeg lage i dag :) Men lurer på en ting, hvor mye er en cup, altså tilsvarende i dl?

Hvis du ser like over oppskriften så kan du velge at den skal vises med de måleenhetene vi er vant med her :) Bare trykk på metric og calculate :)

Skrevet

Hvis du ser like over oppskriften så kan du velge at den skal vises med de måleenhetene vi er vant med her :) Bare trykk på metric og calculate :)

Åå, supert! Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...