Gå til innhold

Våkner i kista

Fremhevede innlegg

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Hadde gjort som hun i Kill Bill. Easy

Jeg vet ikke hvordan jeg skal si dette...Men det er på tide at du får vite sannheten. Jeg mener du er nok gammel nok til og få høre det.

Film er ikke ekte. Ting som går ann på film lar seg ikke alltid gjøre i virkeligheten.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Lagt meg til og sove igjen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Før i tiden var det vanlig å ha med seg en "alarm" ned i kista.

De hadde et rør ned i kista og en bjelle på toppen av røret som stakk et stykke opp i lufta. Fra bjella gikk det en snor ned gjennom røret og ned i hånda til den døde. Våkna de så kunne de bare dra i tråden så ringte bjella og kirketjeneren hørte den.

Dette var nok mer vanlig da folk ble begravet skinndaue.

Her kan dere se tegninger av en slik alarm.

Dere kan jo be om en sånn en. Den har ihvertfall dekning :)

Endret av Capricorn
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bli kremert? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bli kremert? ;)

Ja, bortsett fra at det ville blitt en svært varm fornøyelse å våkne opp idet flammene begynte å slikke på kista, samtidig som krematorie-mannen gikk for en lunsjpause mens du ble flammenes rov...

Skrevet

Før i tiden var det vanlig å ha med seg en "alarm" ned i kista.

De hadde et rør ned i kista og en bjelle på toppen av røret som stakk et stykke opp i lufta. Fra bjella gikk det en snor ned gjennom røret og ned i hånda til den døde. Våkna de så kunne de bare dra i tråden så ringte bjella og kirketjeneren hørte den.

Dette var nok mer vanlig da folk ble begravet skinndaue.

Her kan dere se tegninger av en slik alarm.

Dere kan jo be om en sånn en. Den har ihvertfall dekning :)

Genialt, det der hadde jeg ikke hørt om før.

AnonymBruker
Skrevet

Det er forøvrig begrensnnger på hva du kan ha med i kisten, og mobiltelefon er en av de tingene som ikke er lov. Den brytes jo ikke ned, så kirkegården blir full av skrot...

• Liker 1
Skrevet

huff, har tenkt på det selv også lol. så jeg skal kremeres! da er jeg dau uansett.

Skrevet

Ja, begynn å grav!

Men hvor skal du gjøre av jorden?

Nå kom jeg til å tenke på

episoden.
Skrevet

Nå kom jeg til å tenke på

episoden.

Jeg tenker på nakne damer.

Skrevet

Jeg har sett lik, og de få likene jeg har sett, har virkelig vært døde lik. Hvite, blålige og kalde. Men om dere er så redde for å bli begravd levende, så kan dere skrive i testamentet deres at dere vil at pulsårene i hals og på armer skal skjæres over.

• Liker 1
Skrevet

Uff, det var jeg faktisk veldig redd for som liten...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett lik, og de få likene jeg har sett, har virkelig vært døde lik. Hvite, blålige og kalde. Men om dere er så redde for å bli begravd levende, så kan dere skrive i testamentet deres at dere vil at pulsårene i hals og på armer skal skjæres over.

Men er det noe som er lov i Norge? Det blir ikke sett på som for grusomt?

Skrevet

Men er det noe som er lov i Norge? Det blir ikke sett på som for grusomt?

Nei, så lenge man er død, så er det vel lov til å utføre et lite rituale? Om man er veldig redd for det, tenker jeg på?

Men jeg tror ikke man trenger å være redde for det i våre dager, da det må gå minst 3 døgn(72 timer) fra man ble erklært død til man får lov til å begrave vedkommende.

Skrevet

Nei, så lenge man er død, så er det vel lov til å utføre et lite rituale? Om man er veldig redd for det, tenker jeg på?

Men jeg tror ikke man trenger å være redde for det i våre dager, da det må gå minst 3 døgn(72 timer) fra man ble erklært død til man får lov til å begrave vedkommende.

Ifølge muslimsk tradisjon skal det maks gå 24 timer, etter det jeg har forstått. Men da må man ha dispensasjon, kanskje?

Skrevet

Ifølge muslimsk tradisjon skal det maks gå 24 timer, etter det jeg har forstått. Men da må man ha dispensasjon, kanskje?

http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=55194

Her står det at muslimene er fleksible når det gjelder begravelse og tidspunkt etter dødsfall.

Skrevet

Må sørge for å ha med seg en bærbar pc, så kan man holde KG's medlemmer oppdatert på hva man holder på med der nede :nigo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må sørge for å ha med seg en bærbar pc, så kan man holde KG's medlemmer oppdatert på hva man holder på med der nede :nigo:

Q:Hva skjer'a?

A:Ikke mye. Veldig dødt, egentlig.

Skrevet

Letteste er vel å bli kremert.

Skrevet

Da må det jo en spesiell type død til. ;)

Sant. Da blir alternativet at lungene punkteres eller et eller annet inngrep som garanterer død om mine nærmeste ikke ønsker å kremere meg. I fremtiden vil de sikkert ha en form for ordning for paranoide lik :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...