Gå til innhold

Noen med katt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert verdt et forsøk! Tror dette må prøves ut.. Men bør man ha en uten lokk på da, siden vi har en kattedo med lokk på?

mine vil ha en med og en uten tak ja. Skal du kjøpe en uten tak vil jeg annbefale den på felleskjøpet, den er fantastisk!

Men det ikke sikkert at den vil ha uten tak, men siden den velger å bæsje i åpenhet, er det sikkert lurt å prøve det først. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest lommerusk
Skrevet

mine vil ha en med og en uten tak ja. Skal du kjøpe en uten tak vil jeg annbefale den på felleskjøpet, den er fantastisk!

Men det ikke sikkert at den vil ha uten tak, men siden den velger å bæsje i åpenhet, er det sikkert lurt å prøve det først. :)

FK it is then :jepp:

Takk for tips, så får jeg krysse fingrer og tær for at det funker!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

her hos oss har katten et eget rom der hun kan gjøre fra seg i fred.men vis hun mener det ikke er rent nok i kassen tar hun seg frihet til å gjøre fra seg der hun mener det passer.så kan være at du må rydde opp i kassen oftere.?

Gjest Caitlin
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke det å storme inn og "ta" henne når hun bæsjer gjør noe annet enn at hun blir mer redd og usikker. Det sies jo at feks hunder som blir tatt når de gjør fra seg inne bare blir mer fokusert på å gjemme seg fra eierne når de skal gjøre det neste gang.

Vi hadde en katt som ble forstyrret av vår sønn som kom løpende inn på do(der kassen stod) når hun tisset engang og etter det kunne hun finne på å tisse i dusjen og badekaret.

Hvis hun konsekvent bæsjer rett utenfor kassen ville jeg først legge avispapir der og prøve å la henne være helt i fred når hun skal på do. Så ville jeg se om jeg kunne flytte et avisark opp i kassen igjen (hvis hun bruker avisen) for å lokke henne dit. Samtidig ville jeg passe på at kassen står på et fast sted og at hun alltid får ro når hun går dit.

Gjest lommerusk
Skrevet

her hos oss har katten et eget rom der hun kan gjøre fra seg i fred.men vis hun mener det ikke er rent nok i kassen tar hun seg frihet til å gjøre fra seg der hun mener det passer.så kan være at du må rydde opp i kassen oftere.?

Vi rydder i kassen hver dag.. Og vi har ikke flere rom enn stue og kjøkken i ett, soverom og bad :sukk:

Hadde så absolutt satt den i ett annet rom om vi hadde hatt muligheten..

Skrevet

Vi har kommet frem til at det er en eller flere av disse tingene som utløser bæsj på gulvet foran doen (som kattens tankegang);

-doen min er ekkel og må renses, jeg har mast og mast på mor og far(les:mjauet fire ganger), ingenting skjer, jeg driter her.

-jeg vil ut og snuse, maser på mor og far, ingenting skjer, evt ingen er hjemme/våkne og kan slippe meg ut for to minutter, jeg driter her.

-det er ikke mer tørrfór i skåla mi og mor og far sover fortsatt, jeg driter her

-jeg vil ha noe annet enn tørrfór, jeg driter her

-jeg føler meg oversett, jeg driter her

:skratte:

• Liker 1
Gjest lommerusk
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke det å storme inn og "ta" henne når hun bæsjer gjør noe annet enn at hun blir mer redd og usikker. Det sies jo at feks hunder som blir tatt når de gjør fra seg inne bare blir mer fokusert på å gjemme seg fra eierne når de skal gjøre det neste gang.

Vi hadde en katt som ble forstyrret av vår sønn som kom løpende inn på do(der kassen stod) når hun tisset engang og etter det kunne hun finne på å tisse i dusjen og badekaret.

Hvis hun konsekvent bæsjer rett utenfor kassen ville jeg først legge avispapir der og prøve å la henne være helt i fred når hun skal på do. Så ville jeg se om jeg kunne flytte et avisark opp i kassen igjen (hvis hun bruker avisen) for å lokke henne dit. Samtidig ville jeg passe på at kassen står på et fast sted og at hun alltid får ro når hun går dit.

Jeg stormer ikke inn nei, kassen er i rom som vi er i, litt gjemt bak en benk :) Så vi hører når hun begynner å grafse på gulvet :tongue:

Takk for tips, skal prøve å se om det funker!

Og kassen har stått fast nå i mange måneder, prøvde å flytte den en gang helt i begynnelsen når vi fikk pusa, men det var ikke stas, så nå har kassen stått fast siden ;)

Skrevet

Merk; hun har sine øyeblikk der hun faktisk husker på at det er inne i kassen hun skal gjøre fra seg, men... igjen, så sparer hun av og til en liten klomp og gjør siste resten fra seg utenfor kassen... :murvegg:

Det kan faktisk hende at den siste klumpen som havner utenfor kassen, er en hun tilfeldigvis sparker utav.

Det har vi også opplevd om katta bestemmer seg for å stå med ræva mot døra når hun sparker sand over begivenheten.

De gangene jeg har klart å ta henne på fersken, har jeg "sneket meg innpå henne", altså kommet forsiktig inn der doen står, når hun har bestemt seg for å gå på do. Ser på henne for å se an oppførselen, og om hun venter litt for lenge med å gå inn i doen, bøyer jeg meg ned og vipper opp døra for henne, slik at hun skjønner at hun kan gå inn dit allikevel. Da får jeg et litt snodig blikk fra henne, som om hun skjønner at hun er oppdaget, og så går hun inn i doen og gjør fra seg allikevel.

Når hun kommer ut, får hun ros og godbit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...