Gå til innhold

Hvordan kler en 25 åring seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 år, og blir hele tiden tatt for å være 18-22. De fleste ønsker vel å se yngre ut, men jeg vil gjerne se ut som en 25 åring :) Kusinen min på 18 ser eldre ut enn meg :sjenert:

Jeg vil gjerne få en feminin og mer voksen stil :) Forslag til klær? Gjerne hele outfits :)

Jeg er 163 høy og veier 56 kg, passe slank. Jeg bruker ofte skinny jeans i mellomblå eller mørkeblå. Tøysko. En plain bomullsgenser i svart eller grå. Håret er slett og har det alltid løst. (kom gjerne med sminke-og hårtips også :) )

Setter utrolig stor pris på alle forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Hæler må vel være det aller beste og mest åpenlyse tipset. Du trenger ikke valse rundt på 13 cm hæler, men bare f.eks 5 cm hæler vil få deg litt opp i høyden. Velg et par enkle, klassiske, som ikke er for vanskelig å gå på, f.eks noe ala Acne pistol shorts? Hvis du går for lave sko bør du uansett gå for noen fine ankelstøvletter, som ser mye mer "voksent" ut enn tøysko.

- Skinny jeans er fint for å fremheve beina (og gjøre deg høyere), så fortsett med det. Mørke jeans ser mer voksent ut enn lyse jeans.

- Hvis du har dårlig syn vil briller gjøre deg mer voksen enn linser ;)

- Ha en fin frisyre som passer deg. Kanskje en slags lang bob? Det er jo en frisyre som ser litt voksen ut.

- Vet ikke helt hvilken type sminke du bruker, men for all del ikke pøs på med masse foundation og solpudder som er for mørk + for lys leppestift, det vil gi deg en veldig fjortis stil. Foundation i riktig farge er bra, enkel øyensminke som får markert øynene dine litt, og kanskje rød leppestift?

- Velg klær som er enkle, men litt voksne i stilen. F.eks en pen kåpe fremfor boblejakke på vinteren. En fin trenchcoat? Pene bluser og litt mere skjørt? Du må jo se an plaggene litt. F.eks er et slikt skjørt:

http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Mini-Skirt-with-Pleats/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2009844&cid=2639&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Black

mye mer voksent enn et slikt skjørt:

http://www.asos.com/Dahlia/Dahlia-Chiffon-Spot-Skater-Skirt/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2218234&cid=2639&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Lemon+yellow.

Bare ikke ta helt av heller. Hvis du kjører både hæler+blyantskjørt+dressjakke+briller+rød leppestift på en gang kan det fort føre til at du ser ut som du har "kledd deg ut". Gå for en stil du er komfortabel med. Kanskje 50-tallsstilen er noe for deg? Feminimt, med markert midje, fokus på former, klassiske krøller i håret og svart eyeliner? Alt kommer an på hva du liker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om hjelp fra Fashionistaen og/eller Alyah. Lexington tror jeg også har grei peiling. Disse vet hvordan en kvinne skal kle seg. :)

Endret av Pene sko...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om hjelp fra Fashionistaen og/eller Alyah. Lexington tror jeg også har grei peiling. Disse vet hvordan en kvinne skal kle seg. :)

:rodmer: Alyah og Lexington er verdt å spørre TS!

Til TS;

Alt avhenger av hvordan stil du har lyst på, men hvis målet ditt er å se eldre ut ville jeg kanskje satset på en klassisk stil. Du er ikke så langt i fra meg i høyde og vekt, så det er lett å gi råd til deg :) Sats på å bygge deg opp en basisgarderobe, bestående av f.eks.:

-et kort a-formet skjørt i sort

-pencil skjørt i en nøytral farge (navy, grå, sort f.eks.)

-trenchcoat eller en los-jakke i beige

-noen klassiske langermede skjorter i nøytrale farger

-Enkle cardigans

-Noen gensere med kabelstrikk

-blazer

-Noen kjoler

-Noen fine bluser

Når det kommer til sko ville jeg gått for et par lange og enkle skinnstøvletter om vinteren i brunt og sort (det er veldig enkelt å kombinere disse med klærne dine). Nå som våren er her er det fint å gå med ballerinasko, kan kjøpes billig, men i sko lønner det seg som regel å investere i noen litt dyrere. Loafers er også veldig fint!

Av smykker har jeg egentlig ikke så veldig mye å komme med, siden jeg er så utrolig dårlig på det selv. Men perler er noe som alltid tar seg godt ut. Av vesker så er det utrolig mye fint å velge mellom, men ville her også satset på en brun/ sort skinnveske.Denne er også utrolig lekker!

Av billigbutikker, så synes jeg at Vero Moda har veldig mange fine klær. Det samme gjelder Zara og HM. Lindex har også fått inn mye fint i det siste. :)

Her er noen blogger som du kan hente inspirasjon i fra :):

http://www.classygirlswearpearls.com/

http://www.thepinkpeonies.com/

http://www.wendyslookbook.com/

Du kan også google enkelte kjendiser for litt mer inspo;

-Blair Waldorf (hun i avataren min)

-Olivia Palermo

-Alexa Chung

-Chloe Sevingy

Lookbook, polyvore og tumblr er også flotte nettsamfunn å hente inspirasjon fra.

Her er noen antrekk som jeg synes er fine:

tumblr_m328goB2HL1qmzy90o1_500_large.jpg

tumblr_m2931445XQ1qcao59o1_500_large.jpg

Honeycomb-1-433x650_large.jpg

tumblr_m1wsimKx4r1qg6lfjo1_500_large.jpg

167477679862320548_o8mugxSx_c_large.jpg

181692166186958504_GMGoeDEl_c_large.jpg

aafur1_large.png

Vickers_at_Work_7_large.jpg

citycreek2_large.png

astripes4_large.png

Endret av Fashionistaen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk! :)

Skal sjekke ut kjendisene for å få inspo, og titte litt i butikker etter noe lignende outfits.

Bare å si fra hvis dere har noen flere tips, bilder, konkrete eksempler på plagg (gjerne med bildelink). Hadde satt utrolig stor pris på det :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig ikke så mye å tilføye siden svaret til fashionistaen var rimelig upåklagelig, men jeg kan anbefale deg å sjekke ut nettsidene til Zara, de har mye fint i en grei prisklasse.

F.eks. denne trench coaten her kan du bygge ganske mange fine antrekk rundt.

Kan også foreslå denne genseren i kabelstrikk fra h&m, jeg har den i alle fargene.

Ellers ville jeg gått for noen fine skjorter/bluser, man ser mye mer voksen ut med det hvis man velger de riktige.

Når det gjelder sko ville jeg styrt unna tøysko, og heller gått for ballerinasko, seilersko eller loafers nå på våren/sommeren.

Jeg synes fine skjerf gjør et antrekk, men hvis man vil se voksen ut så er det greit å styre unna "fjortisskjerf".

Massimo Dutti har mange fine.

Når det gjelder vesker ville jeg gått for noen helt enkle i ekte skinn. Styr for all del unne vesker med masse blingbling, "diamanter" og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

Be om hjelp fra Fashionistaen og/eller Alyah. Lexington tror jeg også har grei peiling. Disse vet hvordan en kvinne skal kle seg. :)

Wow, tusen hjertelig! :)

---

Jeg har samme høyde som deg, TS, og noenlunde samme vekt, men jeg blir også tatt for å være yngre enn jeg er. Skal ta det som et kompliment når jeg runder 30 ;)

Jeg finner mye av min inspirasjon på nettet. Finn din egen stil, noe DU liker og trives med. Finn ut hvilke farger du liker (og kler) og bygg en garderobe ut i fra det du allerede har. En skikkelig opprydning i klesskapet kan være lurt. Det dukker opp mange tapte skatter, og noen bomkjøp som du kan gi bort (for å gi plass til fremtidige kjøp :lur:). Det du ikke bruker trenger ikke ta opp plass i skapet.

På grunn av restriksjoner på jobb kler jeg meg mye i hvitt og sort (gjerne i kombinasjon) og grått. Ellers bruker jeg mye blått som basisfarge (gjerne marineinspirert) og supplerer med farger jeg liker.

Dressjakker med ulike snitt gir et voksent og profesjonelt uttrykk. Invester i noen pene dressbukser og kanskje et high-waist-skjørt. Trenchcoaten er også veldig klassisk og fin :) Finn kjoler som gir deg en pen silhuett. Test ut hvilken form og stil du trives i

En klassisk stil er gjerne mer voksen enn andre klesstiler, men man trenger ikke kle seg kjedelig selv om. Noen iøynefallende detaljer kan friske opp et antrekk: belter med små detaljer (mønster, stener osv), silkesjal i en farge som kler deg, perlekjeder, lange øredobber, støvletter, pene bluser, puffermer, blonder...

Vesker kan også være prikken over i-en når det gjelder et antrekk. En skinnveske i en farge som står til plaggene dine er en fin investering. Om du blir lei den kan du knytte et fargerikt silkesjal i veskehanken eller smykke den med et armbånd - et voila! en ny look :)

Bruk prøverommet for det det er verdt. Velg ut forskjellig antrekk og se hvordan du liker dem. Du trenger ikke nødvendigvis kjøpe kjempemye nytt (selv om det kan være veldig :strix:) - prøv å handle plagg som kan kombineres med flere av de plaggene du allerede har. Og ikke kjøp noe du liker, kjøp noe du elsker :) Kjøp noe som får deg til å føle deg vel, komfortabel og vakker. Etterhvert finner du din egen personlige stil og har en garderobe som fungerer både til jobb og fritid.

Sko med litt hæl er utrolig pent (om du klarer å gå med dem)

Skulle gjerne ha linket noen bilder, men nettet mitt er megatreit. Kan eventuelt poste noen senere, om det er av interesse :)

Uansett, jeg liker veldig godt stilen til Felicity Jones og Alexa Chung, og selvsagt Blair Waldorf i Gossip Girl :hjerte: Jeg er litt preppy, litt klassisk og en salig blanding av mye annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...