Silfen Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Jeg må bare skrive litt skryt. Jeg har ikke den beste erfaringen med sykehus (Haukeland stort sett) og ei heller med leger og slikt noe. Jeg har stort sett følt at jeg har måttet kjempe mot strømmen for å bli hørt, selv om det stort sett aldri har vært veldig alvorlige greier er det likevel slitsomt nok. Men så havnet jeg på Haraldsplass. Og maken til fine mennesker har jeg ikke truffet på før. Jeg var inne til en planlagt galleblærefjerning. Kom inn på tirsdag til forsamtale og utredning. Sa at jeg ønsket å dra hjem på perm grunnet unger og sånt, før op. dagen etter. Null problem, de tok til og med å flyttet meg til senere på dagen slik at jeg skulle slippe å stresse inn så tidlig. Jeg er overvektig og stort sett så føler jeg at jeg er vekten min først i møte med helsevesenet. Men ikke der. Det var veldig godt å bli sett som menneske først. Samtaler med lege, kirurg, anestesilege og sykepleier gikk alt veldig fint og de var utrolig flinke til å lytte alle sammen. Jeg slapp å gjenta meg selv, når en ny kom så hadde de info fra den andre. Jeg er stort sett vant til å måtte tegne og forklare til hver nye som er innom. Jeg sliter litt med muskellåsninger i ryggen, så jeg fikk tempurmadrass og seng med elektrisk hevning og sånt, uten å spørre. På selve op.dagen ble det jo litt venting, men de var stadig innom for å høre hvordan det gikk. Mens de på Haukeland stort sett truet meg med at jeg risikerte å dø om jeg måtte i narkose, så forklarte de hvordan de la ting til rette for at intubering og narkose skulle skje best mulig. Og det gikk helt strålende. Oppvåkningen var fin og de var flotte på avdelingen etterpå. Jeg fikk smertestillende som funket også på min dårlige rygg uten at de sa at det ikke gikk og i det hele tatt. Det er mulig at det er slik sykehusopplevelser er for mange, men det har altså ikke vært slik for meg tidligere. Jeg ville derfor bare skrive et lite skryteinnlegg for de ansatte på Haraldsplass, iallfall de på kirurgen H. Jeg er ikke i tvil at om jeg har behov for medisinsk behandling på sykehus senere, så kommer jeg til å velge Haraldsplass igjen om det er mulig. Selv om fingrene krysses for at jeg ikke skal innom dørene igjen på lenge.
LovelyMonroe Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Så bra!!! Kjekt å høre du hadde en positiv opplevelse!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Så bra! Opplever det samme med overvekten selv. Kan jeg spørre ca hvor mye du veier siden de, maser sånn om det? Selv er jeg 100kg og 160 cm
Silfen Skrevet 27. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2012 Så bra!!! Kjekt å høre du hadde en positiv opplevelse! Ja, jeg må si det ga meg litt av troen på helsevesenet tilbake. Så bra! Opplever det samme med overvekten selv. Kan jeg spørre ca hvor mye du veier siden de, maser sånn om det? Selv er jeg 100kg og 160 cm Litt høyere, litt feitere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå