Snorkie Skrevet 25. januar 2004 #21 Del Skrevet 25. januar 2004 Vi har en datter på 1 1/2 år sammen, og han har en datter på 7 fra før :D Man blir lettere alenemor når man ikke er gift' date= ergo ser jeg på ekteskapet som denmest ideelle samlivsformen. Har ikke erfart at dette er riktig :klø: Min samboer var sammen med sin eks-kone i 7 år, før de giftet seg og så fikk barn. Etter ett år var de skilt. Mine gifte foreldre med to barn skilte seg, min far med to nye barn skilte seg igjen. Tror at det å få barn er det sterkeste båndet man knytter i forhold til å holde sammen, ikke ekteskapet i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 25. januar 2004 #22 Del Skrevet 25. januar 2004 Vi har en datter på 1 1/2 år sammen, og han har en datter på 7 fra før :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 25. januar 2004 #23 Del Skrevet 25. januar 2004 Selvsagt kan enkeltpersoner oppleve noe annet, men statistikken lyver vel ikke?Likevel - 100% sikker kan man aldri være, uansett samlivsform! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 25. januar 2004 #24 Del Skrevet 25. januar 2004 Vi har ingen barn - hverken sammen eller hver for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 25. januar 2004 #25 Del Skrevet 25. januar 2004 Statistikker kan lyve jo, det spørs bare på hvilken vinkling man vil ha det det... Og hva man da drar frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julibrud 2004 Skrevet 25. januar 2004 #26 Del Skrevet 25. januar 2004 Ja vi har to barn sammen. To flotte karer på 4år og 9mnd. Vi hadde vært sammmen i nesten4år når vi fikk førstemann og 7 år da da sistemann kom til verden. Men skulle vi ikke passet sammen, så hadde faktisk ikke barna vært noe hindring. Barn har det jævlig uansett om foreldrene er gifte eller samboere ved et samlivbrudd. Vi begge er skilsmisse barn, og er 100% sikker på at den dagen (hvis det skulle skje,)vi kun er sammen for barnas skyld, da skal vi gå vår vær vår vei. For da er det barna som lider.Ikke vi... Uansett om man er gift eller ikke. Papir mølja må man igjennom uansett ang, deling av bo og fordeling av unger.. Det eneste man slipper ved å være samboer er separasjonspapirene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 25. januar 2004 #27 Del Skrevet 25. januar 2004 Vi har en liten gutt vi. Fikk han for tre måneder siden. Jeg var veldig klar for å få barn og så gifte meg en stund etterpå. Jeg vil ha kroppen min tilbake og så ønsker jeg at Erik skal væer litt stor og kunne ta del i dagen. Så når han er 1,5 år så gifter vi oss! Og etter det så blir det vel en lille brøster tenker jeg!!! Det er deilig med barn uansett om man er gift eller ikke!! Magnhild :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 25. januar 2004 #28 Del Skrevet 25. januar 2004 Skillsmissetallene er store, men det er flere samboere som flytter fra hverandre enn det er skilsmisser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 25. januar 2004 #29 Del Skrevet 25. januar 2004 Det var det jeg mente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 25. januar 2004 #30 Del Skrevet 25. januar 2004 Det betyr ikke at halvparten av dem som giftet seg i 2002 skilte seg. Jeg har ikke konkrete tall, men vet at statistikkene viser at det er størst andel av samboende som flytter fra hverandre enn det er som skiller seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 25. januar 2004 #31 Del Skrevet 25. januar 2004 Nei, vi har ingen barn. Er helt enig med alt Popelka skriver. Først ekteskap, så barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 25. januar 2004 #32 Del Skrevet 25. januar 2004 Hva betyr det da? Fint om du finner tallene for hvor mange samboere som flytter fra hverandre også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 25. januar 2004 #33 Del Skrevet 25. januar 2004 Alle kommende bruder her inne er vel enig i at ekteskapet er den beste samlivsformen,uansett barn eller ikke, ellers hadde dere vel ikke giddet å gifte dere?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 25. januar 2004 #34 Del Skrevet 25. januar 2004 Vi har en nydelig datter på 2 1/2 år. Synes ikke man må være gift for å få barn. Og alle dere som mener man må være gift før man får barn, har ikke dere sex dere da. For prevansjon er jo aldri hundre prosent sikkert, og hva skal dere gjøre da. Hvis dere er så bestemt på og vente til man blir gift. :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 25. januar 2004 #35 Del Skrevet 25. januar 2004 Prevensjonen har hvertfall virket for oss! Men hadde jeg blitt gravid før vi planla å gifte oss, så hadde vi kanskje giftet oss før barnet ble født. Ikke fordi vi hadde blitt tvunget av noen, men fordi begge to synes barn hører til i ekteskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 25. januar 2004 #36 Del Skrevet 25. januar 2004 Alle kommende bruder her inne er vel enig i at ekteskapet er den beste samlivsformen' date='uansett barn eller ikke, ellers hadde dere vel ikke giddet å gifte dere?![/quote'] Jeg tenker ikke akkurat på det som den beste samlivsformen...at det er derfor jeg gifter meg. Jeg tenker med på det som en offentlig "markering" av vårt forhold / samboerskap. Men, jeg er ikke uenig med deg i at det er fint å være gift før man får barn. Men, tror virkelig ikke at de som er alenemødre i dag hadde unngått dette dersom de hadde vært gift...Mange er samboere livet ut også. Men vi er uenige, så det kan vi være enige om :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 25. januar 2004 #37 Del Skrevet 25. januar 2004 Mener jeg har hørt at det nå er nesten 50% av de som gifter seg som skiller seg så dobbelt så mange mellom samboende kan det jo ikke Hva betyr det da? Fint om du finner tallene for hvor mange samboere som flytter fra hverandre også! "Samlivsbrudd: Vi har hatt mer enn en tre-dobling av antall skilsmisser siden 1970. I dag har vi ca. 11 000 skilsmisser. Prognoser basert på 1990-tall tyder på at ca. 43 % av ekteskapene vil ende med skilsmisse. Når vi samtidig vet at samboskap oppløses raskere, etter kortere tid og oftere enn ekteskap vet vi at antall samlivsbrudd er langt høyre enn de 11 000 skilsmissene." Kilden.forskningsrådet.no " tillegg kommer antallet barn som opplever samlivsbrudd mellom samboende foreldre, noe det ikke finnes statistikk over. Anslag viser likevel at brudd blant samboende med barn er to til tre ganger så vanlig som blant ektepar med barn. Ettersom samboerskap blir mer vanlig, utgjør brudd blant samboere en økende andel av foreldrebruddene." SSB Jeg har i hvert fall lest det flere steder, men jeg skal ikke krangle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 25. januar 2004 #38 Del Skrevet 25. januar 2004 "Samlivsbrudd: Vi har hatt mer enn en tre-dobling av antall skilsmisser siden 1970. I dag har vi ca. 11 000 skilsmisser. Prognoser basert på 1990-tall tyder på at ca. 43 % av ekteskapene vil ende med skilsmisse. Når vi samtidig vet at samboskap oppløses raskere, etter kortere tid og oftere enn ekteskap vet vi at antall samlivsbrudd er langt høyre enn de 11 000 skilsmissene." Kilden.forskningsrådet.no " tillegg kommer antallet barn som opplever samlivsbrudd mellom samboende foreldre, noe det ikke finnes statistikk over. Anslag viser likevel at brudd blant samboende med barn er to til tre ganger så vanlig som blant ektepar med barn. Ettersom samboerskap blir mer vanlig, utgjør brudd blant samboere en økende andel av foreldrebruddene." SSB Jeg har i hvert fall lest det flere steder, men jeg skal ikke krangle Ok da....men jeg hadde ihvertfall rett i at det er nesten 50% som skiller seg igjen... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 25. januar 2004 #39 Del Skrevet 25. januar 2004 Tror det er ca. dobbelt så mange samlivsbrudd mellom samboende som mellom gifte. Kanskje noen andre har tallene? Det at mange klarer seg bra er sikkert sant, og at for noen er det bedre å ha skilte/ikke gifte foreldre, det tviler jeg ikke på. Hadde jeg blitt gravid før jeg ble gift, hadde jeg nok beholdt det og gjort mitt beste for barnet mitt, men jeg tror det er veldig tøft å være alenemor. Man blir lettere alenemor når man ikke er gift, ergo ser jeg på ekteskapet som denmest ideelle samlivsformen. Beklager Popelka, men jeg er rystet over din mangel på vidsyn. Tror nok endel alene mødre er blitt akkuat alenemødre fordi de har blitt gravide uten for et forhold også. Hvis et par går fra hverandre og deler omsorgen, er dama alene mor da ? Tror nok endel begreper blandes litt jeg. En alenemor er en kvinne som sitter med hoveddelen av omsorgen alene - uten mann, ikke en kvinne som deler omsorgen med en tidligere partner. Tror nok ikke at det er et større sjakktrekk å få barn innenfor et ekteskap enn i et samboerskap. Det er gjerne mennesker som kun tror på ekteskapet som fremhever denne familieformen foran samboerskap grunnet religiøs tro. Nei, tror nok barn som fødes inn i samboerskap har en like stor sjanse til å vokse opp med 2 foreldre (kjærester) som et barn som blir født innenfor ekteskapet. Så svar på spørsmålet.... jeg har ingen barn, ikke han heller, men det er kun fordi jeg ikke er klar for barn enda, ikke fordi jeg kun vil ha barn innenfor ekteskapet. Jeg kan godt ta et utenfor også jeg, men det er vel lite populært Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 25. januar 2004 #40 Del Skrevet 25. januar 2004 Mulig jeg ikke er like vidsynt som mange av dere, men jeg mener ekteskapet er en bra ramme rundt å få barn, fordi det er mer forutsigbart (selv om samlivsbrudd forekommer i høyeste grad her også) både for foreldre og barn. Men det er jo mange, bl.a her på kg, som får barn først og gifter seg senere, og det er jo flott. Hvordan folk med barn velger å ha det det, enten de er samboende, ikke-samboende, single, eller gift får de ordne med selv, det aller viktigste er at barna blir tatt vare på! Men jeg slår nå et slag for ekteskapet jeg da, litt merkelig hvis folk med gifteplaner ikke føler at ekteskapet er like viktig som jeg synes det er, barn eller ikke barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå