Gå til innhold

Makeup Artist


anyvold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg går den beste skolen! På NISS!

Kunne aldri tenkt meg å gå noe andre steder.....

På NISS har vi den fordelen at vi kan jobbe "tverrfaglig"!

De har både makeupartist-utdannelse, spesialeffekt-utdannelse, musiker-utdannelse, skuespiller-utdannelse, lyd- og scene- og lys- utdannelse og frisør-utdannelse samt håreffekt-utdannelse, ja, og Kunstner-utdannelse!

Vi jobber veldig masse sammen og når skuespillerene og musikerene skal ha konserter etc så får vi sminke dem.

På andre skoler får du ikke den typen erfaring og ikke så mye erfaring!

I tillegg gir det oss muligheten til å knytte kontakter vi kan utnytte oss av senere i livet...

NISS koster det samme som de andre makeup-skolene, men er den eneste som har dette tverrfaglige samarbeidet, og de er de eneste som har spesialeffekt-sminke i norge...

NISS er rett og slett best! :)

Jeg trives kjempegodt! Selv om jeg bare har gått to uker nå...

Neste uke er det utdanningsmesse på Norges varemesse i Lillestrøm, der skal klassen min stå å sminke folk... grue-gleder meg...

Jeg synes det er litt tidlig å slippe oss løs på uskyldige mennesker, men det blir sikkert moro og god trening ;)

Makeup artist er et stadig voksende yrke og blir du god kan du tjene MASSE! Læreren vår sa vi kom til å tjene mellom 1 000 og 10 000 kroner om dagen (!) hvis vi finner de riktige kontaktene, tar alle tilbud du får og står på!

WEEE! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Det hørtes gøy ut da...

Hvor ligger denne skolen da?

Jeg er litt usikker på hva jeg skal søke, enten Hudpleieakademiet, Make up arist skolen eller Niss kansje.

Stiller de noen krav til erfaring?

Du må jobbe ganske selvstendig og stå på da hvis det skal bli noe penger?

Når er du ferdig utdannet da?

Lykke til på varemessen, det blir sikkert gøy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av yrkene jeg alltid har hatt lyst til å bli! NISS, hvilken skole er det? Hvor ligger den? Jeg har bare hørt om Art Complexion og en jeg tror bare heter Make Up Artist skolen. Begge disse ligger i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Det hørtes gøy ut da...

Hvor ligger denne skolen da?

Jeg er litt usikker på hva jeg skal søke, enten Hudpleieakademiet, Make up arist skolen eller Niss kansje.

Stiller de noen krav til erfaring?

Du må jobbe ganske selvstendig og stå på da hvis det skal bli noe penger?

Når er du ferdig utdannet da?

Lykke til på varemessen, det blir sikkert gøy!!!

En av yrkene jeg alltid har hatt lyst til å bli! NISS' date=' hvilken skole er det? Hvor ligger den? Jeg har bare hørt om Art Complexion og en jeg tror bare heter Make Up Artist skolen. Begge disse ligger i Oslo.[/quote']

Skolen ligger på Grønland i Oslo, like ved Cafè con Bar, mølla, Queens Pub, oslo Spektrum, Villmarkshuset! ;) Det er 4 minutter å gå fra Oslo S.

Hvis det sa dere noe?

Den ligger veldig nære Make up Artist skolen!

Hvis du skal velge den beste skolen tar du NISS.

Jeg har vært å kikket på Make up artist skolen, NISS er bedre, derfor valgte jeg det...!

Det er NISS elevene som kommer best ut av det, de får oppdrag hele tiden, nettopp fordi det er både skuespillere, lyd og lys og musikere og make-up og hår og spesialeffekter på ett og samme sted, så det er veldig lett for oppdragsgiverene å kontakte NISS, for da får de alt på ett sted enkelt og greit.

På førpremièren på The Return Of The King som ble holdt i Oslo Spektrum for ikke så lenge siden var det NISS-elever som fikk boltre seg med å lage orker og skuespill etc. Jeg var der og det var kjempebra!

Det er ingen spesielle opptakskrav, men det legges litt vekt på fravær.

I klassen min, på 25 stk er det folk fra 18 til 32 år, noen rett fra videregående andre ferdig utdannet som noe helt annet....

Utdannelsen koster 49 000 og varer i 1/2 år.

(jeg er ferdig i desember, da skal jeg søke på Spesialeffekt-utdanningen)

Man får et kit med alt man trenger ved skolestart.

Utdannelsen er støttet av lånekassen.

Man kan tjene opptil 10 000 per oppdrag.

Jo flinkere man er jo mer kan man tjene ;)

Man må jobbe selvstendig ja, og må regne med å jobbe litt gratis i begynnelsen for å få trening!

Utdannelsen er kjempemorsom og dagene flyr!

Vi starter klokken 10 og slutter klokken 3 og vi sminker hverandre på tur, eller kan ha med modeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...