Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøpte en kjip pose sjokolademuffins-blanding fra Toro, og ser at det bare skal tilsettes olje og vann. Kan jeg slenge i et egg eller litt bakepulver for å gjøre de litt større og fluffy? Eller er det ingen vits? De blir jo ganske triste og flate, mener jeg å huske...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kanskje prøve å ikke blande ingrediensene veldig godt.

Jeg synes hvertfall alltid jeg får mye bedre resultat på muffinsene dersom jeg ikke rører ihjel røra ;)

Ellers så kan det jo ikke skade å tilsette litt ekstra bakepulver og i tillegg sikte de tørre ingrediensene 1-3 ganger før du tilsetter det våte.

Skrevet

litt surmelk eller liknende i stedet for bare vann vil gjøre de mer saftig. Har liten tro på at bakepulver har noe for seg, eneste det resulterer i er muffins som hever seg for fort, og gjerne detter sammen når du tar de ut av ovnen. Fyll den max 2/3 full, bruk dobble former om ikke du har muffinsbrett eller silikonformer, da hever de seg oppover og formene sklir ikke utover. Da får du fort lave og kjipe muffins. Vaniljestang eller annet krydder funker finfint :) hva med å mose en banan og ha i litt mandelessens? eller et raspet eple + kanel. Masse som kan gjøre disse posegreiene bedre, men ville satset på å lage fra bunnen neste gang, det tar knappe 5 minutter mer tid ;)

• Liker 1
Skrevet

ah, så først nå at det var sjokolademuffins det var snakk om, da blir det verre å rote med ingrediensene ;) hehe. surmelk er fremdeles lurt da ;)

nøtter, hakket sjokolade, litt appelsin eller sitronskall funker knall i sjokolademuffins! :)

• Liker 1
Gjest PinkLeaf
Skrevet

De posemuffinsene jeg lager blir som oftest ganske store, de dobler seg nesten i størrelse. Hvordan olje bruker du? Vet ikke om det kan ha noe å si at jeg bruker rapsolje?

Skrevet

De posemuffinsene jeg lager blir som oftest ganske store, de dobler seg nesten i størrelse. Hvordan olje bruker du? Vet ikke om det kan ha noe å si at jeg bruker rapsolje?

Du bør ikke bruke noe annet enn raps eller solsikkeolje i hvertfall :) det meste annet smaker heller dårlig i kaker fordi de smaker så mye i seg selv ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...