Gå til innhold

Hvor mye betalte du for brillene dine?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så har vert hos optiker i dag, og vurderer å kjøpe meg briller. Klarer meg fint uten men det var litt bedre med på noen måter.

Det jeg derimot er usikker på er hvor mye jeg bør betale for brillene. Fant noen som inkludert ripefrie og refleksfrie (eller noe sånt) glass kom til å koste ca 4000 kroner. Men vet i grunn ikke hvor viktig det er å ha superglass på brillene og sånt? Hvor mye jeg bør betale og om jeg rett og slett kunne ha kjøpt noen billigere med en gang eller om jeg bare skal stupe i det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mildrid
Skrevet

Mine lesebriller kostet 5500, men da var glassene dyre. Vel verd pengene.

Skrevet

Ca 6500.

AnonymBruker
Skrevet

Mine kostet 3400. Et vanlig glass, og et "spesialglass".

Skrevet

Jeg bruker bare briller hvis jeg skal lese mye, eller se på en skjerm, så har billigbriller til rundt en femtilapp.

Gjest Høymann
Skrevet (endret)

Jeg må bruke briller og bruker disse 3

http://www.specsavers.no/briller/modern/osiris-711/

http://www.specsavers.no/briller/modern/red-or-dead-50/ 2 av disse 1 grønn 1 blå.

Kom vel på 6k++ De har 2 briller for prisen av 1 så blir ikke så ille.

Siden jeg må ha de for å fungere optimalt i hverdagen er 5k+ en liten pris å betale. Jeg er langsynt har skjultskjeling og noe skjeve hornhinner. (Kan ikke ha linser)

EDIT: Har sånn "antiripe ting på glassa" Var lissom bare 100.- ekstra per brille

Endret av Høymann
Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg kjøpte mine på sånn to for 750,- kampanje på specsavers. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg betalte vel ca 1700 kr for 2 par briller, antirefleksbehandling av et par glass, samt synstesten. Styrke ca -3,5 på begge øyne.(Specsavers 2 for 1 :jepp: )

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker briller hver dag, og synes det er greit å investere i kvalitetsglass. Det kommer kanskje an på hvor ofte du skal bruke brillene.

Mine betalte jeg vel 3500-4000 for, men det er 2-3 år siden. Er redd jeg trenger nye glass snart.

Skrevet

Jeg betalte 1500,- for mine.

Bruker egentlig linser, men har noen dager hver måned hvor jeg "hviler" øynene så bruker dem derfor ikke så ofte

Skrevet

Hehe, litt morsom historie egentlig :)

En tidligere arbeidsgiver ville spandere utvidet førerkort på meg, i den forbindelse viste det seg at jeg måtte ha briller for å kjøre tung-bil.

Ok, økonomisjefen ville spandere, selv om jeg tilbød meg å betale selv.

Dro på en brillebutikk, testet øyne og fant et par briller som så ålreit ut, tenkte ikke over prisen da jeg er en litt sånn "det koster det det koster"-holdning.

Ble kalt inn på teppet et par uker etterpå, ØS satt med med regninga på fanget, jeg hadde kjøpt med briller til 10 lapper....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte rundt 10.000 kr.

Siden jeg bruker briller til daglig så er innfatningen veldig viktig. Den skal passe ansiktet og stilen min. I tillegg så betaler jeg ekstra når det gjelder glassene, f.eks ekstra tynne glass. Ikke glass, men plastikk pga vekta. Bare glassene alene koster minst 6.000 kr. Mest pga synsfeilen.

Skrevet

Kjøpte mine for 1000,- på Lensway. Jeg har -4,75 og -5,25 og bruker brillene mest for å la øynene få fri fra linsebruk i helgene. Men brillene er kule de.

Skrevet

Jeg betalte vel rundt 6500 kr for seks år siden. Har plastikkglass, tydeligvis uten beskyttelse, for nå er de så ripete og fæle at de må byttes snart. Når en bruker briller hver dag, er det greit å spandere på seg sånn.

Skrevet

Betalte ca 6000. har minus 2,ett-eller-annet på begge øynene, dårlig samsyn, og skeive hornhinner. Har slike magiske briller som blir solbriller..min beste investering noensinne;)

Men, nå må jeg nok investere igjen.

Dere som har brukt specsavers: Er det sånn at dere tar synstest hos vanlig optiker, og så bare bestiller dere? Skal inn dit og se litt også etterpå..selger de også disse glassene som blir mørkere i skarpt lys? Må man fylle inn all info som f.eks samsyn, og står alt dette f.eks på synstesten utført av optiker?

Noen år sida sist, og har alltid kjøpt brillene hos optiker:)

Skrevet

Hvorfor i all verden betaler dere så mye? jeg betalte vel 1000 kr totalt for synstest og 2 par briller. Hvorfor er deres så dyre? Jeg har 1 par lesebriller, og 1 par kjørebriller. Og de måtte lages, da jeg har forskjellige styrke på hvert glass

Skrevet

Bare glass og innfatning kom sist på 4000(fikk med solbriller), kjøpt hos optiker. Har -5.50 på begge øya så har cola-bunner:P Men har ikke skjeve hornhinner eller noe slikt i det minste. Er det en ting jeg ikke skal ha neste gang så er det disse halve innfatningene, dritt lei av å må stramme skruene å brilla flere ganger i uka>_<

Er det bare meg eller er det mange stygge innfatninger for tiden?:P Og alle innfatningene skal på liv og død være i en eller annen psykedelisk farve eller ha noe dall på sidene. Skal da ikke ha et føkkings signallys midt i fjeset :fnise:

Skrevet

Hvorfor i all verden betaler dere så mye? jeg betalte vel 1000 kr totalt for synstest og 2 par briller. Hvorfor er deres så dyre? Jeg har 1 par lesebriller, og 1 par kjørebriller. Og de måtte lages, da jeg har forskjellige styrke på hvert glass

Jeg kjøpte mine innfatninger på salg til 800kr. Jeg bruker de samme brillene hver dag, og skal gjerne ha de i to-tre år av gangen. Resten av prisen er faktisk glassene, og synstest til rundt 400kr.

Skrevet (endret)

Nesten 3000. Men det var to par. Skulle få eit par gratis. Me det fikk eg ikkje. Kjøpte ikkje antirefleks glas da det vart 500 kr. ekstra. Og optikaren anbefalte det ikkje. Brillene er ikkje gode. Alt reflekterer i dei.

Endret av S0meth1ng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...