AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Han har ikke noe sykdommer, men er veldig paranoid nå for tiden.. drømmer om at jeg har fått kjønssykdommer osv. Er litt redd.
Gjest Nuppdupp Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 ja.. ring 113 nå og si du har blitt smittet via et kyss. si du trenger full utrykning med både sykebil og politi. dette må etterforskes! 2
Gjest Purelove Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Det er ikke mulig å bli smittet av å kysse noen. Men jeg har hørt at via spytt så kan man også bli smittet, men er ikke så stor sjanse. Uansett så tror jeg at du er frisk som en fisk, bare bittelite paranoid;) 1
OneLove Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Man blir smittet av HIV-viruset og ikke AIDS. Viruset HIV utvikler sykdommen AIDS om man ikke får behandling.
Inx Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Hvis du sleiker på do-lokket og det smaker unormalt så er det en indikasjon på at du har blitt smittet med HIV, test det først - smaker det rart så bør du ta en tur til legen! 2
eva-80 Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 HIV smitter ikke via kyss, bare hvis begge av dere har åpent sår i munnen og den ene er smittebærer.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 HIV smitter ikke via kyss, bare hvis begge av dere har åpent sår i munnen og den ene er smittebærer. leste nå at det kan smitte via spytt :S vi kyssa tungekyss, er du sikker? værsåsnill å svar jeg holder på å få anfall. Han sa at han ikke har noen sykdommer, men hvem vet???? jeg er svett og skjelven nå.
Gjest badeand1 Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 (endret) leste nå at det kan smitte via spytt :S vi kyssa tungekyss, er du sikker? værsåsnill å svar jeg holder på å få anfall. Han sa at han ikke har noen sykdommer, men hvem vet???? jeg er svett og skjelven nå. Hiv smitter i hovedsak mennesker som har ubeskyttet sex med en person som er hivpositiv. Den seksuelle kontakten må da inneholde elementer hvor kroppsvæsker utveksles, dvs blod, sæd, skjedesekret eller andre kroppssekreter. mitter IKKE via kyssing Man kan heller ikke bli hivsmittet gjennom å kysse en hivpositiv person. Det finnes så vidt man vet ingen som er blitt hivsmittet via spytt, selv om muligheten er tilstede rent teoretisk. Det skal om lag sju liter spytt til før virusmengden er stor nok til at smitteoverføring er mulig! I munnhulen er i tillegg immunforsvaret svært på vakt, og det vil være stoffer i spytt som gjør smitteoverføring vanskelig. Det må også være mulig for viruset å komme over i blodbanen, dvs at smitte via spytt forutsetter at man har ferske, store sår i munn og svelg. http://www.ung.no/hiv/2119_Hvordan_smitter_HIV.html Endret 26. april 2012 av Mortem
Arlea Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 leste nå at det kan smitte via spytt Det er ikke sant. "v kan ikke smitte ved vanlig kroppskontakt, ved kyssing eller ved bruk av felles gjenstander som er i berøring med kroppen, som drikkeglass, spisebestikk, toalett etc. Hiv er som sagt et lite smittsomt virus. Selv under optimale betingelser for viruset vil det ikke nødvendigvis smitte. Den viktigste faktor som bestemmer smittsomheten hos en smittebærer, er mengden av viruspartikler i blod eller sæd, såkalt virus load eller viruslast. Lav virus load reduserer smitterisikoen betydelig, mens høy virus load øker den tilsvarende. Virus load er særlig høy i månedene etter at smitte har funnet sted samt under utviklingen av aids. Det betyr at en nysmittet som ikke kjenner sin smittestatus og fortsetter med å praktisere ubeskyttet sex, er en høypotent smittebærer. I tiden mellom nysmitte og utvikling av aids, som kan ta mange år, vil virus load ligge på et lavt eller moderat nivå og øke gradvis samtidig som immunforsvaret undertrykkes. Idet den smittede kommer under behandling, vil virus load synke mot så lave nivåer at virusmengden ikke lenger kan måles, og den smittede er da i realiteten ikke smitteførende. Viruset er fortsatt i kroppen, men lar seg ikke lenger påvise."
eva-80 Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 http://www.apotek1.no/sex-og-samliv/seksuelt-overforbare-sykdommer/hiv-og-aids?gclid=CKfJ2KSO068CFaJYmAodEFizcA HIV-viruset finnes i kroppsvæsker hos den som er smittet. Kroppsvæsker som kan inneholde nok HIV-virus til å smitte er blod, sæd hos menn, brystmelk og skjedevæsken hos kvinner. Svette, tårer, spytt og urin inneholder for lite HIV-virus til at det kan overføres.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #12 Skrevet 26. april 2012 leste nå at det kan smitte via spytt :S vi kyssa tungekyss, er du sikker? værsåsnill å svar jeg holder på å få anfall. Han sa at han ikke har noen sykdommer, men hvem vet???? jeg er svett og skjelven nå. Etter det jeg vet må det mye spytt til, vi snakker liter her. Så nei. Får å være sikker er det best å du alltid har med deg gladpack slik at du kan beskytte deg! 1
Gjest navnelapp Skrevet 26. april 2012 #13 Skrevet 26. april 2012 TS: du treng ein psykolog. No. Du må får bearbeidd og behandla denne angsten din, elles får du ikkje noko liv. 2
Gjest Lille-pus Skrevet 26. april 2012 #14 Skrevet 26. april 2012 Jeg flyttet tråden din hit til Kropp og Helse. Dette da jeg tror du vil få ennå bedre svar her enn på Seksualitet Lille-pus (mod)
OhMickey Skrevet 27. april 2012 #16 Skrevet 27. april 2012 Lærer dere ikke mer på skolen?! Stakkars mennesker som har HIV som må leve sammen med så uvitende sjeler som deg selv. Ikke rart de blir sett ned på. Nei vettuka, vi lever i 2012 og vet bedre enn dette.....!!!!
*Mocca* Skrevet 27. april 2012 #17 Skrevet 27. april 2012 Etter det jeg vet må det mye spytt til, vi snakker liter her. Så nei. Får å være sikker er det best å du alltid har med deg gladpack slik at du kan beskytte deg! Må noe sånt som liter spytt til....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå