Gå til innhold

Skal male kjøkkenet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg kjøpte for noen måneder siden min første leilighet, og har tenkt å pusse opp kjøkkenet. I leiligheten er det et gammelt eikekjøkken, fra 80-tallet en gang, og jeg er ikke så veldig veldig glad i den trefargen. Kjøkkeninnredningen er i ganske god stand. Mitt problem er at jeg er student og har økonomi deretter, slik at å bytte ut hele kjøkkeninnredningen er uaktuelt, så det må bli med maling av kjøkkenskap osv. og skifting av håndtak.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt meg et lyst kjøkken,men er usikker på om jeg skal kjøre plain hvitt, eller om jeg skal kjøre noen nyanser. Noen som har noen anbefalinger? Fargen på veggen er fortiden en stygg lysegul farge, som også skal males over. Ser for meg at kjøkkenet kan bli litt "kjedelig" hvis alt er hvitt? Altså, jeg vil ha noe kontrast mellom veggen og kjøkkeninteriøret sånn at ikke alt går i ett..I utgangspunktet har jeg tenkt at kjøkkenskapene skal være de "hviteste", og veggen gjerne kan ha litt mer farge i, gjerne hvitt med brunt eller grått i f.eks..Men hvilken hvitfarge skal man da velge på skapene? Har sett litt på farger, og liker bl.a. klassisk hvit (S0500-N), lys antikk (0802-G98Y),letthet (0501-Y01R), hvit pepper (1102-G95Y) og hvit komfort (0802-G94Y) fra jotun sens farge-kartet.. Noen som har malt med disse fargene, og vet hvor "hvite" de er?

På forhånd takk! :D

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville malt skapene helt hvite, det er ihvertfall sikkert, og brukt oljemaling, evt. den nye fra Jotun som heter Supreme finish. Uten om det er det vanskelig å anbefale farger når man ikke har sett rommet og lysforholdene der. Hvilken retning vender vinduet?

Kanskje Sober på veggen? http://lady.jotun.no/farger-og-inspirasjon/supreme-eleganse

Skrevet