Gå til innhold

Krystallsyken


Pusemamma

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har hatt krystallsyken, også kalt virus på balansenverven?

Jeg har hatt det noen dager og det er jo alldeles fryktelig. Har startet behandling for dette og håpe jo at det kan gå over fort.

Hvor lenge hadde du det og syntes du behandling hos fysio/kiropraktor hjalp?

Kan ikke kjøre bil og skal ikke stresse i det hele tatt, blir jeg trøtt blir det verre. Slitsomt og være ekstremt kvalm og svimmel hele døgnet. Ligge i senga hjelper ikke særlig heller. T.o.m bare og komme seg til toalettet krever planlegging. Kan ikke se for meg at jeg må jobbe fra neste uke heller. fikk kort sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen her som har hatt krystallsyken, også kalt virus på balansenverven?

Jeg har hatt det noen dager og det er jo alldeles fryktelig. Har startet behandling for dette og håpe jo at det kan gå over fort.

Hvor lenge hadde du det og syntes du behandling hos fysio/kiropraktor hjalp?

Kan ikke kjøre bil og skal ikke stresse i det hele tatt, blir jeg trøtt blir det verre. Slitsomt og være ekstremt kvalm og svimmel hele døgnet. Ligge i senga hjelper ikke særlig heller. T.o.m bare og komme seg til toalettet krever planlegging. Kan ikke se for meg at jeg må jobbe fra neste uke heller. fikk kort sykemelding.

Krystallsyken og virus på balansenerven er ikke det samme. Krystallsyken kan behandles hos fysioterapaut og man kan få Stemetil hos legen mot svimmelheten. Krystallsyken er løse krystaller i ørebuene og har ingenting med virus å gjøre i det hele tatt.

http://www.helse-bergen.no/pasient/diagnoseogsykdommer/Sider/krystallsyken%20(benign%20paroksysmal%20posisjonsvertigo).aspx

Finn en fysioterapaut som kan behandle dette, lær deg øvelsen så du kan gjøre den hjemme og sov med hodet høyt noen dager etter behandling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...