Gå til innhold

Beste app'ertil iPad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvilken app'er bruker du på iPad'en din? Gøyale spill osv?

Har noen men har lyst på noen nye! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skriveleifen i tittelen :)

Skrevet

Har iPad egne apps? Trodde den brukte de samme som iPhone. Det er jo ganske teit om den ikke kan det!

Skrevet

Har iPad egne apps? Trodde den brukte de samme som iPhone. Det er jo ganske teit om den ikke kan det!

Den har egne som er tilpasset til iPad, også kan du laste ned iPhone app'er også. Noen app'er er bedre på iPad og vica versa.

Skrevet

Det skjønner jeg ikke noe av... Alle andre nettbrett har akkurat de samme appene både til telefon og pad, og de fungerer like bra på begge.

Skrevet

Det skjønner jeg ikke noe av... Alle andre nettbrett har akkurat de samme appene både til telefon og pad, og de fungerer like bra på begge.

Jeg har ikke peil på noen andre nettbrett så vet ikke hvordan det fungerer. Når jeg skrev at de fungerer bedre så mente jeg at jeg kan feks laste ned Nike+ eller Runkeeper på iPad'en, men iPhone er litt greiere å ta med på joggetur ;-) Og så får jeg mye bedre score på Fruit Ninja på iPad enn iPhone, større skjerm, enklere å spille :)

Gjest padawan
Skrevet

det er de samme appene men forskjellen ligger i bunn og grunn i hvordan programmet fremstår på skjermen. Installerer du en app til iPhone på en iPad får du det samme skjermbildet med de samme funksjonaliteten bare i mye mindre utgave. Programmet dekker med andre ord skjermbildet tilsvarende størrelsen på iPhone.

AnonymBruker
Skrevet

Kan varmt anbefale:

- Spotable

- Facebook

- Flipboard

- Dropbox

- Twitter

- WeatherPod

- Wikipanion

- AVPlayerHD

AnonymBruker
Skrevet

iPad kan kjøre iPhone apps. Men som du sikkert skjønner har iPad en større skjerm enn iPhone, og det er en masse apps som kun er satt opp for iPhone, noen er kun for iPad, mens en god del er universale og har grafisk grensesnitt for begge. Rene iPad apps kan ikke kjøres på iPhone.

Det avhenger altså av om appen er klargjort for liten (iPhone) og/eller stor (iPad) skjerm.

Gjest padawan
Skrevet

Ja, hvilken app'er bruker du på iPad'en din? Gøyale spill osv?

Har noen men har lyst på noen nye! :)

siden så å si alle apper som er laget til iPhone fungerer på iPad - kan man ikke heller holde seg til en tråd?

AnonymBruker
Skrevet

siden så å si alle apper som er laget til iPhone fungerer på iPad - kan man ikke heller holde seg til en tråd?

Fordi en masse iPad apps ikke fungerer på iPhone. Det er grunn nok

Gjest padawan
Skrevet

Fordi en masse iPad apps ikke fungerer på iPhone. Det er grunn nok

jeg gir deg en tier hvis du finner en app til iPad som du ikke finner

a) med samme navn fra samme produsent

b) med tilsvarende funksjonalitet fra en annen produsent

til en iPhone.

AnonymBruker
Skrevet

jeg gir deg en tier hvis du finner en app til iPad som du ikke finner

a) med samme navn fra samme produsent

b) med tilsvarende funksjonalitet fra en annen produsent

til en iPhone.

Hva så?

Her er det spesifikke apper man snakker om, ikke nødvendigvis funksjonen.

Uansett, hvorfor ikke bare holde deg unna tråden dersom du ikke liker den?

• Liker 2
Gjest padawan
Skrevet

Hva så?

Her er det spesifikke apper man snakker om, ikke nødvendigvis funksjonen.

Uansett, hvorfor ikke bare holde deg unna tråden dersom du ikke liker den?

du må nok tinne på noen bedre argumenter enn "hva så?" eller vise til spesifikke, sære tilfeller. Jeg står på mitt om at du må lete lenge for ikke å finne de samme programmene til iPad som til iPhone.

jeg har da vitterlig ikke sagt jeg ikke liker tråden.

AnonymBruker
Skrevet

du må nok tinne på noen bedre argumenter enn "hva så?" eller vise til spesifikke, sære tilfeller. Jeg står på mitt om at du må lete lenge for ikke å finne de samme programmene til iPad som til iPhone.

jeg har da vitterlig ikke sagt jeg ikke liker tråden.

Ta WeatherPod som eksempel da? Vis meg den appen for iPhone med samme funksjoner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke holde seg til temaet? Denne tråden er om apps til iPad, mens den tråden du linker til er om iPhone.

For det første er det to forskjellige enheter, og for det andre er en app som er "bra/best" på iPhone ikke nødvendigvis "bra/best" på iPad, eller motsatt.

• Liker 1
Skrevet

Evernote! Beste app'en noensinne... livet blir så mye lettere.. :rodmer:

Skrevet

Tusen takk til de som har kommet med forslag, mere, mere!! :)

Beklager til deg som føler deg støtt av at vi med iPad har vår egen tråd ;)

Gjest Vena Cava
Skrevet

Beklager til deg som føler deg støtt av at vi med iPad har vår egen tråd ;)

i så fall, det fortjener vi! har nettop fått iPad og må innrømme jeg var veldig skeptisk, men nå, 2 dager etter, bare eeeelsker jeg den. Så lettvint og rask, angrer ikke et sekund :-D

Skrevet

Kindle er det eneste som gir noe værdi til iPad. Den kan jo så å si ikke brukes til en dritt, siden den ikke støtter flash... ingen nettbank eller noe som helst, og den gjør ikke noe som ikke en pc (mac er også en pc) gjør bedre og raskere... Men den kindle appen er nydelig! Nettbrett er helt ypperlig til å kjøpe og lese bøker på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...