Gå til innhold

Råd til dyp depresjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått tom for ideer. Føles som jo mer jeg prøver, jo dypere synker jeg. Hjelp...?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt antidepressiva? Har du en behandler du føler deg komfortabel med? Har du vært innlagt/vurdert innleggelse?

Gjest Gjest_for_a_gi_r
Skrevet

Hei du. Kan du prøve å søke på nett etter "kognitiv terapi", lese deg opp på det temaet, og gjøre litt reseach hvor det finnes slik terapi-hjelp i nærheten av deg? Det har vært det absolutte eneste som har fungert på meg, jeg har vært plaget med depresjon helt siden tenårene, men denne teknikken har; etter litt prøving og feiling, vært den som har gitt meg kontrollen.

Sjekk Modum Bad, eller andre innleggelses-steder som kan hjelpe deg på vei. Gull verdt!

Jeg skal nevne at denne vinteren ble jeg sløv/lat på å bruke teknikkene, og jeg falt i en gruve av depresjon igjen. Klarte ikke krype ut av hullet på en stund, men nå i vår da sola tittet frem så trakk jeg pusten dypt, og klarte endelig å få meg til å terpe på teknikkene igjen. Og de fungerer!

Ønsker deg all lykke til.

Pst! Medisin over en liten periode kan være litt hjelp om man gir det tid, det ble en liten støtte da jeg startet for alvor med kognitiv terapi; var langt nede da.

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt antidepressiva? Har du en behandler du føler deg komfortabel med? Har du vært innlagt/vurdert innleggelse?

Går på noen tabletter ja. Men merker ikke noe til dem. Har prøvd sikkert ti tabletter som ikke var riktig. Kanskje jeg skal prøve igjen, men hva om jeg blir verre.. Føler jeg er på et bra sted, bortsett fra at jeg er deprimert. Vil ikke ødelegge noe eller forandre meg igjen.

Har ingen behandler nå nei, det er så vanskelig å snakke med dem. Vurderer innleggelse men da må jeg i så fall på voksenavdelingen, noe jeg er litt redd for. Har vært på ungdomsklinikk men det gikk så skeis sist gang.

Takk for svar, det betyr mye

AnonymBruker
Skrevet

Hei du. Kan du prøve å søke på nett etter "kognitiv terapi", lese deg opp på det temaet, og gjøre litt reseach hvor det finnes slik terapi-hjelp i nærheten av deg? Det har vært det absolutte eneste som har fungert på meg, jeg har vært plaget med depresjon helt siden tenårene, men denne teknikken har; etter litt prøving og feiling, vært den som har gitt meg kontrollen.

Sjekk Modum Bad, eller andre innleggelses-steder som kan hjelpe deg på vei. Gull verdt!

Jeg skal nevne at denne vinteren ble jeg sløv/lat på å bruke teknikkene, og jeg falt i en gruve av depresjon igjen. Klarte ikke krype ut av hullet på en stund, men nå i vår da sola tittet frem så trakk jeg pusten dypt, og klarte endelig å få meg til å terpe på teknikkene igjen. Og de fungerer!

Ønsker deg all lykke til.

Pst! Medisin over en liten periode kan være litt hjelp om man gir det tid, det ble en liten støtte da jeg startet for alvor med kognitiv terapi; var langt nede da.

Takk, jeg skal prøve å lese om det:)

Skrevet

Du burde oppsøke psykolog. Depresjon er utrolig tungt, og man trenger noen å snakke med som man kan fortelle alt til og som kanskje kan hjelpe deg med å se ting fra andre vinkler. Innleggelse kan jo være en løsning, og voksenpsykiatrisk er ikke så ille, men ser også at noen har nevnt for eksempel Modum bad, og det hadde jo kanskje vært et enda bedre alternativ da man får jobbet enda mer med problemene på et sånt sted. Ulempen er jo kanskje at det som oftest er lange ventekøer, og da kan jo en innleggelse på voksenpsykiatrsik være en løsning i mellomtiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går på noen tabletter ja. Men merker ikke noe til dem. Har prøvd sikkert ti tabletter som ikke var riktig. Kanskje jeg skal prøve igjen, men hva om jeg blir verre.. Føler jeg er på et bra sted, bortsett fra at jeg er deprimert. Vil ikke ødelegge noe eller forandre meg igjen.

Har ingen behandler nå nei, det er så vanskelig å snakke med dem. Vurderer innleggelse men da må jeg i så fall på voksenavdelingen, noe jeg er litt redd for. Har vært på ungdomsklinikk men det gikk så skeis sist gang.

Takk for svar, det betyr mye

Det finnes mange forskjellige typer antidepressiva, og om de du får ikke fungerer finnes det sikkert andre du kan prøve.

Jeg synes du skal ta kontakt med lege og få en henvisning til en som kan gi deg behandling. Det er kjempeskummelt å snakke med folk man ikke kjenner, men man trenger ikke å begynne å snakke om det som er vanskelig med en gang. Man kan bruke en stund på å bli kjent, og nærme seg kjernen sakte.

Lykke til, håper du blir bedre!

• Liker 1
Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet og d-vitamin?

Min mann havnet i en depresjon pga d-vitamin mangel. Etter å ha startet på d-vitamin tilskudd forsvant depersjonen som ved et trylleslag.

Det er iallefall verdt å sjekke ut. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...