Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg startet på min første p-pille (Loette) for noen måneder siden, tror det er ca 4. Og jeg har lagt merke til at jeg ofte begynner å blø når jeg er midt på brettet... Sist måned fikk jeg mensen midt på brettet, og den varte ut de vanlige pillene og sukkerpilleuken, altså ca. 2 uker... Synes dette er lenge å ha mensen! Trodde det skulle ordne seg etter en stund på pillen, men neida, her sitter jeg i dag, med ca 9 virkningspiller igjen før sukkerpilleuken, og har fått mensen. Hvorfor skjer dette? Blir ganske sår av å bruke tamponger i en så lang periode, og kjipt å ikke kunne ha sex med kjæresten på 2 uker....... Tenker kanskje å gå til helsestasjonen/legen for å få byttet merke, tror dere det kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt merke! Kan hende du ikke tåler de, jeg tåler ingen p-piller. Går på minipiller, det funker fint =)

Skrevet

Skjedde noe ala det samme med meg, og det gikk over da jeg byttet merke. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du hoppet over noen pillefri perioder i det siste? Det kan isåfall forstyrre syklusen og gi sånne ubeleilige blødninger. Hvis ikke ville jeg ha byttet merke ja. Etter fire måneder burde man ha kontroll på blødningene, så jeg tror ikke det er noen vits i å vente å se om det blir bedre.

Skrevet

Hadde samme problemer når jeg gikk på loette, bytt p pille merke du:)

Skrevet

Hoppet over en eller to på forrige brett, men har tatt sukkerpillene også på dette brettet og ikke hoppet over noe. Tror jeg får bytte merke ja; for dette funker jo ikke så bra... :)

AnonymBruker
Skrevet

Hoppet over en eller to på forrige brett, men har tatt sukkerpillene også på dette brettet og ikke hoppet over noe. Tror jeg får bytte merke ja; for dette funker jo ikke så bra... :)

Det kan være nok til at du får tull i syklusen. Man bør ikke hoppe over pillefri før man har gått på pillen i tre måneder. Ikke fordi det er farlig, men fordi det kan bli mye kluss med blødninger i tide og utide.

Men du bør jo bytte merke om du ikke er fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...