Gjest *Røyskatt* Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Har akkurat malt vinduskarmer, og siden selve vinduene er kjøpt i RAL 9010, fikk jeg ordnet maling i denne til karmene rundt og. Det er en helt hvit farge, men jeg er liksom ikke vant med RALsystemet i det hele tatt. Tlsvarer dette faregn Bomull hos Jotun? Vurderer å kjøpe mer av den, og male taket på nytt..
Sugerøret Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 (endret) ifølge fargekartet er det hvit- Men litt vanskelig å si da skjerm+skjermkort+innstillinger osv spiller inn. Og så er jo hvitt ikke bare hvitt lengre Endret 25. april 2012 av Kårky
O'hara Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 RAL-systemet er beregnet for Bengalack, som regel. Vanlig maling går på NCS-systemet. Disse to fargekartene er ikke det samme. Hvilken type maling har du malt karmene i?
Gjest *Røyskatt* Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 RAL-systemet er beregnet for Bengalack, som regel. Vanlig maling går på NCS-systemet. Disse to fargekartene er ikke det samme. Hvilken type maling har du malt karmene i? Jeg har malt karmene i vanlig jotun for lister. Ba bare i butikken om å få det i RAL fargekoden siden vinduene var kjøpt i den.
Gjest Best Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 RAL-koder er ofte brukt på metallprodukter i industrien. Karmer, branndører, maskiner, verktøy og biler. Innbiller meg at det er ett tysk fargesystem, men jeg vet ikke for sikkert.
O'hara Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Jeg har malt karmene i vanlig jotun for lister. Ba bare i butikken om å få det i RAL fargekoden siden vinduene var kjøpt i den. Da ber du bare om å få samme farge på maingen til taket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå