Gå til innhold

Lukt i underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 16 år som merker at det lukter vondt i underlivet mitt. Det er ikke bare jeg som merker det, men vennene mine også og det plager meg så utrolig mye! Jeg vasker ikke underlivet med såpe, jeg bare skylder med vann og sånt. Det klør heller ikke nedentil og jeg er ikke sår. Jeg har litt utflod men som ikke renner, den er bare inni skjeden. Hvorfor lukter det så vondt og hvordan blir jeg kvitt det uten å gå til legen? Jeg har ingen fastlege som jeg kan gå til og jeg bor i en liten by der alle kjenner alle, hvordan skal jeg få det bort?

Hadde blitt UTROLIG glad for svar så fort som mulig!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må gå til lege. Har dere ungdomshelsestasjon der du bor? Alle har vel fastlege? Kan du ta kontakt med helsesøster på skolen? Selv om du bor et lite sted så har helsesøster/lege/sykepleier fullstendig taushetsplikt og underlivsplager/lukt er noe de støter på hver dag.

Det kan høres ut som bakteriell vaginose. Da må du gå til lege og få antibiotika.

Det går forresten an å vaske de ytre områdene nedentil med mild intimsåpe, men ingen såpe skal innenfor de inde kjønnsleppe. Du skal heller ikke skylle med vann oppi vagina.

Men er det virkelig slik at vennenene dine lukter det?

Gjest gjesten
Skrevet

Jeg er en jente på 16 år som merker at det lukter vondt i underlivet mitt. Det er ikke bare jeg som merker det, men vennene mine også og det plager meg så utrolig mye! Jeg vasker ikke underlivet med såpe, jeg bare skylder med vann og sånt. Det klør heller ikke nedentil og jeg er ikke sår. Jeg har litt utflod men som ikke renner, den er bare inni skjeden. Hvorfor lukter det så vondt og hvordan blir jeg kvitt det uten å gå til legen? Jeg har ingen fastlege som jeg kan gå til og jeg bor i en liten by der alle kjenner alle, hvordan skal jeg få det bort?

Hadde blitt UTROLIG glad for svar så fort som mulig!!

Jeg støtter det forrige innlegget, snakk med helsesøster på skolen. Det høres veldig ut som bakteriell vaginose, har hatt det flere ganger selv. Du trenger en antibiotikakur som du får på resept. I tillegg har jeg god erfaring med Multigyn Acti-gel, en "gele" du får kjøpt på apoteket. Men du må absolutt ta antibiotika! Det er veldig smart av deg å bare skylle (utvendig) med vann, og ikke bruke såpe nedentil i det hele tatt.

Du har min fulle sympati. Det er forferdelig å gå rundt å lukte sånn, og være redd for at andre merker det. Lykke til :-) !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...