Gå til innhold

Til dere som bruker(har brukt) laktulose/duphalac


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye tok dere, og tok dere morgen og kveld?

Er det et "system" på når man må do iforhold til når man tar det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det vanlige er å ta 15-30 ml daglig. Du kan ta alt på morgen, kveld eller dele det opp. Ville anbefalt deg å starte med 15 ml for å se om dette er tilstrekkelig. Du vil nok merke effekt iløpe av 24 timer. Vist du ikke er veldig obstipert eller 80 år :) Har du foresten prøvd andre ting først? laktulose er sterke saker og det beste er at du får i gang magen med naturlige hjelpemiddel. Svisker funker alltid bra for meg om det blir litt lenge mellom toalettbesøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vanlige er å ta 15-30 ml daglig. Du kan ta alt på morgen, kveld eller dele det opp. Ville anbefalt deg å starte med 15 ml for å se om dette er tilstrekkelig. Du vil nok merke effekt iløpe av 24 timer. Vist du ikke er veldig obstipert eller 80 år :) Har du foresten prøvd andre ting først? laktulose er sterke saker og det beste er at du får i gang magen med naturlige hjelpemiddel. Svisker funker alltid bra for meg om det blir litt lenge mellom toalettbesøkene.

Er gravid. Da er det ingenting annet som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Duphalac i alle mine svangerskap og det har holdt meg i sjakk. Det er ulikt hva folk trenger - jeg pleide å ta en spiseskje daglig. Andre vet jeg må bruke mere. Start smått og sjekk hva du trenger... Den er ikke vanedannende og det er bra! Sønnen min bruker denne også i perioder da han sliter tidvis med forstoppelse. Vi ble anbefalt den av legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd alternativene er det bare å starte forsiktig og finne ut hvor mye som passer deg. Husk å drikk mye :) Lykke til med svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lactulose er ikke sterke saker, det er ufordøybart sukker. Så enkelt.

Enig at man skal prøve mere væske, bevegelse, grønnsaker først.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boff, den smaken... Seigt, flytende sukkersirup :ninja:

Men funker som bare det!

TS, prøv deg frem du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boff, den smaken... Seigt, flytende sukkersirup :ninja:

Men funker som bare det!

TS, prøv deg frem du! ;)

Prøv oxytarm plomme, litt dyr, men funker over natta om du tar den på kvelden. Når du tar den vil du føle deg herlig lett som en :fjert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt 15 ml på kvelden til nå i 3 dager, og det ser ut til å funke. Har fått litt luft og lustsmerter i magen, men det håper jeg går over når magen har fått stabilisert seg igjen :)

Takk for svar :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...