Gå til innhold

Er denne setningen helt på bærtur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

«They fall in love and begin meeting in secret to have sex and conspire against the Party, just as much for the thrill of rebelling and doing something illegal as for their own satisfaction.»

Det jeg vil få fram, helst i én eller max to setninger, er at disse to personene forelsket seg og starter et hemmelig forhold hvor møtes i hemmelighet for å ha sex (som er viktig å fram) og konspirerer/snakker negativt om partiet. Det er også viktig å få fram at det ikke kun er fordi de er forelsket og nyter sexen, men vel så mye fordi de nyter det å gjøre noe ulovlig og rebelsk. Det er som om hver gang de har sex så er det en stille liten protest mot partiet og hele samfunnet.

Og ja, det er snakk om 1984 av George Orwell :) Skal levere oppgaven i løpet av noen timer, og det er kun denne ene setningen jeg har igjen å fikse på, men har sett meg helt blind på den! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Hadde selv skrevet "They fall in love and start meeting in secret to have sex..."

Edit: men er ikke ekspert nok til å si om den er bedre/verre enn det du skrev, det så ikke ut som om du hadde noen større feil i setningen :)

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at jeg ville brukt "start" i stedet for "begin", men ellers synes jeg setningen er veldig bra :) Mulig jeg ville satt et komma etter "illegal".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! Byttet ut «begin» med «start», og da så det mye bedre ut :)

Så nå er oppgaeven sendt, og vi satser på 6-ern! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...