pratesyk Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Jeg har arvet en barneseng av mine besteforeldre, og tenkte jeg skulle begynne å male den.. Er set farlig for meg å puste inn dette? Har lest på pakken, står ingenting om Det. Er butinox Vannmaling. Takker for svar.. Er forresten 27 uker på vei
Schadenfreude Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Malingsbutikkene har informasjonsark om de ulike malingstypene hvor slikt står, hør med dem? Generelt bør man unngå maling under svangerskapet. Vannmaling er ikke så intenst mens du maler, men avgir avgasser i flere uker etterpå. Mens oljemaling stort sett gir seg med avgasser når det er tørt.
O'hara Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Vanlig vannbasert maling beregnet for vegg er ikke anbefalt for å ha på trevirke, som jeg går ut fra sengen er. Mal med Sens du, den sitter på trevirke og den er ikke skadelig for deg selv om du er gravid. Husk bare å ha vinduet åpent når du maler så rommet holder seg kjølig og du slipper det lille av avgassing som det er. 1
Concertina Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Generelt bør man unngå maling under svangerskapet. Vannmaling er ikke så intenst mens du maler, men avgir avgasser i flere uker etterpå. Mens oljemaling stort sett gir seg med avgasser når det er tørt. Stemmer ikke. Det stemte før, men mye har skjedd. Vanlig vannbasert maling avdamper i inntil 4 uker, mens moderne oljemaling er såpass komplekse at de avgasser lengere. Jeg ville enten malt med Sens/Butinox greenroom i godt utluftet rom, eller satt det bort til noen andre (og da latt det stå til lufting i et annet rom enn det som skal brukes i minimum 28 dager før bruk).
Schadenfreude Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Stemmer ikke. Det stemte før, men mye har skjedd. Vanlig vannbasert maling avdamper i inntil 4 uker, mens moderne oljemaling er såpass komplekse at de avgasser lengere. Jeg ville enten malt med Sens/Butinox greenroom i godt utluftet rom, eller satt det bort til noen andre (og da latt det stå til lufting i et annet rom enn det som skal brukes i minimum 28 dager før bruk). Såpass, ja. Det er ikke så lenge siden jeg sjekket dette, fordi vi skulle male et rom selv (typ en måned siden), men da har tydeligvis ikke alle fått med seg det siste, nye. Vi brukte Sens, og syns den var veldig grei å jobbe med. Men vet ikke hvor godt den fungerer på møbler?
Maryell Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Sens har såvidt jeg vet kommet med en ny maling som er til lister og dører osv. Den burde funke fint.
O'hara Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Sens kan man bruke på "alt", det er ingen problemer med å bruke det på trevirke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå