Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente på 15 år, fikk mensen for ca ett år siden, men helt fra starten av var mensen helt uregelmessig. Jeg tenkte ikke stort på det, men etter 3-4 måneder sa jeg det til mamma og vi bestemte oss for å dra til legen. så da har jeg vært hos min fastlege og tatt blodprøver som jeg fikk tilbake. Men det var i følge han, ikke noe galt. :tristbla: jeg håpet på å få en slags diagnose eller noen piller som kunne hjelpe meg, men det skjedde ikke. Nå, noen uker senere, har jeg fortsatt uregelmessig mensen, så jeg har blitt litt paranoid- HAR JEG PCOS SYNDROM? Noen som kan hjelpe meg? jeg veier rundt 60 og er rundt 170 høy, ikke noe andre bivirkninger enn dette med mensturasjonen. HADDE VÆRT TIL STOR HJELP MED SVAR! :S

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra jeg fikk mensen første gang til den ble regelmessig tok det faktisk 4 år. Hos noen tar det kortere tid, men det er svært sjelden mensen kommer klokkemesig det første året eller 2, så det du opplever er nok ganske så normalt.

Jeg hadde den en måned så var den borte 2 eller 3 måneder før den plutselig dukket opp igjen og da kanskje 2 ganger i løpet av en måned. Når legen din ikke finer noe galt med deg så vil jeg anta at den kommer regelmessig etter hvert

Skrevet

roro du skal overhodet ikke bekymre deg, det er NORMALT at mensen er ustabil den første tiden, hadde din ikke vært det så hadde det vært unormalt. For noen tar det noen år før den blir stabil, noen ganske fort, og for andre aldri. Uten at det nødvendigvis er noe galt.

Uten p-piller har jeg selv ustabil mens, og jeg har hatt mensen i ca 20 år! Er frisk som en fisk :) Og det er helt sikkert du og :jepp:

Skrevet

Det er mer normalt at det tar noen år før man får regelmessig syklus enn at man blir regelmessig med en gang. Mange er uregelmessige hele tenårene. Så dette skal du ikke tenke på i det hele tatt. Legen fant ingenting ved undersøkelse, samtale eller blodprøve, så da har du ikke PCOS eller noe som helst annet som feiler deg.

Gjest "gjest"
Skrevet

Tar sin tid før den stabiliserer seg.

Skrevet

okay, godt å vite. Ble ganske mye roligere nå hehe ;)

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, skulle trodd moren din aldri hadde hatt mensen... For en reakson :overrasket: Det der er da helt normalt!!

Skrevet

Herlighet, skulle trodd moren din aldri hadde hatt mensen... For en reakson :overrasket: Det der er da helt normalt!!

Jeg synes moren virker omtenksom. Det er ingenting i veien med å ta en legesjekk om man er usikker på noe, heller en for mye enn en for lite. På denne måten sikrer moren både at datteren kan senke skuldrene og vite at det ikke er noe i veien, og får sjekket ut at det (mot all formodning) ikke er noe i veien.

Mamma tok meg med til leggen etter at jeg hadde hatt mensen 2-3 år. Jeg hadde styrtblødninger, og en sykedag i forbindelse med hver mens på grunn av smerte. Mamma trudde ikke det var noe å gjøre med dette, men legen foreslo p-piller. Og jeg fikk et nytt liv med tanke på blødninger og smerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...