AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Vanligvis drikker jeg mellom 1,5-3 l. Coca cola i løp av den dag. (ja, jeg VET det er alt for mye) Nå vil jeg kutte det helt ut, har prøvd lenge, men jeg sprekker hele tiden! Får vondt i hodet, dårlig humør og fungerer dårlig uten min daglige dose cola! Noen her som har greid å kutte dette helt ut ?
Aeternitas Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Dessverre, men jeg kunne skrevet innlegget selv, derfor vil jeg gjerne følge tråden for råd.. Hihi. Drikker alt for mye cola
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Ja, bytt til pepsi max, så bytter du til pepsi kun om morgenen (vann resten av dagen) og så kan du gå over til vann helt =) Funket fint for meg etter mange år med å kun drikke cola.
SoftKitty Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Ja, men jeg drakk ikke så mye som deg.. Kuttet helt ut i en periode, så begynte jeg å drikke det igjen men mye sjeldnere. Kan det være koffeinmangel som gjør at du får hodepine? Prøv en kopp te eller kaffe istedet:) 1
Gjest Bobler Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Ja, bytt til pepsi max, så bytter du til pepsi kun om morgenen (vann resten av dagen) og så kan du gå over til vann helt =) Funket fint for meg etter mange år med å kun drikke cola. Sikkert veldig bra å starte dagen med BRUS. Og Pepsi Max blir man da like avhengig av (om ikke mer). TS: Drikk te i stedet, evt kaffe. Ha ALLTID kaldt vann tilgjengelig og unn deg en halvliter på lørdagene. 1
Annie142 Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Har selv vært colaavhengig og brukte laang tid på å kutte det ut. Nå har jeg ikke drukket brus på ett og halvt år ca. I begynnelsen måtte jeg erstatte colaen med farris med smak og mye juice. Etter ett par måneder frister brus lite, og idag husker jeg ikke hvordan cola engang smaker. Det eneste som funket for meg var å kutte det helt ut, slik at jeg ikke faller tilbake til gamle vaner. Var utrolig verdt det, siden jeg mistet mye av den sukkeravhengigheten jeg hadde 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 lett.. drikk masse kaffe.. bli vant til vond mat(sardiner,tunfisk,makrell i tomat). blåsser egentlig i om du syntes det er vanskelig, det var hvertfall slik jeg sluttet.
strwberry Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Da er vi to TS! Drikker Pepsi max jeg da.. Prøvde å slutte men fikk enormt mye hodepine. Gikk ikke for meg altså..
Jinta Skrevet 24. april 2012 #9 Skrevet 24. april 2012 Ja jeg elsket cola før, men sluttet og nå synes jeg ikke det smaker godt engang. BARE til hamburger. Så det er fullt mulig. 1
Strikkemamma Skrevet 24. april 2012 #10 Skrevet 24. april 2012 (endret) Jeg har klart det!! Husker ikke sist jeg drakk brus:) Og ikke har jeg lyst på heller.. Edit: skrivefeil. Endret 24. april 2012 av Susih89
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #11 Skrevet 25. april 2012 Jeg bare kuttet tvert av, drakk før rundt 1,5 l pr dag, noen ganger mer. Hodepinen var der, men den gikk over etter noen dager Hadde en lang periode helt uten, nå kan jeg unne meg litt i helgene om jeg vil uten å miste helt kontrollen
Pysa Skrevet 25. april 2012 #12 Skrevet 25. april 2012 Jeg byttet ut pepsi max med sprite zero, fikk hodepine i noen dager, men det var godt å ha brus likevel. Sprite zero ble deretter byttet ut med smaksatt vann (eks bris). Nå drikker jeg bare litt brus av og til. Hadde tidligere prøvd å kutte tvert og bare drikke vann, men det ble for stor overgang. 1
Minni-Mus Skrevet 25. april 2012 #13 Skrevet 25. april 2012 Jeg har klart å kutte ut cola. Jeg prøvde mange ganger å slutte, men klarte det ikke. Til nok ble nok. Det meste sitter i tankene og hvor viljesterk man er. Jeg bare bestemmte meg at nå var det nok. Drakk pepsi max og cola zero en periode. Syntes det smakte stygt, og at det bare var dumt å drikke det også egentlig. Men det fikk meg over colaen. Nå tar jeg hgjerne et glass cola eller annen brus i helgene, men ikke mye, et par glass max.
edderkoppdame Skrevet 25. april 2012 #14 Skrevet 25. april 2012 Hei, jeg heter Mia og har vært brusfri i fire og et halvt år. Det begynte med et lite glass til barnetv, deretter fikk jeg hele glassflasken og så fikk vi halvliterflasker. Det har bare ballet på seg. Til slutt må man bare se seg selv i speilet og si at "nok er nok". Tok tid den avvenningen og det har hendt at jeg har sprukket i forbindelse med fyllasyke, men sakte men sikkert kunne jeg se på meg selv som brusfri. Synes dere er flotte mennesker som endelig har klart å erkjenne at dere har et problem og valgt å stå frem på forum. Nå er vel neste steg å innrømme dette for deres nærmeste? 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #15 Skrevet 25. april 2012 Det gjelder bare å få en tannlegeregning på 9000 kr, holde ut hodepinen man får når man slutter, og tvinge seg selv til å bare drikke pepsi max i helgen.. :gjeiper:
Katniss Skrevet 25. april 2012 #16 Skrevet 25. april 2012 For noen år tilbake kuttet jeg ut all koffein cold turkey. Misunner dere ikke den sviende hodepinnen dere får. (Jeg var dum og begynte å drikke brus og kaffe igjen.)
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #17 Skrevet 25. april 2012 Ja, jeg hadde en periode hvor jeg ikke drakk cola i det hele tatt. Kanskje 1-2 år? Drakk heller annen brus som rødbrus, da koffein har en uheldig virkning på meg. Jeg begynte så å drikke det igjen for å se om jeg reagerte på koffein, og etter noen år med drikking, har jeg nå sluttet igjen. Det værste er at jeg ikke kan drikke cola når jeg spiser taco, for det ELSKER jeg. Men greier meg fint med vann nå Har forresten kuttet ut all brus.
Meridian Skrevet 26. april 2012 #18 Skrevet 26. april 2012 (endret) Vanligvis drikker jeg mellom 1,5-3 l. Coca cola i løp av den dag. (ja, jeg VET det er alt for mye) Nå vil jeg kutte det helt ut, har prøvd lenge, men jeg sprekker hele tiden! Får vondt i hodet, dårlig humør og fungerer dårlig uten min daglige dose cola! Noen her som har greid å kutte dette helt ut ? Ja, jeg kuttet det helt ut på bursdagen min for snart 4 år siden. Jeg drakk cola på selve dagen, men utpå kvelden bestemte jeg meg. Jeg bestemte meg der og da - fra nå av skal jeg aldri mer røre cola. I dagene som gikk drakk jeg mye farris. Jeg måtte ha den sprudlende følelsen i overgangsfasen, men farris er iallfall sunt. Jeg tror det har mye med å gjøre at du virkelig bestemmer deg for dette med hele deg. Jeg hadde prøvd mange ganger før, men jeg mente det ikke innerst inne, så da sprakk jeg etter noen timer eller en halv dag. Idag drikker jeg alternativ brus. Jeg kjøper farris og blander med en god juice. Mine favoritter er tropicanas mandarin morning, eller sunnivas sydtyroleplejuice. Hvor mye du vil blande med farris og juice må du finne ut av selv, men det smaker iallfall sprudlende sunt PS: Jeg har alltid drukket mye vann, selv om jeg drakk cola. Drakk vel 1-1,5 liter cola om dagen - iff, så fælt!!! Men vann har jeg alltid vært opptatt av å drikke! Farris og juice er dyrt å kjøpe, så jeg drikker ikke litervis om dagen. Endret 26. april 2012 av Bølle
Casall Skrevet 26. april 2012 #19 Skrevet 26. april 2012 Jeg driver med det nå, og er på god vei. Har drukket 4 glass på snart 3 uker, før kunne jeg drikke 3-4 glass på en dag. 1
Celestia Skrevet 27. april 2012 #20 Skrevet 27. april 2012 (endret) Jeg har kuttet det helt ut jeg også! Er superstolt av meg selv, faktisk! For det er ingen enkel oppgave! Jeg begynte også å drikke pepsi max, men den må virkelig være ISKALD for å være drikkbar! :gjeiper: Jeg drakk forøvrig 1,5-2 liter om dagen... Endret 27. april 2012 av Celestia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå