Emas Skrevet 14. mai 2012 #21 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Tusen takk for svar! Kan jeg spørre hvor gammel du var når du begynte på sykepleien? Og hvilken skole og kull du går nå? Jeg begynner mest sannsynlig på Høgskolen i Bergen til høsten, og kunne gjerne tenkt meg å høre om litt erfaringer fra flere som går der. Er også skeptisk til praksis på sykehjem og hjemmesykepleie, da jeg (som sikkert mange andre) mer ser for meg å jobbe på sykehus det året mellom sykepleie og jordmorutdanningen. Er fagene vanskelige? Ser det er mye "pleie" fag, logisk nok;) Har i forbindelse med jobbingen i organisasjonen hatt en del å gjøre med pasientkontakt, og jeg trives veldig med det. Er også den alle venninner ringer til når de skal ha med noen på sykehuset og slikt, siden jeg er flink til å forholde meg rolig, og jeg liker å tro at jeg er flink med mennesker. Ahh, forstår ikkje ditta med sitat, men i alle fall... Eg kan fortelje litt om sjukepleien på Hib, eg går første året der no... For å vere heilt ærlig med deg, synest eg at det er ein møkka skule! Greie nok lærarar i dei ulike faga, men sosialt og fasilitetsmessig er det ein diger nedtur! Det er utrulig stort og dårlig miljø, men no skal det seiast at eg er i ei ekstremt dårlig studiegruppe...Eg synest i tillegg at det er svært dårlig oppfylging frå ledelsen i ulike vansklige situasjonar. Arbeidsmengda er mykje større enn f.eks Haraldsplass, og mykje av opplegget er dårlig/rart lagt opp... Men for all del, dette er mi erfaring, eg veit om folk som likar seg, og har likt seg godt der:) Sjølve sjukepleiefaget synest eg er supert, eg har difor søkt over til ein anna skule, for å klare å gjennomføre utdanninga Endret 14. mai 2012 av Emas
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå