AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Jeg har funnet ut at jeg er biseksuell. Jeg og mannen har hatt en skikkelig dårlig periode i forholdet som har vart i godt over et år. Det ble ikke noe bedre etter at jeg for et halvår siden nermest forelska meg i ei i klassen, og ble helt idiot etter dette. Kommenterte alt av bilder og statuser på facebook, skrev med henne hele tiden, hadde de villeste fantasier osv. Tok meg selv kraftig i nakken etter at hun ble gravid. Tok en god stund å komme over henne, men det gikk. Etter det begynte jeg å fantasere om damer generelt. Har et par-tre stykker som jeg kunne gjort hva som helst for å fått hoppa til sengs med. Jeg drømmer om de når jeg en sjelden gang har sex med mannen. Fokuset mitt er på HELT feil sted, og dette har gjort at mannen holdt på å gå fra meg. Jeg fortalte til slutt hva som sto på, han ble fortvila for at han ikke strekker til osv. Jeg sa til han at det ikke hadde noen verdens ting med han og gjøre, og jeg LOVET å skjerpe meg og ta mer hensyn til han. Jeg overbeviste han om at jeg ikke har rota med noen- og ikke kom til å gjøre det. Han ga uttrykk for alt av flørting osv ikke var greit, det var jo det samme som om han ville ha gjort det med jenter. Og det forstår jeg. Nå, etter at vi har ordna opp sitter jeg igjen med en.. ? følelse. Til nå så har jeg flørta litt osv med jenter, men nå vet jeg at det ikke er lov. Jeg har så lyst på jenter at jeg blir gal.. Og å gå fra han er uaktuelt. Trekant kommer aldri til å skje. Noen som har vært i samme situasjon? 1
Minya Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Offtopic; Biseksuell betyr at du vil ha sex med kvinner i tillegg til menn. Bifil derimot betyr at du forelsker deg i begge kjønn. Prøv å bruk korrekte termer. Det du beskriver her er biFIL. 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Offtopic; Biseksuell betyr at du vil ha sex med kvinner i tillegg til menn. Bifil derimot betyr at du forelsker deg i begge kjønn. Prøv å bruk korrekte termer. Det du beskriver her er biFIL. Det er ingen forskjell på å være bifil og biseksuell. Hun bruker korrekte termer. 7
Gjest Cosette Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Offtopic; Biseksuell betyr at du vil ha sex med kvinner i tillegg til menn. Bifil derimot betyr at du forelsker deg i begge kjønn. Prøv å bruk korrekte termer. Det du beskriver her er biFIL. TS ber om råd i en vanskelig situasjon, og det eneste innspillet du kommer med er en klage på bruken av termer (som forresten er fullstendig akseptabel, bifil og biseksuell er to ord som egentlig denoterer det samme)? Empatien og vennligheten her inne slår meg over ende noen ganger.. Til TS: Jeg tror vi alle til en viss grad er disponerte for tiltrekning mot det samme kjønn. Kan dette bare være en fase som har oppstått som en reaksjon på den vanskelige perioden i forholdet med mannen din? Eller kan det hende at du hele tiden har hatt denne dragningen liggende, uten å slippe den til før nå? Kanskje gjør du fantasien større enn det er ved å dyrke den (som en slags fluktmekanisme fra forholdets problemer)? Er det helt utenkelig at mannen din vil la deg virkeliggjøre en av disse fantasiene du har? Jeg vet at hvis jeg hadde en partner som slet med disse tankene ville jeg vurdert å la vedkommende teste ut en fantasi for å sjekke om det kun er nettopp fantasi, eller om det er noe som stikker dypere. Om du skulle finne ut at det faktisk stikker dypere for deg må du før eller siden ta et valg, det er ikke sunt å undertrykke hvem man egentlig er over lengre tid. Du kan ikke "skjerpe deg" bort fra deg selv og din seksuelle orientering, det går ikke an. 2
Gjesten Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Offtopic; Biseksuell betyr at du vil ha sex med kvinner i tillegg til menn. Bifil derimot betyr at du forelsker deg i begge kjønn. Prøv å bruk korrekte termer. Det du beskriver her er biFIL. Bifil og biseksuell er akkurat det samme. Det er bare tullete nordmenn som har begynt å leke med det faktum at vi har to ord for samme ting. TS: Jeg vet dessverre ikke om det er noe særlig du kan gjøre. De fleste får følelser for en annen enn partneren sin fra tid til annen, og i mitt hode utgjør det ikke store forskjellen om den andre er en kvinne eller en mann. Jeg kan derimot godt forstå at dette er forvirrende og vanskelig for deg, spesielt hvis du nettopp har funnet ut at du er bi, med tanke på at du sikkert er godt voksen siden du har både mann og barn. Det beste du kan gjøre er vel å ta tiden til bruk. Ikke skam deg over fantasiene og tankene dine. Å ha klare regler for hva som er greit i et forhold, er helt nødvendig, men hva du fantaserer om har han ikke rett til å verken vite eller legge retningslinjer for. I mellomtiden bør du pleie forholdet til mannen din. Gjør hyggelige ting sammen, prøv å få litt tid til bare dere der dere koser dere og slapper av. 1
Berit1987 Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 TS ber om råd i en vanskelig situasjon, og det eneste innspillet du kommer med er en klage på bruken av termer (som forresten er fullstendig akseptabel, bifil og biseksuell er to ord som egentlig denoterer det samme)? Empatien og vennligheten her inne slår meg over ende noen ganger.. Til TS: Jeg tror vi alle til en viss grad er disponerte for tiltrekning mot det samme kjønn. Kan dette bare være en fase som har oppstått som en reaksjon på den vanskelige perioden i forholdet med mannen din? Eller kan det hende at du hele tiden har hatt denne dragningen liggende, uten å slippe den til før nå? Kanskje gjør du fantasien større enn det er ved å dyrke den (som en slags fluktmekanisme fra forholdets problemer)? Er det helt utenkelig at mannen din vil la deg virkeliggjøre en av disse fantasiene du har? Jeg vet at hvis jeg hadde en partner som slet med disse tankene ville jeg vurdert å la vedkommende teste ut en fantasi for å sjekke om det kun er nettopp fantasi, eller om det er noe som stikker dypere. Om du skulle finne ut at det faktisk stikker dypere for deg må du før eller siden ta et valg, det er ikke sunt å undertrykke hvem man egentlig er over lengre tid. Du kan ikke "skjerpe deg" bort fra deg selv og din seksuelle orientering, det går ikke an. ENIG. Klarer du ikke legge fra deg tanken. Så gjør det. Da er det gjort. Du trenger ikke forlate mann og barn av den grunn. Kanskje var det ikke SÅ deilig? En skuffelse? Kanskje var det bare "greitt nok", og nå har du fått prøvet det. Eller det var så deilig at du vil gjøre det litt av og til. Mannen din har jo også glede av det. Du blir mer avbalansert. Anbefaler alle å i det minste å prøve. Winn-Winn dette.
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Først bør dere vel rydde opp i hvadetnåersom plager dere, og så må du nesten prøve å få igang en konstruktiv dialog med ham på dette. Denne fascinasjonen blir kansje ekstra viktig for deg når det går så dårlig med dere, men etter min mening er ikke det noe godt utgangspunkt for lek med andre. De færreste bifile har like stor dragning mot begge kjønn, og det virker jo litt drastisk å kaste alt over rekkverket fordi du har et begjær som brenner om dagen 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Jeg tror du bør utforske litt! Finne ut hva du egentlig liker og ikke. Det er ikke sikkert det er store greien når du først har gjort det. At det er tanken som tenner deg. Jeg har akkurat samme problem! Har ikke gjort noe med det enda, men hadde benyttet sjansen om jeg fikk muligheten! Hvor er du fra?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #9 Skrevet 18. mai 2012 Det er ingen forskjell på å være bifil og biseksuell. Hun bruker korrekte termer. Jo, det er det.
Gjest Evans Skrevet 18. mai 2012 #10 Skrevet 18. mai 2012 Jeg syns ikke du skal utforske noe bak ryggen på mannen din. Det bir akkurat det samme som om han skulle "utforska" ei annen dame bak ryggen din - og det ville du vel ikkje likt? Føler du at følelsene er så sterke - og så ekte - at det bryter ned både deg og han om du ikke gjør noe med det, så syns jeg absolutt du skal gjøre noe med det. Men da må du gå fra mannen din først! Jeg var sammen med menn før, men er nå kun med jenter. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i følelsene du beskriver, hvordan det er å "oppdage" og forelske seg i det samme kjønn. Men jeg var så heldig at jeg var singel
Gjest Yellow Taxi Skrevet 18. mai 2012 #11 Skrevet 18. mai 2012 Jeg tror du bør utforske litt! Finne ut hva du egentlig liker og ikke. Det er ikke sikkert det er store greien når du først har gjort det. At det er tanken som tenner deg. Jeg har akkurat samme problem! Har ikke gjort noe med det enda, men hadde benyttet sjansen om jeg fikk muligheten! Hvor er du fra? Smooth punchline. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå