AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Etter å ha vært sykmeldt i 1 år og gått på AAP i 9 måneder er jeg tilbake i jobb. Trodde det skulle gå bra, og var VELDIG glad for å være ute av nav-systemet. Ble i utgangspunktet sykemeldt pga. depresjon, og i løpet at sykemeldingsperioden hadde jeg et selvmordsforsøk. Går nå til psykiater, men da jeg jobber mye får jeg ikke vært der så ofte som jeg kanskje trenger det. Nå føler jeg meg helt utslitt. Etter jobben bare griner jeg, og før jobben kjemper jeg med å holde meg...i live...på sett og vis. Jeg vil så gjerne jobbbe og HATER å være i NAV systemet. Det får selvtillitten min helt på bånn og jeg føler meg rett og slett ubrukelig til noe som helst. Har to barn og føler at jeg ikke har ork til å gi alt jeg burde. (De er i tenårene, så de klarer mye praktisk selv...) På en måte føler jeg at jeg er ferdig.... Fikser ikke å jobbe men fikser heller ikke å gå på NAV, være trygda.....bli stigmatisert.... Psykiateren min er veldig flink og da jeg startet å jobbe igjen følte jeg meg veldig bra og fornøyd med meg selv. Jeg var fri fra NAV helvetet! Hurra! Nå er alt bare trist igjen..... Måtte bare få det ut
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Hva med å skifte jobb? Det har jeg prøvd. Flere ganger. Denne jobben trives jeg egentlig i....tror jeg. Ihvertfall godt miljø der, og en veldig forståelsesfull sjef.
Viella Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Jobber du fulltid? Det kan jo hende at det er lurt å jobbe litt mindre i en periode, for at ikke overgangen skal bli for brå. Ellers er jeg litt enig med hun over, har du mulighet til å finne en jobb som også gir det litt energi, ikke bare tapper deg for krefter?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Jobber du fulltid? Det kan jo hende at det er lurt å jobbe litt mindre i en periode, for at ikke overgangen skal bli for brå. Ellers er jeg litt enig med hun over, har du mulighet til å finne en jobb som også gir det litt energi, ikke bare tapper deg for krefter? Jeg har alltid jobbet 100%, men da jeg skulle tilbake i jobb nå tok jeg en 70% stilling for å ta hensyn til meg selv. Jeg jobber i helsevesenet og er utdannet sykepleier. Jeg aner ikke hvilken anne jobb jeg skulle tatt. Prøvde meg i kontorjobb for 1 år siden og tenkte det vile gå greit, siden jeg da ikke ville få noe ansvar, jobbe med syke mennesker (som kan være tungt)... Kontorjobben gjorde at jeg fikk for mye tid til å tenke og gruble. Klarte ikke konsentrere meg, ble bare værre. Der jeg jobber nå har jeg det så travelt at jeg ikke rekker å tenke på problemene mine, men med en gang jeg drar fra jobb er det som om noen slår meg ned i bakken, og alt blir bare svart og trist...... På jobben er jeg veldig "flink", får masse ros for at jeg er effektiv og flink med folk. Men det bryr meg ikke, jeg går bare på autopilot, da jeg er ferdig føler jeg meg bare tom....
Jinta Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Som sykepleier har man som jobb å gi omsorg, pleie og stell og så videre. Virker som det drar energien ut av deg å gi hele tiden. Jeg vet hva jeg snakker om, har selv jobbet noen år i helsevesenet og vet at man kan bli sliten av det selv om man takler selve jobben bra. Kanskje du burde tenke litt på om det er en annen type jobb du kan ha som du vil få glede og energi(da mener jeg mer livsgnist, ikke sånn at man ikke er sliten etter man kommer hjem fra jobb, for det er jo de fleste) av. Er veldig viktig å trives på jobb og ha noen man gløder for, synes jeg i hvertfall. Ikke så dumt å skifte beite av og til. Hva med å jobbe med barn, funksjonshemmede,som lærer på helse og sosial, sykepleier i leger uten grenser og reise litt f.eks eller noe i mer kreativ retning. Mange muligheter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå