Gelica Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Jeg er ute etter gode, enkle og gjerne sunne alternativer til grillen som campingmat. Er ikke noe særlig å grille om det f.eks regner. Vi har "hybelkomfyr" i forteltet med stekeovn og to plater. Ønsker ikke å lage noe som oser ned hele forteltet, men kanskje noe som kan puttes i ovnen. Diverse gode og enkle ovnsretter som ikke behøver masse forberedelser..... Noen tips?
Gjest mari kontrari Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Vet ikke helt hva du mener med campingmat, men man kan jo lage nesten hva som helst med en hybelkomfyr. (Hadde hybelkomfyr og ca en halv kvadratmeter benk de to første årene jeg studerte, det gikk fint å lage nyttårsmiddag i kollektivet for det... Det finnes en million måte å variere ovnsretter på som bare krever at du legger grønnsaker i en form med et fiskestykke eller kylling over og setter i ovnen, evt. med fløte/hakkede tomater/annet over om du vil gratinere. Se godfisk.no, matprat.no, matoppskrifter.no eller søk på "lettvint ovnsrett". Det meste kan serveres med godt brød til om du vil slippe å vaske ris/pasta/potetgryte i tillegg. Ellers tenker jeg at supper og gryteretter må være greit, da lages alt i en gryte og du slipper stekeos. Selv hadde jeg sikkert, om jeg var på campingferie, vært så lat at jeg kjøpte gode pølser som jeg kunne trekke i en gryte varmt vann og servert med hjemmelaget potetsalat til. Om du forklarer litt mer om hva slags mat du er ute etter er det kanskje lettere å komme med forslag.
Gelica Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2012 Jeg tenker mest på gode, sunne ovnsretter hvor man bare putter alt i en form og inn i ovnen :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå