AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Jeg tar allmenn påbygg hos Sonans (Ikke fullført før pga alvorlig sykdom), og hadde historie eksamen idag. Jeg har lest på denne 9-10 timer til dagen i en mnd, og vært i alle timene i løpet av våret. Sett dokumentarer, diskutert med andre etc... Jeg var sikker på at jeg kom til å få en bra karakter. Hadde en eksamen før jul som jeg fikk en 6 på. Jeg kom inn og begynte å fortelle rundt oppgaven, så nesten ikke på arket mitt engang. Så spør sensor meg om små detaljerte begivenheter jeg ikke hadde hørt om engang og som de tikke stod om i læreplanen. Jeg trodde jeg hadde tatt med alt for mange detajer til og med, da jeg også gikk over tiden (10 min). Jeg liker historie veldig godt og kan alt i sammenhenger, kriger, hvorfor de forskjellige ting utløste hverandre og konsekvenser, både i Norge og verden. Dette var jeg ikke forberedt på i det hele tatt... Datt rett i bakken, og jeg er enda i sjokk. Føler meg utrolig dum og ydmyket! Skjønner at det er noen som stryker, men jeg har virkelig gått inn for å gi alt Har også norsk nå om 2 uker. Jeg liker norsk veldig godt, men nå er jeg redd for at jeg ikke skal klare den heller... Var utrolig forberedt til historie eksamen, men årstall detaljert ang alle lang kan jeg ikke i hodet... Trodde i det minste at jeg kunne få en 2! Er det noen her som har opplevd det samme? Jeg fikk til og med noen til å høre meg i alle emner, og jeg hadde alt inne! Har alltid fått beskjed av lærerne mine at jeg ikke trenger å huske detaljer. Relevante detaljer, ja, men ikke utvoer dette... Huff vet ikke jeg, sorry for sutre-innlegg. Men måtte bare få det ut
Alfa Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 (endret) Hvis det ikke stod i lærerplanen en gang synes jeg du skal klage! Sensorere kan være kjipe ass! Jeg er sikker på at norskeksamen kommer til å gå bra Endret 23. april 2012 av Alfa 2
Lovealii Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Om du mener at karakteren er helt ute på bærtur.. Klag!! Skjønner at du er fortvilet... Håper at det ordner seg for deg 1
Gjest Vampen Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Man kan ikke klage på karakteren på muntlig, man kan bare klage på formelle feil. Hva var temaet TS? 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Hvis det ikke står i læreplanen er det vel formell feil? 2
Strikkemamma Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 (endret) Var det kun årstallene du ikke kunne? KLAG så det synger i veggene. Stryk får man kun når man ikke kan svare for seg på noe. Endret 23. april 2012 av Susih89 2
Mrs.Shadows Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Har alle 9 eksamenene nå i mai, og jeg har også lest meg opp på sonans. Frykter det samme som deg, fordi sensoren ikke aner hva som står i sonans sin læreplan.. Menmen, jeg tenker sånn at det gjør ikke så mye om jeg må ta opp igjen noen fag. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 Var det kun årstallene du ikke kunne? KLAG så det synger i veggene. Stryk får man kun når man ikke kan svare for seg på noe. Mener du at man står ved å svare riktig på en av 15 spørsmål gjennom hele eksamen?
Gjest Vampen Skrevet 23. april 2012 #9 Skrevet 23. april 2012 Har alle 9 eksamenene nå i mai, og jeg har også lest meg opp på sonans. Frykter det samme som deg, fordi sensoren ikke aner hva som står i sonans sin læreplan.. Menmen, jeg tenker sånn at det gjør ikke så mye om jeg må ta opp igjen noen fag. Det er vel uansett Kunnskapsløftet du eksamineres i, ikke Sonans egen læreplan. 7
strwberry Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 Huff Men får man ikke pengene tilbake hvis man stryker?
Gjest Vampen Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 Hvis det ikke står i læreplanen er det vel formell feil? Det kommer helt an på. Om man får stryk fordi man ikke kan svare på ting som står i læreplanen, ja. Men det synes jeg høres veldig pussig ut.
Strikkemamma Skrevet 23. april 2012 #12 Skrevet 23. april 2012 Mener du at man står ved å svare riktig på en av 15 spørsmål gjennom hele eksamen? Huh?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #13 Skrevet 23. april 2012 Jeg tar allmenn påbygg hos Sonans (Ikke fullført før pga alvorlig sykdom), og hadde historie eksamen idag. Jeg har lest på denne 9-10 timer til dagen i en mnd, og vært i alle timene i løpet av våret. Sett dokumentarer, diskutert med andre etc... Jeg var sikker på at jeg kom til å få en bra karakter. Hadde en eksamen før jul som jeg fikk en 6 på. Jeg kom inn og begynte å fortelle rundt oppgaven, så nesten ikke på arket mitt engang. Så spør sensor meg om små detaljerte begivenheter jeg ikke hadde hørt om engang og som de tikke stod om i læreplanen. Jeg trodde jeg hadde tatt med alt for mange detajer til og med, da jeg også gikk over tiden (10 min). Jeg liker historie veldig godt og kan alt i sammenhenger, kriger, hvorfor de forskjellige ting utløste hverandre og konsekvenser, både i Norge og verden. Dette var jeg ikke forberedt på i det hele tatt... Datt rett i bakken, og jeg er enda i sjokk. Føler meg utrolig dum og ydmyket! Skjønner at det er noen som stryker, men jeg har virkelig gått inn for å gi alt Har også norsk nå om 2 uker. Jeg liker norsk veldig godt, men nå er jeg redd for at jeg ikke skal klare den heller... Var utrolig forberedt til historie eksamen, men årstall detaljert ang alle lang kan jeg ikke i hodet... Trodde i det minste at jeg kunne få en 2! Er det noen her som har opplevd det samme? Jeg fikk til og med noen til å høre meg i alle emner, og jeg hadde alt inne! Har alltid fått beskjed av lærerne mine at jeg ikke trenger å huske detaljer. Relevante detaljer, ja, men ikke utvoer dette... Huff vet ikke jeg, sorry for sutre-innlegg. Men måtte bare få det ut Hva sa sensor til deg? Til og med om du ikke greier å svare på så mye i spørrerunden etterpå, burde en dårlig til grei prestasjon under fremføringdelen gjøre at du får en 2.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #14 Skrevet 23. april 2012 Huh? Dårlig formulering. Jeg trodde du mente at hun ville stå eksamen om hun bare hadde svart riktig på et spørsmål, og resten feil. Med en ok presentasjon.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #15 Skrevet 23. april 2012 Jeg tar allmenn påbygg hos Sonans (Ikke fullført før pga alvorlig sykdom), og hadde historie eksamen idag. Jeg har lest på denne 9-10 timer til dagen i en mnd, og vært i alle timene i løpet av våret. Sett dokumentarer, diskutert med andre etc... Jeg var sikker på at jeg kom til å få en bra karakter. Hadde en eksamen før jul som jeg fikk en 6 på. Jeg kom inn og begynte å fortelle rundt oppgaven, så nesten ikke på arket mitt engang. Så spør sensor meg om små detaljerte begivenheter jeg ikke hadde hørt om engang og som de tikke stod om i læreplanen. Jeg trodde jeg hadde tatt med alt for mange detajer til og med, da jeg også gikk over tiden (10 min). Jeg liker historie veldig godt og kan alt i sammenhenger, kriger, hvorfor de forskjellige ting utløste hverandre og konsekvenser, både i Norge og verden. Dette var jeg ikke forberedt på i det hele tatt... Datt rett i bakken, og jeg er enda i sjokk. Føler meg utrolig dum og ydmyket! Skjønner at det er noen som stryker, men jeg har virkelig gått inn for å gi alt Har også norsk nå om 2 uker. Jeg liker norsk veldig godt, men nå er jeg redd for at jeg ikke skal klare den heller... Var utrolig forberedt til historie eksamen, men årstall detaljert ang alle lang kan jeg ikke i hodet... Trodde i det minste at jeg kunne få en 2! Er det noen her som har opplevd det samme? Jeg fikk til og med noen til å høre meg i alle emner, og jeg hadde alt inne! Har alltid fått beskjed av lærerne mine at jeg ikke trenger å huske detaljer. Relevante detaljer, ja, men ikke utvoer dette... Huff vet ikke jeg, sorry for sutre-innlegg. Men måtte bare få det ut Det var vondt å lese. Jeg skal selv ha eksamen i historie snart, og jeg gruer meg skikkelig. Men jeg savner mer forklaring på hvorfor du strøk. Hvilket tema fikk du? Sonans har ikke egen læreplan, bare tips til vektlegginger. Jeg går her selv. Sensor kan vere kjip her.
Strikkemamma Skrevet 23. april 2012 #16 Skrevet 23. april 2012 Dårlig formulering. Jeg trodde du mente at hun ville stå eksamen om hun bare hadde svart riktig på et spørsmål, og resten feil. Med en ok presentasjon. Les igjen
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #17 Skrevet 23. april 2012 Hørtes veldig strengt ut...Du bør benytte deg av klageretten. Jeg har vært ute for noe ala det samme på en eksamen i samfunnsfag. Sensor spurte om noen jeg aldri hadde hørt om før. Jeg sa som ærlig var at jeg ikke har hørt om det, og at det ikke stod noe om i min (godkjente) lærebok. Sensor fikk se læreboken, og valgte da å se bort fra spørsmålet
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #18 Skrevet 23. april 2012 Det hadde hjulpet om du fortalte hva du kom opp i, hva du nevnte og hva du ikke var i stand til å svare på. Send inn en klage, da spørsmål utenfor læreplanen kun hører med når man skal skille mellom 5/6 og ikke ståkarakter (formelle feil). Gå til rådgiver på skolen din og fortell om situasjonen, du kan få tilbud til å ta faget på nytt til redusert pris eller gratis på nytt da Sonans er veldig opptatte av omdømmet sitt. Om det er noen trøst så tok jeg et fag der selv og følte jeg hadde kontroll på det meste, endte opp med karakteren 2 på eksamen - en karakter jeg aldri har fått i noe fag før. 1
Gjest Vampen Skrevet 23. april 2012 #19 Skrevet 23. april 2012 (endret) Hørtes veldig strengt ut...Du bør benytte deg av klageretten. Jeg har vært ute for noe ala det samme på en eksamen i samfunnsfag. Sensor spurte om noen jeg aldri hadde hørt om før. Jeg sa som ærlig var at jeg ikke har hørt om det, og at det ikke stod noe om i min (godkjente) lærebok. Sensor fikk se læreboken, og valgte da å se bort fra spørsmålet Da var sensor grei med deg. Det er det som står i læreplanen som gjelder, ikke det som står i boka. Så så lenge han har belegg for det i læreplanen, så hadde han faktisk kunne insistere på at du skulle kunne svare. Jeg sier ikke at det var det han burde ha gjort, jeg prøver bare å understreke at alle bør vite hva som står i LÆREPLANEN. Hva som står i boka, hva Sonans vektlegger ect, er underordnet dette. Endret 23. april 2012 av Vampen 1
Gjest Vampen Skrevet 23. april 2012 #20 Skrevet 23. april 2012 Jeg synes også det er lettere å svare om TS forteller hvilket tema hun kom opp i, og hva hun mener var utenfor pensum. Eventuelt også oppgaven. Stryk handler ikke om at man svarer feil på noen få ting, men om at man ikke klarer å vise at man kan noe om det man kommer opp i. Det er ikke nok å svare feil på et par spørsmål, spesielt ikke utenfor tema. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå