Gå til innhold

Annethvert år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som praktiserer annethvert år hva angår hovedomsorg og samvær. At den ene forelderen er bostedsforelder mens den andre er samværsforelder og visa versa?

Hva synes dette om barna? Hvor gamle er de?

Hvordan fungerer det generelt? Er det å anbefale for barneskole barn?

En lei mor som er villig til å prøve hva som helst for at alle skal få det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ble anbefalt å ikke ha en sånn løsning fordi det ville være forvirrende for barna. Barn trenger et fast bosted. Ikke frem og tilbake.

Den gangen anbefalte de ikke en uke hos hver heller når ungene var små. Vet ikke hva som blir anbefalt nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble anbefalt å ikke ha en sånn løsning fordi det ville være forvirrende for barna. Barn trenger et fast bosted. Ikke frem og tilbake.

Den gangen anbefalte de ikke en uke hos hver heller når ungene var små. Vet ikke hva som blir anbefalt nå da.

Hvor gamle er barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna?

Da vi gikk fra hverandre var de 2 og 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hvem skulle det være best for med en sann løsning? Ikke barna vil jeg tro iallefall? Blir ikke dere foreldre enige eller hva?

Har selv vært student noen år nå, og måtte bytte leilighet hvert år. Det er TRAVELT, nå har vi kjøpt hus og har enda ikke slått meg helt til ro etter snart 6 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som praktiserer annethvert år hva angår hovedomsorg og samvær. At den ene forelderen er bostedsforelder mens den andre er samværsforelder og visa versa?

Hva synes dette om barna? Hvor gamle er de?

Hvordan fungerer det generelt? Er det å anbefale for barneskole barn?

En lei mor som er villig til å prøve hva som helst for at alle skal få det bedre!

Da synes jeg du heller skal tenke på barna og gi far hovedomsorgen for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du heller skal tenke på barna og gi far hovedomsorgen for barna.

Jeg vurderer det, faktisk.

Nei, vi blir ikke enige om noenting. Barna har blitt litt større enn 2 og fire nå, men de er fortsatt under ti år, den eldste begynner på mellom trinnene nå til høsten. De har hatt et fast bosted i alle år, men vi prøvde en periode å bytte, var bare noen måneder, til fars bosted, men det gikk ikke bra, nå er bomiljøet hos far bedre, men barna øsnker jo ikke bo der. Han bor langt unna skoleområde og de har INGEN venner der, de synes det er kjipt å bare sitte hjemme når far jobber, og stemor ikke kan ta med dem noensteder. Dette er en ikke-norsk familie som ikke har de verdiene som jeg har oppdratt barna etter, så jeg vet ikke helt hva som kan være det rette valg.

Kommunikasjoen mellom meg og far blir ikke bedre på noen måte, og det gjør allemann fortvilet. Jeg vet bare at det ikke er sunt for ingen av partene å forsette sånn, men jeg vet heller ikke hva som kan gjøres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praktisere vanlig samvær? Hvis barna ikke trives med å bo fast med far burde de jo ikke det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praktisere vanlig samvær? Hvis barna ikke trives med å bo fast med far burde de jo ikke det heller.

Vi gjør det. Barna er hos far annen hver langhelg, og noen av feriene, men det er ikke nok for ham mener han. Jeg vet at vanlig 50/50 ikke er praktisk siden vi kommuniserer så dårlig og samarbeide er lik null, og pga det faktum at fars bosted er langt fra skolektretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det. Barna er hos far annen hver langhelg, og noen av feriene, men det er ikke nok for ham mener han. Jeg vet at vanlig 50/50 ikke er praktisk siden vi kommuniserer så dårlig og samarbeide er lik null, og pga det faktum at fars bosted er langt fra skolektretsen.

Akkurat der, samt det at ungene ikke trives hos far, er vel svar nok på spørsmålet ditt?

Om dere skal bytte bosted annet hvert år, så vil jo ungene også måtte bytte skole. Tenk på ungene i denne saken, og hør på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...