Gå til innhold

Hva om man ikke er kandidat til op?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er jo den evige åptimist, tror ikke ting før jeg ser det. Så når jeg i morgen skal inn til innleggelse, så tenker jeg jo at de sender meg hjem igjen fordi de ikke kan gjøre noe for meg. Eksempelvis så spurte jeg jordmor en gang da jeg kom inn, hadde rier og 4 cm åpning, om jeg bare skulle dra hjem. Issues, jeg vet.

Men iallfall; er det ting som diskvalifiserer en for en operasjon (galleblære, kikhull, i mitt tilfelle)? Hva og hvordan og alt sånt?

*biter negler*

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen råd annet enn å fortsette å bite negler og ta det som en mann/kvinne. Livet blir bedre etterpå. Lykke til. :)

• Liker 1
Skrevet

Vellykket råd. :)

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig hjerte- eller lungestatus kan diskvalifisere. F.eks. hvis det oppdages en hjertelidelse på forundersøkelsen som må utredes. Eller hvis du klarer å dra på deg en saftig lungebetennelse i løpet av dagen. Hvis det oppdages veldig avvikende blodprøver som må utredes. Ellers er det ikke så mye egentlig. Forundersøkelsen er mest en rutine, for å forsikre seg om at du vil tåle narkose, vurdere om du er vanskelig å intubere - planlegge litt rett og slett.

Men det er helt naturlig at du er nervøs og biter negler. Det hadde heller vært rart om du ikke gjorde det.

Håper du skriver et innlegg når du er ferdig og alt er over - sånn at vi vet at det har gått bra! :)

Skrevet

Ja, som sagt skrev jeg over at det var vellykket råd med å bite negler. ;)

Jeg ble operert i går formiddag, så nå er jeg hjemme igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...