Gå til innhold

BEDRITEN KONDIS?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg har gått bratt oppover føles det som om jeg ikke får puste fordi halsen min strammes igjen. Klarer ikke å puste ordentlig inn kjennes det ut som.

Er kondisen min virkelig så bedriten, eller kan det være noe annet? :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du blitt testet for allergi og/eller astma? Begge kan gjøre det vanskelig å puste når du er ute å peser i naturen.

Skrevet

Har du blitt testet for allergi og/eller astma? Begge kan gjøre det vanskelig å puste når du er ute å peser i naturen.

Ja og nei. Jeg har hatt en periode for noen år siden hvor jeg ble ordentlig dårlig 2 i ganger i året. Slet veldig med å puste da. Når jeg da ble syk fikk jeg astma medisin som jeg skulle bruke når jeg ble dårlig.

Har ikke vært slik syk på noen år og har heller ikke brukt medisinen utenom.

Kan legge til at når jeg da var syk så tok jeg slike blåsetester. Damen som ba meg om å blåse trodde jeg tulla fordi jeg blåste så dårlig. Jeg blåste faktisk til jeg fikk hosteannfall.

Skrevet (endret)

det kan kanskje være astma. sjekk hos legen. jeg skal sjekke meg for astma i morgen :) har også bedriten kondis.

Endret av Vodka
Skrevet

Jeg har hatt astma siden jeg var baby, men har ikke fått astma-anfall siden jeg var ca 8 år gammal (24,5 år gammal nå) men jeg kjenner astmaen veldig godt av og til ennå. Du kan ha nedsatt lungekapasitet, anstrengelsesastma, allergi, eller rett og slett en god blanding slik som jeg har. Jeg anbefaler deg en tur til legen å teste deg for astma og allergi, siden du ikke får anfall trenger ikke du medisin hver dag, du kan ta det rett før harde kondisjonstreningsøkter.

Kan også legge til at siden du er kvinne så er sjansen for at du har vekst ut av astmaen mindre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...